Amenajarile au fost propuse in localitatea Miroslavesti pe drumul national DN1 intre km 43+ 733.5 si km 44+080, pe DS 293 (cca. 60m) si pe DS353 (cca. 30m).
Traseul proiectat este format dintr-o succesiune de aliniamente, respectand prevederile STAS 863-85, respectiv a Ordinului MT.nr.1296/2017 (Norme tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor).
Axul drumului national DN1 a fost pastrat, chiar dac...
Amenajarile au fost propuse in localitatea Miroslavesti pe drumul national DN1 intre km 43+ 733.5 si km 44+080, pe DS 293 (cca. 60m) si pe DS353 (cca. 30m).
Traseul proiectat este format dintr-o succesiune de aliniamente, respectand prevederile STAS 863-85, respectiv a Ordinului MT.nr.1296/2017 (Norme tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor).
Axul drumului national DN1 a fost pastrat, chiar daca benzile au fost reconfigurate, pentru a evita modificari importante la marginea carosabilului, si ale acceselor la proprietati precum si pentru evitarea unor lucrari importante de reamenajare a profilului transversal (frezari si reprofilari).
Pentru atingerea obiectivului propus este necesara prevederea pe drumul national a unui buzunar de stocaj si a unei benzi de reinscriere in trafic cu latimea de 3.50m. Lungimea buzunarului de stocaj este de 75m, intre km 43+915 si km 43+990 iar lungimea benzii de inscriere in trafic este de 90m fiind amplasata intre km 43+800 si km 43+890. Realizarea acestora presupune largirea drumului national. Avand in vedere spatiul disponibil de ambele parti ale drumului, largirea se va face simetric. Aceasta presupune relocarea parapetului rigid median existent spre partea dreapta a drumului cu latimea de 1.75m si necesita de asemenea reamplasarea infrastructurilor pasarelei pietonale existente, pentru asigurarea latimii de lucru a parapetelor laterale de protectie. In acest sens, in imediata apropiere a pasarelei existente, se vor realiza infrastructuri noi din beton armat, cu console de 3m lungime fiecare. Ulterior realizarii acestora, suprastructura pasarelei si scarile de acces se vor muta pe noile infrastructuri.
Virajul dinspre OS 293 se va face doar la dreapta (prin racordare circulara cu raza de 12m) avand in vedere importanta si lungimea redusa a arterei. Virajul la dreapta dinspre DN1 spre DS 293 a fost imbunatatit prin realizare unei racordari circulare cu raza de 12m. Pentru realizarea acesteia este necesara relocarea unui stalp de electricitate.
Racordarile circulare aferente intersectiei DN1-DS353 au raze de 8 si respectiv 9m. Valorile au fost adoptate in scopul evitarii mutarii stalpilor de medie tensiune existenti.
Gardul din placi prefabricate existent pe partea stanga a drumului national intre km 43+915 si km 43+980 se va demola pentru a permite amenajarea racordarii circulare si a noilor infrastructuri ale pasarelei pietonale.
Pentru protectia utilizatorilor drumului national fata de obstacolele reprezentate de infrastructurile pasarelei pietonale s-au prevazut parapete de siguranta flexibile cu nivel de protectie H3 si latime de lucru W5. Lungimea parapetelor s-a adoptat avand in vedere existenta unor alei carosabile la capetele acestuia. Prin montarea parapetelor se ingradeste fizic accesul periculos dinspre aleea existenta pe partea dreapta la km 43+943.
Lucrarile de drum vor demara numai dupa finalizarea tuturor lucrarilor de utilitati cu care se suprapun.
Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute: 525,447.87 lei