Programul organizat sub forma de tabara pe o perioada de 8 zile, va crea un mediu stimulativ pentru dezvoltarea aptitudinilor personale, dar mai ales a aptitudinilor implicarii active in schimbarea si dezvoltarea comunitatii. In mod general, vor fi dezvoltate: abilitatea de a socializa, capacitatea de a impartasi cu cei din jur cunostinte sau experiente, capacitatea de a analiza si sintetiza, cat si de a planifica si gandi ...
Programul organizat sub forma de tabara pe o perioada de 8 zile, va crea un mediu stimulativ pentru dezvoltarea aptitudinilor personale, dar mai ales a aptitudinilor implicarii active in schimbarea si dezvoltarea comunitatii. In mod general, vor fi dezvoltate: abilitatea de a socializa, capacitatea de a impartasi cu cei din jur cunostinte sau experiente, capacitatea de a analiza si sintetiza, cat si de a planifica si gandi strategic si vor fi incurajate: cunoasterea de sine prin arta persuasiunii, a vorbitului in public, prin stimularea creativitatii.
Familia este primul grup de socializare din care face parte copilul, in care exerseaza comportamente sociale si se descopera pe sine, este mediul care ofera climatul de siguranta afectiva necesar dezvoltarii personalitatii si mediul principal de crestere si dezvoltare intelectuala, motivationala, afectiva, estetica, morala.
Cand oamenii devin parinti preiau aceasta raspundere uneori ca pe o provocare, alteori ca pe o povara. Simt ca trebuie sa fie consecventi, sa aiba sentimente statornice, sa le accepte si tolereze totul copiilor neconditionat, sa renunte la propriile lor nevoi egoiste, sa se sacrifice pentru copiii lor, si mai ales, sa devina mai buni decat parintii lor. Desi aceste intentii sunt bune si de admirat, ii fac, uneori, pe parinti, sa devina mai putin eficienti.
In cadrul taberei precum si in timpul activitatilor de consiliere copil si parinte se vor organiza intalniri/ateliere in care se vor realiza prezentari de materiale video educative, informatii despre etapele dezvoltarii psihice a copilului pe categorii de varsta si importanta educatiei acestuia de la o varsta cat mai frageda, jocuri de rol, exercitii ce stimuleaza imaginatia si instrumente pentru dezvoltarea empatiei si alocarea de pachete de acompaniere pentru parintii participanti si copiii acestora.
Parintii vor fi sprijiniti sa-si evalueze stilul parental, mediul familial, relatiile dintre parteneri, relatiile parinti-copii, comunicarea in cadrul familiei, comunicarea cu scoala, asteptarile lor precum si zonele sau subiectele care genereaza conflicte. De asemenea, se vor stabili idei de proiecte pe care parintii le vor realiza cu copiii lor pana la finalul programului. Aceste date se vor inregistra in fisa personala a fiecarei familii pentru a le monitoriza nivelul, progresul si ritmul de achizitie al unor deprinderi astfel incat programul sa poata fi particularizat. In cadrul fiecarei intalniri, se va aloca un timp pentru discutii care sunt prioritare pentru participant si pentru a cere un feedback constant despre schimbarile care au loc in familii pe masura ce fiecare tematica se dezbate.