Se va mentine prospectul drumului existent. Colectarea si scurgerea apelor pluviale a fost realizata prin intermediul declivitatilor longitudinale si transversale, fiind prevazute rigole trapezoidale stanga si canal casetat carosabil cu gratar metalic dreapta cu o adancime medie de 35cm. Se vor reamenaja rigolele existente(cf. detalii executie) cu evacuare aval racordate la rigolele existente aflate in buna stare
sau direct...
Se va mentine prospectul drumului existent. Colectarea si scurgerea apelor pluviale a fost realizata prin intermediul declivitatilor longitudinale si transversale, fiind prevazute rigole trapezoidale stanga si canal casetat carosabil cu gratar metalic dreapta cu o adancime medie de 35cm. Se vor reamenaja rigolele existente(cf. detalii executie) cu evacuare aval racordate la rigolele existente aflate in buna stare
sau direct in valea adiacenta. Alunecarea necesita pentru remedierea sa lucrari amonte drum (stanga) si aval drum, pe versant (dreapta). Lucrari amonte: amenajare rigole realizate din: strat de nisip - 10 cm. Grosime, pereu din beton simplu - 10cm. Lucrari aval: pe partea dreapta a drumului a fost realizat un canal casetat carosabil prevazut cu gratar metalic avand o adancime de 0,35m. Detaliile de executie se regasesc in plansele de detalii de executie anexate documentatiei (L=180,00m); s-au prevazut parapeti metalici pe intreaga lungime a alunecarii fixati in fundatii de beton avand dimensiunea de 0,40 x 0,80m. Sistemul rutier adoptat pentru refacerea partii carosabile: strat de forma din balast optimal 10cm.gros. cf. SR662/2002; strat de fundatie din balast 30cm.gros. cf. SR662/2002; strat de fundatie din piatra sparta 10cm.gros. cf. SR667/2001; strat de mixtura asfaltica BADPS 25 6cm.gros. cf. SR EN 13108-1; strat de uzura BAPC16 4cm.gros. cf. SR EN 13108-1. Lucrari de asanare: se vor realiza santurile si canale betonate proiectate cf. documentatiei de consolidare a drumului local la cotele si pantele impuse de proiectul tehnic. Lucrari de consolidare: aval drum local consolidare cu zid de sprijin de greutate de debleu, incastrat in roca de baza min. 1,70m. S-au proiectat 32 tronsoane in lungime de 5,0m fiecare. LTOTAL=160,00m hve=2,70m Toate elementele constructive sunt date in planseele de executie. Zidul de sprijin este executat din beton simplu C12/15. Paramentul zidului de sprijin este 3:1. Pentru preluarea apelor de infiltratii in spatele zidului de sprijin, se realizeaza drenuri din zidarie uscata din piatra bruta negeliva, completate cu balast nisipos de 20 cm grosime. Evacuarea apelor din drenul din spatele zidului de sprijin se face prin intermediul barbacanelor (tuburi PVC ?110) cu evacuare in santurile aval proiectate.
Lucrari de refacere a drumului: se va utiliza un sistem rutier cu capacitate portanta corespunzatoare, pentru a elimina orice risc de repetare a fenomenului de alunecare.
Se vor executa lucrari de colectare si scurgere ape pluviale, coform proiect. Valoarea totala estimata a contractului de lucrari ce urmeaza a fi atribuit este 1.194.011,00 lei, fara TVA, reprezentand cheltuielil pentru investitia de baza - cheltuieli pentru constructii si instalatii (Capitolul bugetar 4, Linia bugetara 4.1).