1. Terasament
Se vor executa lucrari de drum, spargeri de betoane, demontari de borduri, sapaturi si lucrari pentru realizarea trotuarelor, fundatii de balast pentru trotuare, compactarea acestuia si umpluturi pentru realizarea cotelor proiectate, fundatii de beton pentru montarea bordurilor si a rampelor de acces.
Conform conditiilor de teren, se va indeparta un strat de ~30 cm din zestrea existenta.
Sapaturile se vor exe...
1. Terasament
Se vor executa lucrari de drum, spargeri de betoane, demontari de borduri, sapaturi si lucrari pentru realizarea trotuarelor, fundatii de balast pentru trotuare, compactarea acestuia si umpluturi pentru realizarea cotelor proiectate, fundatii de beton pentru montarea bordurilor si a rampelor de acces.
Conform conditiilor de teren, se va indeparta un strat de ~30 cm din zestrea existenta.
Sapaturile se vor executa mecanizat si se vor profila manual.
Deasemenea se vor realiza lucrari de spargeri si sapaturi pentru refacerea camerelor de cadere de la podetele existente si realizarea a doua podete tubulare noi in vederea evacuarii corespunzatoare a apelor pluviale.
2. Parte carosabila - Sisteme rutiere
Proiectul prevede reabilitarea trotuarelor atat la nivel de suprastructura cat si la nivel de infrastructura. Sistemele rutiere au fost dimensionate conform normativelor in vigoare.
Straturi proiectate:
Pe trotuare S1:
? 6 cm pavele din beton vibropresat
? 4 cm nisip pilonat
20 cm balast
Accese la proprietati S2:
? 6 cm pavele din beton vibropresat
? 4 cm nisip pilonat
? 15 cm piatra sparta
15 cm balast
Strazi convergente in str. Calea Romanilor pe lungime de 5 m S3:
8 cm pavele din beton vibropresat
4 cm nisip pilonat
15 cm piatra sparta
30 cm balast compactat.
Stratul de baza pentru trotuare se incadreaza in categoria P II, sensibil la inghet, masurile suplimentare pentru combaterea fenomenului de inghet-dezghet rezultand din calculul de verificare la adancimea de inghet a complexului rutier
3. Scurgerea apelor.
Scurgerea apelor meteorice se vor asigura prin pante transversale si longitudinale.
Colectarea apelor meteorice se va realiza la marginea trotuarului prin inaltimea libera a bordurii, pe portiunile unde trotuarul este alaturat partii carosabile. Pe portiunile unde exista o zona verde intre acostamentul drumului si bordura trotuarului, apele meteorice se vor colecta prin rigola prefabricata de tip scafa din beton vibropresat asezata pe o fundatie din beton, la baza bordurii care incadreaza trotuarul. Aceste ape se descarca prin camerele de cadere a doua podete existente si doua podete propuse care asigura scurgerea apelor inspre raul Geoagiu. Asigurarea continuitatii scurgerii apelor in lungul trotuarului, in dreptul acceselor la proprietati se va realiza prin pastrarea aceluiasi profil transversal in dreptul acceselor. Pe portiunile de trotuar pe care diferenta intre cota necesara a fundului rigolei si cota trotuarului este mai mare de 14 cm de va folosi rigola prefabricata din beton vibropresat, avand dimensiunile interioare de 30x35 cm si 60x65 cm la exterior, acoperite in dreptul acceselor cu placi de acoperire carosabile din beton vibropresat.