Necesitatea şi oportunitatea derulării procesului de consultare a pieţei:
In prezent, intervenţiile de urgenţă sau lucrările planificate să se execute pe autostrăzi, drumuri expres şi drumuri naţionale sunt semnalizate conform schemelor de semnalizare temporară prevăzute in “Normele metodologice privind condiţiile de inchidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie in vederea executarii de lucrări in ...
Necesitatea şi oportunitatea derulării procesului de consultare a pieţei:
In prezent, intervenţiile de urgenţă sau lucrările planificate să se execute pe autostrăzi, drumuri expres şi drumuri naţionale sunt semnalizate conform schemelor de semnalizare temporară prevăzute in “Normele metodologice privind condiţiile de inchidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie in vederea executarii de lucrări in zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului".
Practic s-a dovedit că actualul cadru de reglementare este insuficient în ceea ce priveşte protejarea personalului care efectuază lucrări pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri naţionale europene, artere de circulaţie pe care viteza de deplasare este mare.
În contextul preocupărilor la nivel mondial referitoare la creşterea nivelului de siguranţă rutieră şi reducerea, cu până la 50% a gradului de victimizare a populaţiei prin accidente de circulaţie, statele membre au implementat sisteme inteligente, complexe, pentru protejarea utilizatorilor si a celor care execută lucrări în zona drumurilor.
România în calitate de stat membru, s-a alineat dezideratului european, adoptând “ Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016-2020" context în care, s-a introdus în Capitolul 6- “Obiective", plecând de la necestitatea atingerii obiectivului central al strategiei, şi anume acela de a reduce numărul persoanelor decedate în accidente rutiere, printre altele, alocarea resurselor necesare în vederea implementării unui plan coerent şi eficient din punct de vedere al costurilor pentru punerea în practică a orientărilor pentru politica de siguranţă rutieră în perioada 2011-2020. Ulterior C.N.A.I.R. a introdus în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, aprobat de Consiliul UE, în Capitolul II – Componenta 4 -Transport sustenabil, achiziţia de utilaje pentru protejarea lucrătorilor care efectuează intervenţii de urgenţă la infrastructura autostrăzilor şi a drumurilor naţionale deschise traficului internaţional “Atenuator montat pe camion (TMA)" ţinând cont că, in prezent nu există niciun asemenea sistem in dotarea C.N.A.I.R.
Guvernul României a adoptat Hotărârea nr. 755 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2016-2020 şi a Planului de acţiuni pentru implementarea acesteia, act normativ care a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 902 din 9 noiembrie 2016. Astfel, începând cu anul 2016, politica de siguranţă rutieră a devenit un obiectiv important, imperativ şi de maximă prioritate, asumat şi prevăzut în documentele strategice ale statului roman.
După anul 2020 planul de acţiuni privind siguranţa tuturor participanţilor la trafic rămane in continuare esenţial şi trebuie să constituie întotdeauna prioritatea majoră. În acest context, Cadrul de politică al UE privind siguranţa rutieră 2021-2030 – Următorii paşi în direcţia "Viziunii zero" prevede că obiectivul pe termen lung al UE va rămâne acela de a se apropia cât mai mult de un nivel zero al deceselor cauzate de accidentele rutiere până în 2050 ("viziunea zero"). Acelaşi obiectiv ar trebui îndeplinit şi în ceea ce priveşte vătămările grave.