SNTFC „CFR Calatori” S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de „Servicii de modernizare vagon
seria 2076 in vagon clasa aII-a cu dotari PMR, transport biciclete/schiuri și achizitie servicii de mentenanță vagon modernizat”.
Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala sunt prevăzute în Programul anual de achiziţii modernizare
material rulant, finantat...
SNTFC „CFR Calatori” S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de „Servicii de modernizare vagon
seria 2076 in vagon clasa aII-a cu dotari PMR, transport biciclete/schiuri și achizitie servicii de mentenanță vagon modernizat”.
Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala sunt prevăzute în Programul anual de achiziţii modernizare
material rulant, finantate prin PNRR, Componenta 4 Transport sustenabil I2 – material rulant feroviar si in Programul anual
de achizitii servicii de reparatii si mentenanta material rulant modernizat PNRR avand sursa de finantare – fonduri de la
bugetul de stat prin Contractul de Servicii Publice încheiat de SNTFC ”CFR Călători” S.A. cu MTI prin Autoritatea pentru Reformă
Feroviară (ARF). si aprobat prin H.G. nr. 1453/2022.Contractul intră în vigoare la data semnarii de catre părţi şi este valabil
144 (unasutapatruzecisipatru) luni de la semnarea acestuia, perioadă ce include efectuarea serviciilor de modernizare pentru
toate cele 20 vagoane având ca dată de referinţă data de 1 Iulie 2026 pentru execuţia şi livrarea ultimului vagon din modernizare,
în vederea încadrării în intervalul stabilit pentru derularea PNRR, urmată de o perioadă de 9 ani (108 luni) pentru asigurarea
execuţiei serviciilor de mentenanţă pentru ultimul vagon ce va fi livrat din modernizare. Durata contractului sectorial de
prestari servicii va fi de 144 (unasutapatruzecisipatru) luni de la data semnării acestuia si se va încheia după finalizarea
procedurii de atribuire a contractului de prestari servicii sub urmatoarea conditie:CLAUZA SUSPENSIVA - Având în vedere că
fondurile necesare derulării contractului sunt asigurate prin Contractul de finanțare încheiat de SNTFC ”C.F.R. Călători”
– S.A., în calitate de beneficiar, cu MTI în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul PNRR - Pilonul I,
obiectivul ”Componentei C4. Transport sustenabil”, Entitatea Contractantă va încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător
al procedurii de atribuire numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi alocate cu această destinație, din
fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile, iar contractul de finanțare va fi semnat. În cazul în
care, indiferent de motive, fondurile necesare achiziției nu vor fi alocate, din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri
europene nerambursabile, iar contractul de finanțare nu va fi semnat, pe o perioadă de max 6 luni de la data aprobării raportului
procedurii, procedura de atrib se va anula de drept în conf cu prev art. 225, alin. (1) lit. c), teza a II-a din Legea 99/2016
cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziție sectoriala.Ofertanții din
cadrul acestei proceduri înțeleg că SNTFC „CFR Călători” S.A. nu poate fi considerată răspunzătoare pentru vreun prejudiciu
în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia și indiferent dacă SNTFC „CFR Călători” S.A. a fost
notificată asupra existenței unui asemenea prejudiciu. Ofertanții din cadrul procedurii acceptă utilizarea condițiilor speciale
de mai sus/clauzei suspensive, asumându-și întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi
în situația descrisă. Conf prev art. 236, alin. (1) din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, in contract se
va prevede o CLAUZA DE REVIZUIRE, privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanța cu încă 9 ani (mentenanța inițială
9 ani plus încă 9 ani suplimentar), conform cerințelor din Caietul de Sarcini.Operatorul economic va putea solicita clarificari
cu 18 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor, entitatea contractanta raspunzand in mod clar si complet
tuturor solicitarilor de clarificare/informatiilor suplimentare cu 11 zile inaintea termenului limita de depunere a ofertelor.