Planul investitional va analiza oportunitatea şi va prioritiza intervenţiile care urmează apoi a fi pregătite în etapa următoare la nivel de SF:
(A) Din punctul de vedere al rutelor/liniilor care vor fi deservite de serviciul de tren metropolitan vor fi analizate T1... T6):
T1 Braşov – Dârste – Timişu de Jos – Timişu de Sus – Predeal
T2 Braşov – Bartolomeu – Cristian – Râşnov – Zărneşti
T3 Braşov – Bartolomeu – Ghimbav – ...
Planul investitional va analiza oportunitatea şi va prioritiza intervenţiile care urmează apoi a fi pregătite în etapa următoare la nivel de SF:
(A) Din punctul de vedere al rutelor/liniilor care vor fi deservite de serviciul de tren metropolitan vor fi analizate T1... T6):
T1 Braşov – Dârste – Timişu de Jos – Timişu de Sus – Predeal
T2 Braşov – Bartolomeu – Cristian – Râşnov – Zărneşti
T3 Braşov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea
T4 Braşov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav
T5 Braşov – Hărman – Prejmer – Chichis – Ozun – Sfântu Gheorghe
T6 Braşov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului
(B) Din punctul de vedere al conţinutului intervenţiilor, este aşteptat ca printre componente să se afle:
• Amenajare / relocarea / modernizarea punctelor de oprire (inclusiv noi), inclusiv echiparea acestora;
• Amenajarea de infrastructură de acces la acestea: trotuare / căi pietonale, piste de biciclete, parcări auto etc.;
• Achiziţia de trenuri şi eventual construcţia de remiză/depou;
• Componente soft legate de tarifare, branding, informare a călătorilor etc.
• Denivelările intersecţiile cu unele căi rutiere (unde este temeinic justificat dpdv al traficului rutier si feroviar) sau pietonale;
• Creşterea capacităţii feroviare (dacă este temeinic justificată): număr de linii în staţii, dublare a liniei curente simple etc.;
• Eventuala electrificare a căii ferate (sau deservirea liniilor neelectrificate cu material rulant nepoluant e.g. cu baterii sau hidrogen);
• Amenajări asociate eventualelor servicii complementare de feeder cu autobuzele, inclusiv posibila achiziţie de material rulant.
• (În mod excepţional, dacă apare pe deplin justificat) construcţia de porţiuni de cale ferată nouă, spre exemplu înspre aeroport prin preluarea (eventual parţială) a intenţiilor investiţionale din proiectul pregătit de CFR.
Principalele rezultate aşteptate din realizarea planului investitional sunt:
1) Definirea preliminară a parametrilor majori pentru fiecare rută, respectiv:
• Stabilirea orientativă (valori sau intervale de valori) a unor parametrii care caracterizează serviciul precum frecvenţa, capacitatea vehiculelor, orarul de operare, funcţionalitatea de transfer cu alte servicii de transport etc.
• Poziţionarea orientativă a punctelor de oprire (existente, relocate, noi) şi a altor facilităţi necesare bunei funcţionări a proiectului
• Estimarea preliminaraă a cererii pentru ruta/serviciul respectiv;
• Estimarea preliminară a costului de investiţie (infrastructura feroviara, infrastructura locala de acces, material rulant) aferent fiecarei rute
2) Alegerea rutei sau rutelor prioritare pe care va fi operat serviciul (inclusiv posibile servicii conexe e.g. staţii de transfer, linii de autobuz de tip feeder etc.) si pentru care va fi pregatit SF in etapa urmatoare
3) Un calendar preliminar realist pentru implementarea proiectului
Prin prezenta etapă de pregătire este de aşteptat ca fiecare componentă a proiectului să fie sprijinită de o justificare temeinică, în unele cazuri urmând ca aceasta să fie rafinată / confirmată în Etapa II de pregătire (Studiu / studii de Fezabilitate).
Având în vedere rolul de tren transurban şi transmetropolitan, vor fi luate în calcul pe cât posibile rute diametrale, care traversează întreaga arie urbană, după cum se menţionează în cadrul Caietului de Sarcini.
În prezentul contract NU sunt incluse:
a) Investigaţii de teren (de tip studii geo sau topo), însă vor fi necesare vizite în teren pentru de ex. analizarea posibilităţii poziţionării unor puncte de oprire sau a alte componente.
b) Proiectare de detaliu, fiind aşteptată doar prezentarea conceptuală în piese desenate a dispunerii (sau opţiunilor de dispunere pentru) componentele proiectului.
c) Analiza în detaliu de sisteme specifice feroviare (de exemplu ERTMS, management de trafic etc.),
d) Obţinerea de avize şi acorduri, în mod aparte privind mediul înconjurător.