Necesitatea achiziţionării lucrărilor pentru Proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie pentru obiectivul de investiţii “Dezvoltare reţea de mobilitate urbană, integrată şi conectată prin soluţii de transport ecologic în zona Metropolitană Braşov Traseu 4.1 Răcădău – Mall AFI" a rezultat din dorinta de modernizare a reţelei de piste de biciclete prin construirea unui traseu de piste de biciclete în lungime de 4,4 km ...
Necesitatea achiziţionării lucrărilor pentru Proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie pentru obiectivul de investiţii “Dezvoltare reţea de mobilitate urbană, integrată şi conectată prin soluţii de transport ecologic în zona Metropolitană Braşov Traseu 4.1 Răcădău – Mall AFI" a rezultat din dorinta de modernizare a reţelei de piste de biciclete prin construirea unui traseu de piste de biciclete în lungime de 4,4 km pe următoarele trasee:
• Tronson I: zona Pietonal Răcădău-str. Mureşului: str. Tâmpei, str. Padina, str. Vârful cu Dor, str. Crişului, str. Someşului, str. Mureşului
• Tronson II: str.Carpaţilor – Calea Bucureşti: str. Vasile Alecsandri, str. Carpaţilor; b-dul Muncii, str. Carpaţilor, Calea Bucureşti
• Tronson III: zona AFI Braşov-Centrul Civic inel: Calea Bucureşti, str. Nicolae Titulescu, str. Castanilor
În urma prezentei proceduri se vor achiziţiona următoarele:
- Documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire conform cerinţelor din certificatul de urbanism şi a legii nr. 50/1991 actualizată – D.T.A.C.;
- Documentaţia tehnică proiect tehnic împreună cu detaliile de execuţie şi caietele de sarcini cu listele de sarcini cu listele de cantităţi lucrări şi formularele conform HG 907/2016 – D.T.P.Th. + C.S. + D.E.;
- Documentaţia tehnică pentru organizarea execuţiei conform cerinţelor din certificatul de urbanism şi a legii nr. 50/1991 actualizată – D.T.O.E.;
- Obţinerea avizelor şi acordurilor conform certificatului de urbanism şi a legislaţiei în vigoare (fără plata taxelor aferente)-dacă e cazul;
- Asistenţa tehnică de specialitate pe perioada implementării proiectului,
- Execuţia lucrărilor
Amenajarea de bike sharing si rastele pentru biciclete în locuri accesibile, vizibile şi sigure.
Operaţiunile întâlnite în cadrul realizării tronsoanelor aferente pistei de biciclete sunt următoarele:
S1.1. Pentru pistele de biciclete amplasate pe trotuar/alei pietonale, realizate prin extindere suprafeţei de trotuar prin înlocuirea totală a suprafeţei pietonale:
- Decapare strat din pavele existente sau strat de asfalt şi înlăturarea completă a materialelor;
- Săpătură pe lăţimea şi adâncimea structurii pentru pistele de biciclete, respectiv până la cota de -0,29m faţă de cota sistematizată;
- Refacere strat de fundare pentru piste de biciclete din balast cu grosimea de 10cm;
- Realizarea unui profil transversal în pantă unică 1,5% către spaţiul verde sau către carosabil acolo unde nu există spaţiu verde;
- Aşternere strat de piatra sparta cu grosimea de 15cm;
- Aşternere strat de uzura BA16-rul 50/70 de 6 cm grosime conform AND 605-2016 Codul de culoare va fi menţinut ca cel din proiectele aflate în implementare. Acesta va fi pus la dispoziţia proiectantului de către beneficiar.
- Amplasare de borduri/bolarzi pentru delimitarea pistelor de biciclete ;
- Amplasare indicatoare de circulaţie precum şi trasarea marcajelor pentru pistele pentru biciclete.
S1.2. Pentru pistele de biciclete amplasate pe trotuar/alei pietonale, realizate prin extindere suprafeţei de trotuar prin înlocuirea totală a suprafeţei pietonale unde terenul adiacent este în pantă crescătoare:
- Decapare strat din pavele existente sau strat de asfalt şi înlăturarea completă a materialelor;
- Săpătură pe lăţimea şi adâncimea structurii pentru pistele de biciclete, respectiv până la cota de -0,29m faţă de cota sistematizată;
- Refacere strat de fundare pentru piste de biciclete din balast cu grosimea de 10cm;
- Realizarea unui profil transversal în pantă unică 1,5% către spaţiul verde sau către carosabil acolo unde nu există spaţiu verde;
- Aşternere strat de piatra sparta cu grosimea de 15cm;
- Aşternere strat de uzura BA16-rul 50/70 de 6 cm grosime conform AND 605-2016 Codul de culoare va fi menţinut ca cel din proiectele aflate în implementare. Acesta va fi pus la dispoziţia proiectantului de către beneficiar.
- Amplasare de borduri/bolarzi pentru delimitarea pistelor de biciclete ;
- Amplasare indicatoare de circulaţie precum şi trasarea marcajelor pentru pistele pentru biciclete.
S1.3. Pentru pistele de biciclete amplasate pe partea carosabilă, separate de calea de rulare prin borduri:
- Desfacere sistem rutier existent;
- Refacere strat de fundare pentru piste de biciclete din balast cu grosimea de 10cm;
- Realizarea unui profil transversal în pantă unică 1,5% către spaţiul verde sau către carosabil acolo unde nu există spaţiu verde;
- Aşternere strat de piatra sparta cu grosimea de 15cm;
- Aşternere strat de uzura BA16-rul 50/70 de 6 cm grosime conform AND 605-2016. Codul de culoare va fi menţinut ca cel din proiectele aflate în implementare. Acesta va fi pus la dispoziţia proiectantului de către beneficiar.
Amplasare indicatoare de circulaţie precum şi trasarea marcajelor pentru pistele pentru biciclete si auto, astfel: b-dul Muncii -18 buc., Calea Bucureşti – 1 buc., str. Carpaţilor – 37 buc., str. Castanilor – 7 buc., str. Crişului – 18 buc., str. Nicolae Titulescu – 36 buc., str. Padina – 9 buc., str. Someşului – 9 buc., str. Vârful cu Dor – 4 buc.
Pista de biciclete porneşte de la baza pietonalului Răcădău pentru conectarea cu traseele ce urmează a fi proiectate sau cele existente – Traseul 1, Traseul 2 POR 2014-2020 şi Calea Verde.
Amenajarea pistei de biciclete se va efectua pe carosabil existent sau pe trotuar, cu spaţiu de siguranţă de 50 cm / 1,00 m conform cap. 4, subcap. 4.11.2 / 4.8.5 Ghidul metodologic de reglementare a proiectării, execuţiei, utilizări şi mentenanţei lucrărilor de infrastructură pentru biciclete.