Necesitatea achiziţionării lucrărilor pentru Proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie pentru obiectivul de investiţii “Proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie pentru obiectivul de investiţii “Dezvoltare reţea de mobilitate urbană, integrată şi conectată prin soluţii de transport ecologic în zona Metropolitană Braşov Traseu 6 Faget – Grivitei – Mihai Viteazul" prin modernizarea reţelei de piste de bicicle...
Necesitatea achiziţionării lucrărilor pentru Proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie pentru obiectivul de investiţii “Proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie pentru obiectivul de investiţii “Dezvoltare reţea de mobilitate urbană, integrată şi conectată prin soluţii de transport ecologic în zona Metropolitană Braşov Traseu 6 Faget – Grivitei – Mihai Viteazul" prin modernizarea reţelei de piste de biciclete prin construirea unui traseu de piste de biciclete în lungime de 1,5 km şi reabilitare trotuare şi semnalizări aferente.
În urma prezentei proceduri se vor achiziţiona următoarele:
- Documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire conform cerinţelor din certificatul de urbanism şi a legii nr. 50/1991 actualizată – D.T.A.C.;
- Documentaţia tehnică proiect tehnic împreună cu detaliile de execuţie şi caietele de sarcini cu listele de sarcini cu listele de cantităţi lucrări şi formularele conform HG 907/2016 – D.T.P.Th. + C.S. + D.E.;
- Documentaţia tehnică pentru organizarea execuţiei conform cerinţelor din certificatul de urbanism şi a legii nr. 50/1991 actualizată – D.T.O.E.;
- Obţinerea avizelor şi acordurilor conform certificatului de urbanism şi a legislaţiei în vigoare (fără plata taxelor aferente)-dacă e cazul;
- Verificarea tehnică de calitate a documentaţiilor de proiectare, conform Legii 10/1995 actualizată;
- Asistenţa tehnică de specialitate pe perioada implementării proiectului,
- Execuţia lucrărilor
Traseul 6 Făget – Griviţei – Mihai Viteazul cu o lungime de aproximativ 1,5 km, continuă pista de pe Bd. Gării din Calea Verde / POR Traseul 1 şi o conectează de pista aflată în proiectare de pe str. Mihai Viteazul.
Traseul 6 Făget – Griviţei – Mihai Viteazul a fost amenajat prin ocuparea unei benzi de circulaţie cu pistă de biciclete şi transformând str. Vulcan, str. Călugăreni şi o parte din str. Vasile Cârlova în străzi cu sens unic.
Execuţia traseului va fi coordonată cu proiectul Calea Verde, tronsonul Bd. Gării între Gara Braşov şi Făget (intersecţia între Bd. 13 Decembrie şi Bd. Gării). Acest tronson asigură continuitatea traseului 6 Făget – Griviţei – Mihai Viteazul. În prezent, proiectul Calea Verde se află la faza de elaborare a Proiectului Tehnic.
În vederea creşterii siguranţei rutiere şi continuitatea traseului, vor fi realizate planurile din studiul de fezabilitate, iar în situaţia în care se impune, acestea vor fi ajustate. Astfel, vor fi luate în considerare amenajarea pistelor pentru biciclişti în vecinătatea trecerilor de pietoni, oriunde este necesar, inclusiv pe str. Vulcan şi str. Călugăreni.
Pentru cazurile în care pista pentru biciclete este amenajată în zona trotuarului în partea de proiectare şi execuţie se vor include obligatoriu şi lucrări de refacere a trotuarelor (incl. amplasare borduri unde este cazul) pentru a evita degradarea acestora ca urmare a amenajării pistelor pentru biciclete (ex. Str. Aurel Vlaicu, până la intrarea pe str. Vasile Cârlova).
Pentru cazurile în care pista pentru biciclete afectează organizarea circulaţiei (ex. eliminarea unei benzi auto) în partea de proiectare şi execuţie se vor include şi marcajele rutiere necesare unei bune circulaţii pentru toţi participanţii la trafic.
Pentru cazurile în care pista pentru biciclete se intersectează cu stâlpi de iluminat sau alte lucrări de infrastructură tehnico edilitară, în partea de proiectare şi execuţie se vor asigura lucrările necesare unei bune circulaţii pentru toţi participanţii la trafic (ex. ridicare guri canal la cotă, relocare stâlpi etc.) – valabil doar în cazul în care din varii motive acestea au fost omise în studiul de fezabilitate.
Delimitarea faţă de partea carosabilă şi de traficul rutier s-a făcut – în măsura în care geometria străzii a permis, printr-o zonă de siguranţă cu marcaj, având lăţimea de 1,50 m, şi prin plantarea de stâlpişori metalici (sau borduri teşite spre pistă / borduri teşite spre pistă cu stâlpişori) acolo unde nu a putut fi asigurată zona de siguranţă.