Se propune refacerea strazii prin asternerea unui strat de asfalt.Obiectul contractului cuprinde;
Proiectare – Elaborare PT si DE, asistenta tehnica din partea proiectantului pe perioada executiei lucrarilor. Documentatia se va elabora avand la baza Studiul de Fezabilitate si in conformitate cu prevederile HG907/2016 si Standerdele nationale si reglementarile tehnice in domeniu.
Executie – lucrari privind ”Refacere îmbracam...
Se propune refacerea strazii prin asternerea unui strat de asfalt.Obiectul contractului cuprinde;
Proiectare – Elaborare PT si DE, asistenta tehnica din partea proiectantului pe perioada executiei lucrarilor. Documentatia se va elabora avand la baza Studiul de Fezabilitate si in conformitate cu prevederile HG907/2016 si Standerdele nationale si reglementarile tehnice in domeniu.
Executie – lucrari privind ”Refacere îmbracamin?i asfaltice, inclusiv funda?ia L=10 m ?i l=6 m pe str. Primaverii ?i rigola carosabila L=6,00+2*7,00=20,00 m”.
Proiectul prevede modernizarea drumului de interes local din comuna, prin asfaltare si aducerea acestora la latimi corespunzatoare prevederilor legale.
Patul drumului îl reprezinta sistemul rutier actual - pamânt cu balast, pe lungimile:16 m.
Strada Primaverii este drum public de interes local, aflate în administrarea Primariei comunei Cornu cu o banda de circulatie si trafic de intensitate redusa (conform O. G. nr.43 - 1997 privind regimul juridic al drumurilor), iar viteza de proiectare 26 - 50 km/ora. Valorile de trafic pe acest drum pun în evidenta existenta unui trafic redus, circulatia desfasurându-se cu greutate, mai ales în perioadele ploioase sau cu ninsoare.
Lucrarile de drum au fost astfel proiectate încât sa pastreze traseul actual, fiind amplasate în totalitate pe domeniul public, în intravilanul comunei Cornu.
Necesitatea lucrarilor este argumentata si de starea fizica a strazilor, raportata la conditiile generale de circulatie actuale, cat si de perspectiva.
Se propune refacerea strazii prin asternerea unui strat de asphalt, conform scenariului nr.1 din SF.
Realizarea lucrarilor se va executa in urmatoarea ordine de executie:
trasarea lucrarilor pe teren fata de repere fixe bine stabillite; realizarea sapaturii si evacuarea materialuiui sapat. nivelarea si compactarea suprafetelor;
6 cm beton asfaitic tip EB 16 rul 50/70
realizarea acostamentelor din 15 cm strat de fundatie din balast si 15 cm strat de beton de ciment, clasa C 25/30 realizarea semnalizarii rutiere.
in plan, strada este amplasata conform planurilor de situatie urmarind traseul existent, cu mentinerea platformei strazii in limita domeniului public, fara exproprieri. Lungimea totala a strazii supusa refacere imbracaminti asfaltice este de 16 m. Linia rosie proiectata va urmari linia actuala a terenului cu mici modificari, cu diferente in ax pozitive.
Profil transversal: se va adopta urmatorul profil pentru modernizarea strazii:
-Latime platforma drum- 9.00m; -Latime parte carosabila- 6.00m; -Latime acostamente-2x1,50m; -Panta transversala carosabil aliniam.- 2.5%; -Panta transversala acostamente aliniam. - 4.0%
Sistem rutier:structura rutiera adoptata pentru partea carosabila este urmatoarea:
-6 cm beton asfaitic tip EB 16 rul 50/70. Acostamentele se vor realiza pe o latime de 1.50cm, alcatuite din din 15 cm strat de fundatie din balast si 15 cm strat de beton de ciment, clasa C 25/30.