Planul Urbanistic General în vigoare al U.A.T. Oras Macin, a devenind depăşit în raport cu noile realităţi economice şi teritoriale ale orasului, ceea ce impune actualizarea acestuia.
Necesitatea actualizării PUG derivă şi din obligaţia impusă prin art. 46 al Legii 350 / 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, care prevede că "fiecare unitate administrativ-teritorială trebuie să îşi actualizeze la maximum10 ani...
Planul Urbanistic General în vigoare al U.A.T. Oras Macin, a devenind depăşit în raport cu noile realităţi economice şi teritoriale ale orasului, ceea ce impune actualizarea acestuia.
Necesitatea actualizării PUG derivă şi din obligaţia impusă prin art. 46 al Legii 350 / 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, care prevede că "fiecare unitate administrativ-teritorială trebuie să îşi actualizeze la maximum10 ani Planul urbanistic general în funcţie de evoluţia previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali şi a necesităţilor locale.
Conform art. 44 din Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul "Documentaţiile de urbanism se elaborează de către colective interdisciplinare formate din specialişti atestaţi în condiţiile legii." Prin urmare, pentru satisfacerea necesităţii este necesară achiziţia unor servicii specializate.
Autoritatea contractantă nu dispune în prezent de un sistem prin care să deruleze monitorizarea aplicării documentaţiilor aprobate, prin revizuirea permanentă a datelor şi prevederilor din documentaţiile de urbanism, respectiv prin marcarea sistematică, atât în format electronic, cât şi în piesele scrise şi desenate ale documentaţiilor, a modului de realizare a propunerilor, precum şi a eventualelor modificări sau detalieri prin planuri urbanistice aprobate.
Prin urmare, se intenţionează integrarea informaţiilor de urbanism într-un sistem informatic geografic (GIS) care să permită autorităţii contractante să îşi îndeplinească obligaţia legală de monitorizare a implementării documentaţiilor urbanistice aprobate, de constituire, întreţinere, extindere şi dezvoltare a bazei de date urbane şi teritoriale standardizate şi compatibile, inclusiv în conformitate cu directiva INSPIRE transpusă prin Ordonanţa Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 190/2010, aşa cum prevede art.15, lit.b din Legea 350/2001 privind urbanismul şi amenajarea teritoriului.
A. In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, termenul limita pana la care orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este de maxim 10 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor.
B. In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (2) din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarficare/informatiilor suplimentare cu cel putin 5 zile inainte de termenul limita stabilit pentru depunerea ofertelor.
Orice solicitare de clarificare transmisa dupa data mentionata la punctul A, va pune autoritatea contractanta in imposibilitatea de a oferi un raspuns in termenul mentionat la punctul B. si drept urmare orice solicitare de clarificare in afara termenelor mentionate se va considera TARDIVA.