Proiectul prevede îmbunătăţirea accesibilităţii in zona, lucrarile ce se vor executa constau in amenajarea intersecţiei de la km 46+235, amenajarea unei treceri de pietoni la km 46+110, reamenajarea trotuarelor, realizarea semnalizării rutiere, inclusiv pentru orientare şi informare şi îmbunătăţirea virajului la stânga dinspre DJ 139 spre DN1, după cum urmează:
Structuri rutiere noi - Structurile rutiere proiectate, in conf...
Proiectul prevede îmbunătăţirea accesibilităţii in zona, lucrarile ce se vor executa constau in amenajarea intersecţiei de la km 46+235, amenajarea unei treceri de pietoni la km 46+110, reamenajarea trotuarelor, realizarea semnalizării rutiere, inclusiv pentru orientare şi informare şi îmbunătăţirea virajului la stânga dinspre DJ 139 spre DN1, după cum urmează:
Structuri rutiere noi - Structurile rutiere proiectate, in conformitate cu recomandările expertizei tehnice.
Trotuare - S-a avut in vedere asigurarea continuităţii circulaţiei pietonale prin extinderea trotuarelor pe drumurile laterale si prin prevederea pe acestea a unor treceri de pietoni noi.
Scurgerea apelor - Pe partea dreapta a drumului naţional se va face printr-o reţea locala de scurgere alcătuita dintr-o conducta PVC DN 250 in lungime totala de 225m, 3 guri de scurgere înglobate in trotuar şi 3 cămine de vizitare pentru curăţare . Conducta va descarca in şanţurile existente pe drumul lateral DS 119. Pe partea stânga a drumului naţional scurgerea se va face gravitaţional in lungul bordurilor şi mai departe către zonele laterale ca şi in prezent.
Siguranţa circulaţiei - Prin proiect s-a prevăzut semnalizare rutiera orizontala cu marcaje termoplastice in strat gros şi benzi rezonatoare conform SR 1848-7. S-a prevăzut o semnalizare verticala adecvata noilor amenajări alcătuita din indicatoare rutiere conform SR 1848-1. De asemenea au fost prevăzute indicatoare de orientare şi informare conform normativului AND 604/2012. Dimensiunea indicatoarelor si clasa foliei retro reflectorizante va fi conform SR 1848-2. Pe parapetele rigide existente se vor monta catadioptri pe feţele laterale şi butoni reflectorizanţi cu led pe coronament. A fost propusa o reducerea vitezei de circulaţie la apropierea de intersecţie şi de trecerea de pietoni, la 50km/h. De asemenea au fost propuse benzi rezonatoare pentru conştientizarea gradului sporit de risc pe care îl prezintă aceste zone. Benzile rezonatoare sunt constituite din cate 3 grupe a cate 6 linii cu lăţimea de 15 cm si distanta de 1 m intre ele. Prin proiect se mai amenajează trotuare, o alveolă dedicată pentru staţia de autobuz de pe DJ 140 şi 3 locuri de parcare pe Ds 119. Intersecţia este si va fi iluminata. Pe stâlpii de beton care au fost propuşi pentru relocare se vor reamplasa şi lămpile cu led existente.
Reţele de alimentare cu apă şi canalizare menajeră. In zona in care se propun amenajări rutiere se află în proiectare extinderea reţelelor de canalizare. Proiectul reţelelor se află în curs de avizare la DRDP/CNAIR. Lucrările de canalizare propuse în zona proiectului au fost preluate in cadrul acestei investitii pentru a preintampina deteriori ulterioare ale sistemului rutier propus prin acest proiect.
Lucrarile de drum vor demara numai dupa finalizarea tuturor lucrarilor de utilitati cu care se suprapun.
NOTA:
A)Ofertanţii îşi vor dimensiona şi vor cota organizarea de şantier în funcţie de propriile necesităţi pentru realizarea lucrărilor în condiţii de siguranţă, la nivelul de calitate şi în intervalul de timp solicitate. Valoarea organizării de şantier a ofertanţilor va fi completată în formularul F1 - centralizatorul cheltuielilor pe obiectiv, la capitolul 5.1 Organizare de şantier, subcapitolele 5.1.1 – Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier şi 5.1.2 – Cheltuieli conexe organizării de şantier. Autoritatea Contractantă nu va pune la dispoziţie teren pentru organizarea de şantier şi nu solicită dotări minime pentru aceasta. Dotările minime vor fi la latitudinea ofertanţilor care vor respecta prevederile legale aplicabile.
B) Autoritatea Contractantă nu va pune la dispoziţia ofertanţilor spaţii pentru depozitarea materialelor rezultate din săpături/sau demolări. Ofertanţii vor identifica spaţii de depozitare temporare/finale pentru materialele excedentare şi îşi vor cota în cadrul ofertelor inclusiv taxele necesare pentru aceste operaţiuni (taxe de depozitare/taxe “de groapă") şi costurile de transport.
C) În conformitate cu preambulul listelor de cantitati, parte din documentaţia de ofertare:
“7. Normele prezentate reprezintă cantităţile de lucrări principale considerate a fi executate. Acestea au fost prezentate pentru a exista o baza comuna de ofertare pentru toţi participanţii la aceasta licitaţie.
8. Încadrările în normele de deviz (indicatoare de norme de deviz) ale activităţilor componente ale articolele principale propuse de Proiectant sunt orientative. Ofertanţii, îşi pot constitui propriile consumuri de resurse pentru definirea articolelor principale din listele cu cantităţile de lucrări în funcţie de propriile tehnologii de execuţie."
Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute: 186.985,09 lei