Spatii care fac obiectul externalizarii servicului de curatenie:Spatiu interior (paviment, ferestre, usi, etc.): 1)Componenta Pediatrie,Bd. Lacul Tei, Nr. 120, Sector 2, Bucuresti-13.343 mp; 2)Componenta Obstetrica-Ginecologie,Str. Gh. Polizu, Nr. 38-54, Sector 1, Bucuresti-12.141 mp.3)Centrul de Sanatate Mintala Calea Grivitei, Nr. 71, Sector 1, Bucuresti 992 mp; 4 Unitatea de Asistenta Materno - Fetala Str. Gh. Polizu, N...
Spatii care fac obiectul externalizarii servicului de curatenie:Spatiu interior (paviment, ferestre, usi, etc.): 1)Componenta Pediatrie,Bd. Lacul Tei, Nr. 120, Sector 2, Bucuresti-13.343 mp; 2)Componenta Obstetrica-Ginecologie,Str. Gh. Polizu, Nr. 38-54, Sector 1, Bucuresti-12.141 mp.3)Centrul de Sanatate Mintala Calea Grivitei, Nr. 71, Sector 1, Bucuresti 992 mp; 4 Unitatea de Asistenta Materno - Fetala Str. Gh. Polizu, Nr. 38-54, Sector 1, Bucuresti -4.500 mp. TOTAL METRI PATRATI SPATII INTERIOARE -30.976 MP.
Spatiu exterior (parcari, alei acces, spatii verzi, scari, rampe acces exterior): 1. Curte Componenta Obstetrica-Ginecologie (parcari, alei acces, spatii verzi- tuns iarba, taiere lastari 1 metru, iarna deszapeziri intrari manuala (scari si rampe acces exterior) Str. Gh. Polizu, Nr. 38-54, Sector 1, Bucuresti 5.105 mp;2.Curte Componenta Pediatrie (parcari, alei acces, spatii verzi- tuns iarba, taiere lastari 1 metru, iarna deszapeziri intrari manuala (scari si rampe acces exterior) Bd. Lacul Tei, Nr. 120, Sector 2, Bucuresti-3.775 mp; TOTAL METRI PATRATI SPATII EXTERIOARE 8.880 MP.In costul serviciilor (pret/tarif unitar/mp) vor fi incluse: - transport personal si materiale, consumabile, echipamente specifice necesare indeplinirii obiectului acordului-cadru in locatiile mentionate, pe riscul prestatorului, cu mijloace de transport proprii sau inchiriate si orice alte servicii conexe necesare indeplinirii obiectului acordului-cadru;- consumabile si orice alte materiale (detergenti, dezinfectanti specifici unitatilor sanitare cu profil spitalicesc, etc.) si echipamente necesare indeplinirii obiectului acordului-cadru in locatiile mentionate pe perioada derularii acestuia. Cerinte minimale ale Autoritatii Contractante:- respectarea cu strictete a normelor tehnice privind curatenia, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare (Ord. MS nr.1761 din 03.09.2021, cu modificarile si completarile ulterioare),a normelor privind supravegherea, prevenirea si controlul infectiilor asociate asistentei medicale in unitatile sanitare (Ord. MS nr.1101/2016)-respectarea normele legale PSI, de sanatate si securitate in munca;-utilizarea unor tipuri de agenti/solutii si substante de curatenie si dezinfectie cu caracter special, de inalta calitate si performanta, strict definite pentru unitati sanitare cu profil spitalicesc (timpi de actiune, grad de asigurare a dezinfectiei si fise de securitate specifice ale acestor substante);-cunoasterea, in orice moment, de catre personalul prestatorului, alocat pentru indeplinirea contractului, a tipurilor de dezinfectanti (denumirea), modalitatea de utilizare (concentratie si timpi de actiune), data prepararii solutiei de lucru si conditii de depozitare a acestora, normele in vigoare specifice;-capacitatea prestatorului de a asigura echipamente si mijloace de protectie adecvate, personalizate (minimum 2 echipamente/24 ore) pentru personalul alocat in vederea indeplinirii obiectului contractului;de preferat uniforma inscriptionata cu denumirea societatii prestatoare; -capacitatea prestatorului de a-si asuma toate riscurile asociate si de a raspunde contraventional sau penal pentru activitatea prestata, in urma efectuarii autocontrolului propriu al achizitorului, precum si cel care se face de catre Directia de Sanatate Publica prin serviciile abilitate sau in caz de accidente si intoxicatii sau infectii intraspitalicesti produse din vina exclusiva constatata a prestatorului;-prestatorul va avea in vedere, la elaborarea propunerii tehnice, ca starea de curatenie si dezinfectie a unitatii sanitare trebuie sa fie in concordanta cu gradul de asepsie al actelor medicale care se practica in zonele in care isi desfasoara activitatea contractata, in functie de zonele de risc;- prestatorul este obligat, in cazul unor situatii epidemiologice particulare si/sau in functie de rezultatele controlului microbiologic, sa schimbe clasa de dezinfectanti, la indicatia spitalului, fara a pretinde costuri suplimentare;-prestatorul are obligatia de a respecta metodele de aplicare a dezinfectantilor chimici in legatura directa cu suportul care urmeaza a fi tratat, conform reglementarilor legale in vigoare si instructiunilor de utilizare ale produselor respective;-prestatorul are obligatia de a monitoriza activitatea desfasurata de catre angajatii sai, de a asigura controlul îndeplinirii programului de lucru şi al calităţii serviciilor prestate, de a inregistra in scris numarul de manevre efectuate la fiecare loc de munca si a persoanei care a efectuat manevrele, zilnic, de catre o persoana special desemnata pentru acest lucru (sef de obiectiv), persoana ce va tine o legatura permanenta cu personalul desemnat/responsabil al achizitorului, de pe fiecare sectie sau punct de lucru;- prestatorul are obligatia de a reinnoi certificatele/atestatele personalului propriu, responsabil cu siguranta si calitatea serviciilor prestate, privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena, ori de cate ori este necesar;-prestatorul are obligatia de a desfasura activitatea fara a afecta in vreun fel integritatea bunurilor autoritatii contractante;-prestatorul are obligatia de a nu folosi substante toxice periculoase pentru om si mediu;-consumurile de utilitati (apa si energie electrica), atat cele necesare procesului de curatenie si dezinfectie utilizate pentru indeplinirea obiectului acordului-cadru, cat si cele necesare personalului propriu, va fi asigurat de autoritatea contractanta fara a implica costuri din partea promitentului prestator;-autoritatea contractanta are obligatia de a pune la dispozitia promitentului prestator/contractantului un spatiu tehnic cu acces la apa curenta;-prestatorul are obligatia de a asigura pentru fiecare spatiu/incapere in care se efectueaza operatiuni de curatare si dezinfectie un grafic zilnic orar, in care personalul responsabil va inregistra tipul operatiunii, ora/orele de efectuare, confirmate prin semnatura; personalul trebuie sa cunoasca denumirea dezinfectantului utilizat, data prepararii solutiei de lucru si timpul de actiune, precum si concentratia de lucru; in unitatile sanitare ambulatorii, inregistrarea operatiunilor de curatare si dezinfectie se poate realiza si centralizat intr-un grafic unic pe toata unitatea, care sa reflecte efectuarea zilnica a acestora in toate incaperile.RITMICITATEA OPERATIUNILOR DE CURATENIE SI DEZINFECTIE:A. Curatenia si dezinfectia curenta (zilnica):-In zonele cu grad de risc epidemiologic foarte inalt, curatenia si dezinfectia zilnica, generala si terminala este asigurata exclusiv de personalul propriu al unitatii sanitare: Neonatologie, Bloc operator, Bloc de nasteri, ATI, Compartiment de Terapie Intensiva Pediatrica, Bloc operator Unitatea de excelenta materno-fetala.De asemenea, personalul auxilar al unitatii medicale asigura curatenia si dezinfectia zilnica a cabinetelor de recoltari, sali de tratamente/pansamente si oficii alimentare, sali de mese, lifturi de alimente, sterilizare, lactarium, bucatarie dietetica, biberonerie, transfuzii, bloc alimentar, biberonerie, camera de garda, CPU, laboratoare, farmacie. In zonele cu grad de risc epidemiologic crescut:-saloane de pediatrie: de minimum 3 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie; din 2 in 2 ore se verifica si se remediaza starea de curatenie;-saloane de obstetrica-ginecologie: de minimum 3 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie; din 2 in 2 ore se verifica si se remediaza starea de curatenie;
-grupuri sanitare pacienti: de minimum 3 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie; din 2 in 2 ore se verifica si se remediaza starea de curatenie;-cabinete medicale ambulatorii: de minimum 3 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie; din 2 in 2 ore se verifica si se remediaza starea de curatenie;-holuri, scari, lifturi, sali de asteptare: de minimum 3 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie; din 2 in 2 ore se verifica si se remediaza starea de curatenie. In zonele cu grad de risc epidemiologic mediu:-anatomie-patologica: de minimum 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie;-radiologie: de minimum 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie;-spitalizare de zi: de minimum 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie; din 2 in 2 ore se verifica si se remediaza starea de curatenie;
-cabinete medici, cabinete asistente: de minimum 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie;-depozite: de minimum 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie;-grupuri sanitare personal: de minimum 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie; din 2 in 2 ore se verifica si se remediaza starea de curatenie;-vestiare personal: de minimum 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie;
-hol intrare in spital: de minimum 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie.-Centrul de sanatate mintala: minimum de 2 ori pe zi si ori de cate ori este nevoie;-Unitatea de excelenta materno-fetala: minimum de ori pe zi si ori de cate ori este nevoie. In zonele cu grad de risc epidemiologic scazut:-camera de garda medici: minimum o data pe zi si ori de cate ori este nevoie;
-birouri conducere: minimum o data pe zi si ori de cate ori este nevoie;-secretariat: minimum o data pe zi si ori de cate ori este nevoie;-birouri personal TESA, SPIAAM, cercetare: minimum o data pe zi si ori de cate ori este nevoie;-subsol: minimum o data pe zi si ori de cate ori este nevoie;-amfiteatru, biblioteca: minimum o data pe zi si ori de cate ori este nevoie.
La solicitare, se remediaza starea de curatenie.In spatiile cu activitate didactica, la 2 ore se verifica si se remediaza.
B)Curatenia si dezinfectia ciclica (periodica) -generala;C) Curatenia si dezinfectia terminala