Obiectivul general al care a stat la baza construirii Centrului Intermodal Episcopia Bihor îl reprezintă dezvoltarea conectivităţii durabile la nivel regional şi local prin dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient sub forma Centrului de transport intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar din zona Gării CFR din Episcopia Bihor, care va duce la creşterea volum...
Obiectivul general al care a stat la baza construirii Centrului Intermodal Episcopia Bihor îl reprezintă dezvoltarea conectivităţii durabile la nivel regional şi local prin dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient sub forma Centrului de transport intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar din zona Gării CFR din Episcopia Bihor, care va duce la creşterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale.
Amplasamentul "Centrului intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor", se situează pe teritoriul administrativ al municipiului Oradea, adiacent gării C.F.R. Episcopia Bihor şi în zona industrială a oraşului, în vecinătatea a trei parcuri industriale (două deţinute de municipiul Oradea şi unul aparţinând de comuna Bors) şi a celor mai mari companii din zonă.
Centrul Intermodal Episcopia Bihor prezintă următoarele caracteristici tehnico-edilitare principale:
• Suprafaţa totală a centrului – 17 ha
• O platformă de lucru cu o suprafaţă de 32.700 mp, utilizată pentru manipularea şi depozitarea containerelor;
• Două linii de cale ferată industrială, Linia 1 cu o lungime de 715m, iar Linia 2 cu o lungime de 700 m racordate direct la staţia CF Episcopia Bihor, din linia 17 CFR, printr-o staţie de racord;
• Capacitate de depozitare containere – 1.320 containere de 40’
• Pasaje la nivel amenajate corespunzător şi semnalizate traversarea autovehiculelor peste cele căile ferate ce se găsesc în incinta;
• Un punct control acces cu patru benzi de circulatie: doua benzi pe sensul de intrare şi două benzi pe sensul de ieşire
• Două parcări auto pentru TIR-uri, cea exterioară cu o capacitate de 36 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 30 de locuri;
• Două parcări pentru autoturisme, cea exterioară cu o capacitate de 32 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 20 de locuri;
• O platformă betonată, care poate găzdui un grup social destinat conducatorilor auto (de tipul containerelor mobilate), cu dimensiunile în plan de 10x10m;
• O platformă betonată, care va găzdui birourile administraţiei terminalului şi un grup social (de tipul containerelor mobilate), cu dimensiunile în plan de 18x11m;
• Spaţii de birouri vamale şi de comisionare în vamă;
• Spaţii birouri pentru Operator;
• Drumuri interioare şi trotuare pietonale pentru circulaţie.