SNTFC „CFR Calatori” S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de „Servicii de modernizare locomotiva
electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone şi sistem ETCS nivel 2 si achiziţia
de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate”. Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala
sunt prevăzute în Programul ...
SNTFC „CFR Calatori” S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de „Servicii de modernizare locomotiva
electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone şi sistem ETCS nivel 2 si achiziţia
de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate”. Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala
sunt prevăzute în Programul anual de achiziţii modernizare material rulant, finantate prin PNRR, Componenta 4 Transport sustenabil
I2 – material rulant feroviar si in Programul anual de achizitii servicii de reparatii si mentenanta material rulant modernizat
PNRR avand sursa de finantare – fonduri de la bugetul de stat prin Contractul de Servicii Publice încheiat de SNTFC ”CFR Călători”
S.A. cu MTI prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). si aprobat prin H.G. nr. 1453/2022.Contractul intră în vigoare
la data semnarii de catre părţi şi este valabil 144 (unasutapatruzecisipatru) luni de la semnarea acestuia, perioadă ce include
efectuarea serviciilor de modernizare pentru toate cele 19 locomotive, având ca dată de referinţă data de 1 Iulie 2026 pentru
execuţia şi livrarea ultimei locomotive din modernizare, în vederea încadrării în intervalul stabilit pentru derularea PNRR,
urmată de o perioadă de 9 ani (108 luni) pentru asigurarea execuţiei serviciilor de mentenanţă pentru ultima locomotivă ce
va fi livrată din modernizare. Durata contractului sectorial de prestari servicii va fi de 144 (unasutapatruzecisipatru) luni
de la data semnării acestuia si se va încheia după finalizarea procedurii de atribuire a contractului de prestari servicii
sub urmatoarea conditie:CLAUZA SUSPENSIVA - Având în vedere că fondurile necesare derulării contractului sunt asigurate prin
Contractul de finanțare încheiat de SNTFC ”C.F.R. Călători” – S.A., în calitate beneficiar, cu MTI în calitate de coordonator
de reforme și investiții, în cadrul PNRR - Pilonul I, obiectivul ”Componentei C4. Transport sustenabil”, Entitatea Contractantă
va încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător al procedurii de atribuire numai în măsura în care fondurile necesare
achiziției vor fi alocate cu această destinație, din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile,
iar contractul de finanțare va fi semnat.În cazul în care, indiferent de motive, fondurile necesare achiziției nu vor fi alocate,
din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile, iar contractul de finanțare nu va fi semnat, pe
o perioadă de max 6 luni de la data aprobării raportului procedurii, procedura de atrib se va anula de drept în conf cu prev
art. 225, alin. (1) lit. c), teza a II-a din Legea 99/2016 cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea
contractului de achiziție sectoriala.Ofertanții din cadrul acestei proceduri înțeleg că SNTFC „CFR Călători” S.A. nu poate
fi considerată răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia
și indiferent dacă SNTFC „CFR Călători” S.A. a fost notificată asupra existenței unui asemenea prejudiciu. Ofertanții din
cadrul procedurii acceptă utilizarea condițiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumându-și întreaga răspundere în
raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația descrisă. Conf prev art. 236, alin. (1) din Legea
nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, in contract se va prevede o CLAUZA DE REVIZUIRE, privind posibilitatea suplimentării
perioadei de mentenanța cu încă 9 ani (mentenanța inițială 9 ani plus încă 9 ani suplimentar), conform cerințelor din Caietul
de Sarcini.Operatorul economic va putea solicita clarificari cu 18 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor,
entitatea contractanta raspunzand in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/informatiilor suplimentare cu
11 zile inaintea termenului limita de depunere a ofertelor.