Proiectul de investiţii este finanţat prin Programul Regional Operaţional, fiind supus reglementărilor procedurale stabilite de instituţia finanţatoare, iar prestarea serviciilor se va face şi cu respectarea intrucţiunilor emise de acesta, aplicabile domeniului contractului, pe toată durata acestuia. In vederea desfasurarii in bune conditii a tuturor proceselor specifice din cadrul proiectului, este necesara achizitionarea ...
Proiectul de investiţii este finanţat prin Programul Regional Operaţional, fiind supus reglementărilor procedurale stabilite de instituţia finanţatoare, iar prestarea serviciilor se va face şi cu respectarea intrucţiunilor emise de acesta, aplicabile domeniului contractului, pe toată durata acestuia. In vederea desfasurarii in bune conditii a tuturor proceselor specifice din cadrul proiectului, este necesara achizitionarea serviciilor de audit financiar in cadrul obiectivului investitional. Obiectul contractului il constituie prestarea serviciilor de audit financiar pentru proiectul intitulat "Modernizarea CENTRULUI CULTURAL NEMIRA, situat in orasul Darmanesti, str. Chimiei, nr. 148, jud. Bacau". Achizitia se va incheia printr-un contract de prestari servicii. De asemenea operatorii economici vor prezenta urmatoarele documente:
• Carnet de membru al CAFR vizat cu mentiunea “Activ" pentru anul respectiv – copie conform cu originalul;
• Declaratia pe propria raspundere a auditorului financiar din care sa rezulte ca nu a fost sanctionat in ultimii 3 ani de catre Departamentul de monitorizare si competent profesionala al CAFR.
Descrierea generala a serviciilor de audit extern:
Activitatea de audit presupune evaluarea activitatii de implementare a proiectului si stabilirea de concluzii cu privire la urmatoarele aspecte:
• Daca activitatile si cheltuielile efectuate in cadrul proiectului sunt conforme cu legislatia si regulile aplicabile;
• Daca resursele proiectului au fost utilizate in mod eficient si economic, in concordanta cu principiile unui management financiar corespunzator;
• Daca resursele financiare ale proiectului au fost folosite in mod eficace pentru scopurile mentionate in proiect.
Etapele principale ale activitatii de audit sunt:
• Discutii preliminare cu echipa de proiect, in mod deosebit cu cei implicati in mentinerea evidentelor contabile si intocmirea situatiilor financiare;
• Cunoasterea si evaluarea procedurilor contabile si a celor de raportare utilizate de catre beneficiar in derularea contractului de finantare;
• Verificarea conformitatii cu procedurile si cerintele finantatorului; verificarea in detaliu a sumelor din rapoartele financiare asupra contractului de finantare, cu scopul de a obtine probe de audit suficiente si corespunzatoare pentru a permite emiterea opiniei de audit asupra situatiilor financiare cu scop special intocmite in conformitate cu cerintele finantatorului:
a) Verificarea realitatii si exactitatii sumelor incluse in situatiile financiare ale contractului;
b) Existenta documentelor suport ce insotesc Rapoartele financiare;
c) In timpul revizuirii documentelor suport, o atentie speciala va fi acordata urmatoarelor:
• Utilizarea fondurilor primite in conformitate cu clauzele Contractului de finantare;
• Bunurile / lucrarile / serviciile au fost achizitionate in concordanta cu procedurile legale de achizitii si cu contractul de finantare;
• Exista o legatura clara intre documentele suport ale operatiunilor si rapoartele financiare;
• Daca exista documente justificative asupra incasarilor si platilor in concordanta cu clauzele Contractului de finantare.
Activitatea de audit se va realiza tinand cont de prevederile legislatiei in vigoare si de conditiile generale aplicabile contractelor de finantare nerambursabila.
In contractul de servicii de audit se va include si clauza rezilierii unilaterale a contractului de catre beneficiar in cazul in care pe durata prestarii serviciului auditorului financiar independent i s-a retras si/sau nu mai are calitatea de auditor financiar recunoscut de CAFR. Pachetul minimal al obligatiilor / serviciilor de auditare financiara ce vor trebui prestate in cadrul proiectului, va cuprinde, dar nu se va limita la cereri de rambursare si cereri de plata pe perioada implementarii proiectului. Fiecare raport elaborat de auditorul independent va fi insotit de o declaratie pe propria raspundere a acestuia din care sa rezulte ca are calitatea de auditor financiar recunoscut CAFR, precum si dupa carnetul de membru vizat "Activ" la zi. Caietul de sarcini face parte integranta din documentatia de atribuire pentru incheierea contractului de achizitie publica si constituie ansamblul cerintelor minimale si obligatorii pe baza carora operatorii economici isi vor elabora oferta. Cerintele specificate in prezentul caiet de sarcini vor fi considerate ca fiind cerinte minime. In acest sens orice oferta prezentata, care se abate de la prevederile Caietului de sarcini, va fi luata in considerare numai in masura in care propunerea tehnica presupune asigurarea unui nivel calitativ superior cerintelor minime obligatorii din caietul de sarcini.