Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacităţii Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, în prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorsimului, prin optimizarea proceselor de preluare, analiză şi diseminare a informaţiilor pe baza implementării unui sistem informatic integrat bazat pe tehnologii moderne, adecvat şi adaptat modificărilor legislative şi aspectelor...
Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacităţii Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, în prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorsimului, prin optimizarea proceselor de preluare, analiză şi diseminare a informaţiilor pe baza implementării unui sistem informatic integrat bazat pe tehnologii moderne, adecvat şi adaptat modificărilor legislative şi aspectelor transfrontaliere tot mai pregnante privind schimbul de informaţii.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Implementarea unui sistem informatic integrat modern, specific Oficiului, bazat pe tehnologiii moderne pentru optimizarea proceselor de preluare, analiză şi diseminare a informaţiilor utillizate de analiştii financiari în conformitate cu cerinţele Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
- Dezvoltarea competenţelor angajaţilor Oficiului pentru utilizarea soluţiilor informatice implementate.
Prin implementarea acestui proiect se urmăreşte obţinerea următoarelor beneficii:
- Modernizarea mecanismelor de colectare a datelor de la entităţile raportoare;
- Automatizarea preluării datelor din rapoartele de tranzacţii suspecte primite de la entităţile raportoare;
- La extragerea automatizată a datelor din alte surse să fie permisă reluarea procesului şi îmbogăţirea setului de date în cazul apariţiei unor informaţii noi;
- Eliminarea operaţiunilor manuale necesare prelucrării rapoartelor RTN şi RTE preluate zilnic de la entităţile raportoare;
- Evaluarea automată a tranzacţiilor financiare raportate în vederea identificării suspiciunilor de spălare de bani şi finanţarea terorismului, în conformitate cu scenariile/regulile de detecţie definite;
- Gestiunea electronică a rapoartelor de tranzacţii suspecte;
- Generarea alertelor pe baza scenariilor de detecţie bazate pe reguli privind indicatorii de risc, precum şi implementarea unui sistem de scoring al priorităţii pe baza unui punctaj acordat regulilor/criteriilor de risc din scenariile de detecţie;
- Generarea automată a cazurilor pe baza alertelor şi alocarea automată a acestora în baza unui set de reguli configurate în vederea prelucrării pe fluxuri de lucru specifice proceselor de analiză/investigaţie;
- Asigurarea analiştilor cu instrumente moderne pentru efectuarea de analize în toate sursele de date prin utilizarea de algoritmi avansaţi de căutare (inclusiv în date nestructurate şi surse deschise), reprezentarea grafică a diagramelor de reţea care să asigure afişarea entităţilor şi a fluxurilor financiare, inclusiv cu informaţii geospaţiale (suprapuse pe o hartă), instrumente de data mining;
- Gestiunea electronică a proceselor de control şi supraveghere a entităţilor raportoare.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor este 18, iar autoritatea contractantă va răspunde la solicitările de clarificări cu 11 zile înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertelor.