Obiectivul principal al acestei documentatii este de a aduce drumul comunal DC 2, tronsonul situat intre Km 5+970 - Km 7+195 (kilometrajul a fost stabilit fata de originea drumului) la parametrii ceruti de standardele si normativele în vigoare prin lucrari de modernizare a sistemului rutier, prin îmbunatatirea elementelor geometrice ale strazii (latime, pante transversale), eficentizarea dispozitivelor de preluare a apelor ...
Obiectivul principal al acestei documentatii este de a aduce drumul comunal DC 2, tronsonul situat intre Km 5+970 - Km 7+195 (kilometrajul a fost stabilit fata de originea drumului) la parametrii ceruti de standardele si normativele în vigoare prin lucrari de modernizare a sistemului rutier, prin îmbunatatirea elementelor geometrice ale strazii (latime, pante transversale), eficentizarea dispozitivelor de preluare a apelor de suprafata si conducerea lor în afara platformei carosabile.
Structura rutiera ce se aplica pe toata lungimea drumului DC 2 ce face obiectul prezentului proiect este urmatoarea:
• 4 cm strat de uzura din beton asfaltic BA 16m modificat cu pudreta de cauciuc si polimeri, conform AND 605
• 5 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD 20, conform AND 605
• 15 cm strat din piatra sparta, conform SR EN 13242
• 20 cm strat din balast, conform SR EN 13242
• 20 cm sol stabilizat cu enzime ecologice
Structura rutiera pentru acostamentele propuse pe toata lungimea drumului DC 2 este urmatoarea:
• 24 cm strat din piatra sparta, conform SR EN 13242
• 20 cm strat din balast, conform SR EN 13242
Evacuarea apelor meteorice este asigurata prin pante longitudinale si transversale.
Pentru asigurarea colectarii apelor de pe platforma drumului s-au proiectat santuri de pamant tinând seama de prevederile STAS 10796/2 - „Constructii necesare pentru colectarea si evacuarea apelor. Rigole, santuri si casiuri’’.
Dispozitive proiectate DC 2:
• Santuri de pamant:
- km 5 + 970 - 6+190, stânga + dreapta = 440 m
• Pentru asigurarea continuitatii scurgerii apelor dar si pentru evacuarea apelor in sens transversal drumurilor s-au proiectat podete tubulare cu DN 600 mm dispuse astfel:
- podet tubular transversal 0 600 mm, L=8,00 m. - km. 5+977;
- podet tubular lateral stanga 0 600 mm, L=6,00 m. - km. 5+982;