ATRIBUTII SERVICIU EXTERN S.S.M. : Are atributii de coordonare si supraveghere a activitatii de prevenire a riscurilor profesionale si protectia sanatatii si securitatea lucratorilor tuturor locurilor de munca din unitater privind urmatoarele:
-elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor, difuzarea...
ATRIBUTII SERVICIU EXTERN S.S.M. : Are atributii de coordonare si supraveghere a activitatii de prevenire a riscurilor profesionale si protectia sanatatii si securitatea lucratorilor tuturor locurilor de munca din unitater privind urmatoarele:
-elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor, difuzarea acestora in unitate numai dupa ce au fost aprobate de catre angajator;
- elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea, in scris, a periodicitatii instruirii pentru fiecare loc de munca in instructiunile proprii; difuzarea acestora in unitate numai dupa ce au fost aprobate de catre angajator;
- efectuarea controalelor interne la locurile de munca, cu informarea, in scris, a angajatorului asupra deficientelor constatate si asupra masurilor propuse pentru remedierea acestora;
- urmarirea realizarii masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor;
- cercetarea evenimentelor din unitate - face parte din Comisia de cercetare a evenimentelor care se produc in unitate;
- este secretarul Comitetului de Securitate si Sanatate in munca -CSSM;
- intocmirea documentelor de evaluarea a conditiilor de munca pentru Protectia maternitatii, colaborarea cu Serviciul de Medicina Muncii pentru documentele de protectia maternitatii, predarea documentelor (in copie) la I.T.M. Bucuresti , la DSP Bucuresti si la serviciul RUNOS al unitatii (in original);
- elaborare Plan Prevenire si Protectie
- intocmirea necesarului de E.L. (echipament de lucru) pe loc de munca/ lucrator si repartizarea lui, cu aprobarea conducerii unitatii;
- intocmirea necesarului de E.I.P. (echipament individual de protectie) pe loc de munca/ lucrator si repartizarea lui, cu aprobarea conducerii unitatii;
- efectuarea instructajului introductiv general la angajare;
- intocmirea fisei de identificare a factorilor de risc profesional pentru noii angajati;
- colaborare cu serv. RUNOS si Medicina Muncii pentru documentele necesare acordarii sporurilor salariale.
ATRIBUTII CADRU TEHNIC
- participa la elaborarea si aplicarea conceptiei de aparare impotriva incendiilor la nivelul unitatii;
- controleaza aplicarea normelor de aparare impotriva incendiilor in domeniul specific;
- propune includerea in bugetele proprii a fondurilor necesare organizarii activitatii de aparare impotriva incendiilor, dotarii cu mijloace tehnice pentru apararea impotriva incendiilor si echipamente de protectie specifice;
- indruma si controleaza activitatea de aparare impotriva incendiilor;
- prezinta conducerii, semestrial sau ori de cate ori situatia impune, raportul de evaluare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor;
- elaboreaza instructiunile de aparare impotriva incendiilor specifice unitatii si le difuzeaza numai dupa ce au fost supuse aprobarii conducerii;
- elaboreaza tematici pentru toate fazele de instruire, cu stabilirea in scris, a periodicitatii instruirii pentru fiecare loc de munca in instructiunile interne;
- verifica daca salariatii cunosc si respecta instructiunile necesare privind masurile de aparare impotriva incendiilor;
- verifica starea mijloacelor tehnice de stingere si alarmare si instiinteaza conducerea de situatia constatata;
- organizeaza si conduce exercitiile de evacuare si folosirea stingatoarelor cu salariatii unitatii conform graficului aprobat de conducerea unitatii;
- organizeaza activitatea de verificare si reincarcare a stingatoarelor din dotare cu firme specializate , cu aprobarea conducerii unitatii;
- urmareste aplicarea si rezolvarea sesizarilor echipelor de control ISU, cu informarea conducerii unitatii;