Necesitatea obiectivă: creşterea gradului de siguranţă rutieră prin împiedicarea vehiculelor rutiere a părăsirii suprafeţelor carosabile sau intrarea pe sensul opus de circulaţie.
Constrângeri de natură tehnică: nu este cazul.
În ceea ce priveşte constrângerile de natură financiară şi contractuală:nu este cazul.
Conform legislaţiei şi normelor tehnice aflate în vigoare, administratorul drumurilor este oblgiat să mont...
Necesitatea obiectivă: creşterea gradului de siguranţă rutieră prin împiedicarea vehiculelor rutiere a părăsirii suprafeţelor carosabile sau intrarea pe sensul opus de circulaţie.
Constrângeri de natură tehnică: nu este cazul.
În ceea ce priveşte constrângerile de natură financiară şi contractuală:nu este cazul.
Conform legislaţiei şi normelor tehnice aflate în vigoare, administratorul drumurilor este oblgiat să monteze parapete rutiere iar în susţinerea celor afirmate enumerăm următoarele în ceea ce priveste cadrul legislativ:
OG nr.43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificarile si completarile ulterioare prevede:
o Art. 40. (1) Drumurile trebuie să fie semnalizate şi menţinute în stare tehnică corespunzătoare desfăşurării traficului în condiţii de sigurantă de către administratorul drumului. În perioadele în care pe sectoarele de drum se desfăşoară lucrări de întreţinere, reparaţii, modernizare, reabilitare sau consolidare, aceasta responsabilitate revine executantului lucrării
OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare prevede:
o Art.122. - Ministerul Transporturilor, are următoarele atribuţii:
ia măsuri pentru menţinerea permanentă în stare tehnică bună a drumurilor pe care le administrează;
ia măsuri pentru instalarea, aplicarea şi întreţinerea mijloacelor de semnalizare rutieră, precum şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei pe drumurile din administrarea sa, cu respectarea standardelor în vigoare;
Regulamentul de aplicare a OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin HG nr. 1391/2006 prevede:
o Art. 3. (1) Administratorul drumului public este obligat să asigure viabilitatea acestuia.
În ceea ce priveşte normele tehnice, enumerăm:
AND 554-2002 - Normativul privind întreţinerea şi repararea drumurilor publice:
"Art. 2. Prezentul normativul are ca scop:
a) stabilirea din punct de vedere tehnic şi economic a tipurilor de lucrări şi servicii pentru fiecare din activităţile de întreţinere şi reparare a drumurilor şi podurilor de şosea, a construcţiilor şi amenajărilor aferente lor;
"ind. 107. Siguranţa rutieră, cuprinde :
107.2. Montarea pe drum a indicatoarelor rutiere, stâlpilor,
o consolelor, portalurilor, stâlpişorilor de dirijare, în funcţie de necesităţi şi materiale folosite
o parapetelor, butonilor reflectorizanţi, plăcuţelor reflectorizante, etc. (buc.)"
Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru Perioada 2016 – 2020
"Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016 - 2020 exprimă liniile strategice, directoare, pentru stabilirea politicii guvernamentale în ceea ce priveşte siguranţa rutieră şi căile de realizare şi îmbunătăţire a acesteia."
În cadrul strategiei regăsim următoarele măsuri de siguranţă rutieră necesat a fi implementate de administratorul rutier:
" Parapete [...] pe căi de rulare interurbane alăturate cu 2 benzi pe sens"
AND 593-2012 - Normativul pentru sistemele de protecţie pentru siguranţa circulaţiei pe drumuri, poduri şi autostrăzi:
"Art. 41. Separarea sensurilor de circulaţie a drumurilor cu patru benzi de circulaţie se va realiza cu separator fizic [...]"