Starea tehnica a strazilor, profilul longitudinal si transversal nu corespund prescriptiilor actuale si prezinta urmatoarele aspecte:
Partea carosabila la nivel de piatra sparta in amestec cu pământ, prezinta degradari specifice drumurilor pietruite, cu fagase , denivelari, gropi.
Stratul de rulare este uzat si partial distrus, cu gropi care ingreuneaza circulatia autovehiculelor si le expun la riscuri de accidente rutiere ...
Starea tehnica a strazilor, profilul longitudinal si transversal nu corespund prescriptiilor actuale si prezinta urmatoarele aspecte:
Partea carosabila la nivel de piatra sparta in amestec cu pământ, prezinta degradari specifice drumurilor pietruite, cu fagase , denivelari, gropi.
Stratul de rulare este uzat si partial distrus, cu gropi care ingreuneaza circulatia autovehiculelor si le expun la riscuri de accidente rutiere iar structura rutiera existenta este necorespunzatoare.
In profil transversal panta de 2,5% -3% nu este asigurata, nepermiţând scurgerea apelor de pe partea carosabila, spre un sistem de scurgere a apelor sau canalizare.
Sistemul de scurgere a apelor pluviale este deficitar, nu exista santuri de scurgere si apa curge sau balteste pe carosabil.
Strazile pietruite au suferit degradari importante in timp, sub circulatie, în special ale planeitatii, prin dislocarea pietrelor mai ales pe timp umed, când se slabeste coeziunea si izolat degradari de structura ( cederi locale de sistem rutier, ravene).
Scurgerea apelor pluviale nu este asigurata printr-un sistem sau canalizare pluviala. Deasemenea dirijarea apelor meteoritice prin pante transversale spre santuri sau rigole nu este corespunzatoare.Insuficienta podetelor de descarcare a apelor pluviale precum si neprotejarea rigolelor în special în zonele cu pante mai mari de 3%, duce la scurgerea anevoiaosa a apleor pe carosabil.
Strazile sunt clasificate ca strazi principale cu doau benzi de circulatie pentru trafic şi intensitate redusă, confomr Ordinului 50/1998 privind aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea strazilor în localitatile rurale.
Traseul strazilor proiectate coincid cu traseele existente, iara ampriza strazilor se încadrează în limitele amprizei actuale şi nu vor fi necesare mutari de garduri sau exproprieri. Traseul trosnoanelor strazilor existent este în general rectiliniu, intersectându-se perpendicular cu strazile adiacente, cu pante longitudianle reduse.
Sectoarele de strazi care fac obiectul reabilitarii, au o lungime totala de 1881 m şi sunt:
• strada Daciei –tronson I = 959,00 m
• strada Daciei –tronson II = 166,00 m
• strada Macilor = 756,00 m
Atenţie!
Termenul pana la care operatorii economici pot solicita clarificari, in conformitate cu prevederile art.160 alin. (2) din Legea 98/2016 actualizata, este de 10 zile, înainte de termenul limită de depunere a ofertelor.
Autoritatea contractanta va raspunde la solicitarile de clarificari (daca acestea au fost primite in termen), in conformitate cu prevederile art.161 din Legea 98/2016 actualizata ,cu 6 zile inainte de data stabilita pentru depunerea ofertelor.