Atelierele îşi propun să stimuleze lectura în rândul elevilor. Aceştia vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură şşide a-şşi dezvolta atenţia, vocabularul, imaginaţia şşi mai ales motivaţiapentru învăţare. Atelierele contribuie în mod direct, la dezvoltarea literaţiei şi a unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul deînvăţare şşi de alfabetizare funcţională, în special pentru copiii din familiile...
Atelierele îşi propun să stimuleze lectura în rândul elevilor. Aceştia vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură şşide a-şşi dezvolta atenţia, vocabularul, imaginaţia şşi mai ales motivaţiapentru învăţare. Atelierele contribuie în mod direct, la dezvoltarea literaţiei şi a unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul deînvăţare şşi de alfabetizare funcţională, în special pentru copiii din familiile defavorizate şi izolate cultural, în cazul cărora se vorpersonaliza funcţie de nivelul participanţilor. Metode de lucru #interogarea autorului, #lucrul cu cărti de jocpersonalizate pe text, #tehnici de scriere creativa(individual şşi în echipă) - “obligo”(de personaj, de replică, desituaţie problemă), five fingers structure story, #“learning by doing”, #transformare de text non-narativ în text narativ #hărţi mentale; #tehnici de formularea întrebărilorpentru înţelegerea textului citit #citit cu VOCE tare, etc. Beneficii *reabilitatea unor posibile disfuncţii semnatice - sensultextului nu este înţeles (după caz) *asigurarea antrenamentului pentru lectură cu strategii specifice alfabetizării *întâlnirea "vie" ,"directă" cu autoare de carte pentru copii şi posibilitatea de a lectura împreună cu ea şi a prinde dragul de a citi şşi scrie; *exersarea cititului, îmbogăţirea vocabularului, creşştereacapacităţii de înţelegere a textelor literare cu impact pozitiv asupra încrederii în sine, dezvoltarea expresivităţii limbajului şi a abilităţilor de socializare