SNTFC „CFR Calatori” S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de „Servicii de modernizare locomotiva
electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone si achiziţia de servicii de mentenanţă
pentru locomotivele modernizate”. Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala sunt prevăzute în Programul
anual de achiziţii mod...
SNTFC „CFR Calatori” S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de „Servicii de modernizare locomotiva
electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone si achiziţia de servicii de mentenanţă
pentru locomotivele modernizate”. Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala sunt prevăzute în Programul
anual de achiziţii modernizare material rulant, finantate prin PNRR, Componenta 4 Transport sustenabil 12 – material rulant
feroviar si in Programul anual de achizitii servicii de reparatii si mentenanta material rulant modernizat PNRR avand sursa
de finantare – fonduri de la bugetul de stat prin Contractul de Servicii Publice încheiat de SNTFC ”CFR Călători” S.A. cu
MTI prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). si aprobat prin H.G. nr. 1453/2022.Contractul intră în vigoare la data
semnarii de catre părţi şi este valabil 144 (unasutapatruzecisipatru) luni de la semnarea acestuia, perioadă ce include efectuarea
serviciilor de modernizare pentru toate cele 19 locomotive, având ca dată de referinţă data de 1 Iulie 2026 pentru execuţia
şi livrarea ultimei locomotive din modernizare, în vederea încadrării în intervalul stabilit pentru derularea PNRR, urmată
de o perioadă de 9 ani (108 luni) pentru asigurarea execuţiei serviciilor de mentenanţă pentru ultima locomotivă ce va fi
livrată din modernizare. Durata contractului sectorial de prestari servicii va fi de 144 (unasutapatruzecisipatru) luni de
la data semnării acestuia si se va încheia după finalizarea procedurii de atribuire a contractului de prestari servicii sub
urmatoarea conditie:CLAUZA SUSPENSIVA - Având în vedere că fondurile necesare derulării contractului sunt asigurate prin Contractul
de finanțare încheiat de SNTFC ”C.F.R. Călători” – S.A., în calitate beneficiar, cu MTI în calitate de coordonator de reforme
și investiții, în cadrul PNRR - Pilonul I, obiectivul ”Componentei C4. Transport sustenabil”, Entitatea Contractantă va încheia
contractul cu ofertantul declarat câștigător al procedurii de atribuire numai în măsura în care fondurile necesare achiziției
vor fi alocate cu această destinație, din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile, iar contractul
de finanțare va fi semnat.În cazul în care, indiferent de motive, fondurile necesare achiziției nu vor fi alocate, din fonduri
de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile, iar contractul de finanțare nu va fi semnat, pe o perioadă de
max 6 luni de la data aprobării raportului procedurii, procedura de atrib se va anula de drept în conf cu prev art. 225, alin.
(1) lit. c), teza a II-a din Legea 99/2016 cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului
de achiziție sectoriala.Ofertanții din cadrul acestei proceduri înțeleg că SNTFC „CFR Călători” S.A. nu poate fi considerată
răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia și indiferent
dacă SNTFC „CFR Călători” S.A. a fost notificată asupra existenței unui asemenea prejudiciu. Ofertanții din cadrul procedurii
acceptă utilizarea condițiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumându-și întreaga răspundere în raport cu eventualele
prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația descrisă. Conf prev art. 236, alin. (1) din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile
sectoriale, in contract se va prevede o CLAUZA DE REVIZUIRE, privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanța
cu încă 9 ani (mentenanța inițială 9 ani plus încă 9 ani suplimentar), conform cerințelor din Caietul de Sarcini.Operatorul
economic va putea solicita clarificari cu 18 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor, entitatea contractanta
raspunzand in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/informatiilor suplimentare cu 11 zile inaintea termenului
limita de depunere a ofertelor.