2. LOT 2 Servicii de informare şi publicitate aferente proiectului (Cheltuieli de promovare a obiectivului de investiţie/produsului/serviciului finanţat):,
Prin aceasta activitate se doreste realizarea unei campanii de comunicare integrată. Scopul campaniei este informarea publicului larg cu privire la obiectivele proiectului si cresterea gradului de conştientizare a populaţiei cu privire la avantajele/beneficii...
2. LOT 2 Servicii de informare şi publicitate aferente proiectului (Cheltuieli de promovare a obiectivului de investiţie/produsului/serviciului finanţat):,
Prin aceasta activitate se doreste realizarea unei campanii de comunicare integrată. Scopul campaniei este informarea publicului larg cu privire la obiectivele proiectului si cresterea gradului de conştientizare a populaţiei cu privire la avantajele/beneficiile utilizării serviciului de transportul public local de călători.Realizarea conceptului creativ al campaniei de comunicare.Ofertantul va propune un concept al campaniei de promovare, un mesaj şi un slogan pentru întregul proiect. Elementele definitorii ale conceptului campaniei (mesajul, sloganul, identitatea vizuală) se vor regăsi/adapta în/la toate materialele aferente campaniei. Prin urmare, la realizarea conceptului, se va ţine seama de materialele prin intermediul cărora se operaţionalizează campania de promovare. Pe baza acestui concept, se vor realiza toate materialele de promovare.Conceptul creativ al campaniei de comunicare trebuie să fie original, accesibil şi atractiv pentru publicul ţintă şi să conţină elemente de inovaţie. Se vor exclude concepte şi slogane realizate pentru alte entităţi (publice sau private) sau asemănătoare unor campanii derulate anterior. Conceptul de comunicare va îndeplini următoarele criterii generale:impact general de comunicare.unicitate şi memorabilitate;imaginile şi elementele vizuale să fie corelate clar cu mesajele şi textul şi să se completeze reciproc; abordare emoţională, pozitivă, ton optimist;accesibilitate: mesajul şi informaţiile transmise să fie clare, simple şi la obiect.Grupul ţintă al campaniei integrate de comunicare administraţia publică, asociaţii, fundaţii, instituţii publice, întreprinderi mici, mijlocii şi mari din Municipiul Drobeta Turnu Severin,publicul general;ONG-uri, unitati de invatamant, etc.Reprezentanţi mass-media.Abordarea campaniei de conştientizare Autoritatea Contractantă doreşte prezentarea în mod prietenos a informaţiilor campaniei de constientizare.Contractantul va asigura suportul necesar Autorităţii Contractante, în vederea bunei derulări a campaniei de conştientizare, pe toată durata de implementare a contractului de servicii.
Pe parcursul derulării contractului de servicii, Contractantul va propune şi va implementa, cu acordul Autorităţii Contractante, modalităţi de optimizare, de îmbunătăţire a funcţionării canalelor de comunicare propuse, însă fără a modifica oferta tehnică. Contractantul va implementa toate activităţile propuse prin oferta tehnică, în cadrul contractului de servicii pentru atribuirea căruia se organizează prezenta procedură, cu încadrarea în oferta financiară depusă.
Limba utilizată în cadrul ofertei şi pe parcursul derulării contractului de servicii este limba română. Toate inscripţiile de pe materialele promoţionale vor fi realizate în limba română.Toate materialele promoţionale realizate în cadrul campaniei de conştientizare vor respecta identitatea vizuală a Programului Operaţional Regional 2014-2020.Durata campaniei de coonştientizareContractantul va face propunerea cu privire la durata campaniei de conştientizare dupa semnarea contractului de servicii. Durata efectiva a campaniei de constientizare va fi convenita împreună cu achizitorul dar nu mai mult de data limită de finalizare a proiectului si/sau de eventuale acte adiţionale de prelungire a proiectului.Rezultatele campaniei de constientizarePrin desfasurarea tuturor activitatilor campaniei, vor fi informate cel putin 2000 de persoane din cadrul grupului tinta.Materiale publicitare si de promovare folosite pentru desfasurarea campaniei de constientizare:1. Realizare broşuri A5 – 2030 buc.-cu interior format din 8 pagini; color faţă/verso (4+4); hârtie interioară dublu-cretat de 150 g/mp; iar coperta va avea 4 pagini; color faţă/verso (4+4); hârtie coperţă dublu-cretat de 250 g/mp; plastifiere mată faţă/verso. Broşurile vor fi capsate tip caietCoperta 4 va include obligatoriu o casetă tehnică ce va conţine următoarele informaţii: textul "Investim în viitorul tău! Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020", titlul proiectului, editorul materialului, data publicării (luna şi anul) şi diclaimer-ul: "Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României", datele de contact ale beneficiarului care emite publicaţia, precum şi adresa web www.inforegio.ro şi pagina de Facebook a programului (facebook.com/inforegio.ro).
Pe coperta 4 se va insera caseta tehnică şi, la final, textul: Material distribuit gratuit.Broşura va cuprinde informatii şi fotografii relevante pentru conştientizarea populaţiei cu privire la avantajele şi beneficiile utilizării serviciului de transport public local de călători şi informatii spre exemplu, cu privire la utilizarea sistemului de transport public si a sistemului de trafic management ce sunt implementate prin proiect. Materialul va contine oricare alte informatii pe care achizitorul le va considera relevante.2.Realizare afişe A3, pe hârtie dublu cerată lucios, cu grosimea de 130 g/mp – 20 bucati.Afişul va conţine, pe lângă elementele obligatorii (sigla UE şi textul Fondul European de Dezvoltare Regională, Guv RO, Regio cu sloganul, IS), sloganul campaniei imagini şi mesaje, date de contact. Disclaimerul nu va fi inclus pe afişe.3. Realizare si difuzare spot audio de informareSpotul audio va fi difuzat la minim 1 post de radio cu acoperire locală , care va avea rolul de promovare a proiectului/programului si va contine mesajul campaniei de constientizare. Numarul minimde difuzări a spotului audio solicitat , este de 30 difuzări, 2 difuzări / zi, cu o durată minimă de 30 secunde / spot .Pretul ofertat va include atat concepţia/creaţia şi producţia/ montajul spotului audio cât şi difuzarea acestuia conform specificaţiilor de mai sus. Contractantul va transmite variante draft ale spotului către achizitor şi va opera modificările necesare solicitate de achizitor.În cadrul difuzării spotului audio de promovare, voiceover-ul va menţiona la finalul textului selectat pentru promovarea programului/proiectului, următorul text:
Investim în viitorul tău! Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 sau varianta prescurtată: Investim în viitorul tău! Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională.Difuzarea acestor materiale se va realiza după achiziţionarea autobuzelor electrice, în termen de 15 zile de la solicitarea achizitorului.4.Realizare şi difuzare spot video de informare
Spotul video va fi difuzat la un post de televiziune cu acoperire locală , care va avea rolul de promovare a proiectului/programului, si va contine mesajul campaniei de constientizare. . Numarul de difuzări a spotului video solicitat este de minim 30 difuzări, 2 difuzări /zi , cu o durată minimă de 30 secunde/spot.Pretul ofertat va include atat concepţia/creaţia şi producţia/ montajul spotului video cât şi difuzarea acestuia conform specificaţiilor de mai sus. Contractantul va transmite variante draft ale spotului către achizitor şi va opera modificările necesare solicitate de achizitor.În cazul spotului video, după imaginile selectate pentru a reprezenta proiectul/programul, va fi inclus un carton de final pe care vor fi aplicate următoarele informaţii, respectând ordinea de mai jos: sigla UNIUNII EUROPENE, inclusiv textul FONDUL EUROPEAN DE DEZVOLTARE REGIONALĂ; sigla GUVERNULUI ROMÂNIEI; sigla REGIO şi sloganul “Călătoria continuă!"; sigla INSTRUMENTE STRUCTURALE; Textul: “Investim în viitorul tău! Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020"; Disclaimer: “Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României“. Acest disclaimer nu se aplică materialelor produse de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, respectiv Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional. pagina de internet a Regio, www.inforegio.ro şi Facebook (facebook.com/inforegio.ro); pe mijlocul cartonului se poate insera numele proiectului şi al beneficiarului.Difuzarea acestor materiale se va realiza după achiziţionarea autobuzelor electrice, în termen de 15 zile de la solicitarea achizitorului.5.Realizare hărţi cu trasee de transport public – 2030 bucati.-minim 50x75 cm, laminată cu folie dublu structurată, suprafaţa hârtiei este lavabilă La exteriorul hărţii vor exista obligatoriu următoarele informaţii: textul "Investim în viitorul tău! Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020", titlul proiectului, editorul materialului, data publicării (luna şi anul) şi diclaimer-ul: "Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României", datele de contact ale beneficiarului care emite publicaţia, precum şi adresa web www.inforegio.ro şi pagina de Facebook a programului (facebook.com/inforegio.ro).6.Realizare umbrele – 2030 bucati.Umbrela minim 104 cm cu deschidere automata, rezistenta la vant, diverse culori, cu nervuri din fibra de sticla, maner cauciucat, deschidere automata, tip: standard, tip pliere: manual, Material: poliester, fibra de sticla, cauciuc.Dimensiuni: inaltime 830 mm, diametru 1040 mm.Personalizarea cu elemente grafice specifice proiectelor finanţate prin fonduri europene se va efectua conform MIV 2014-2020 iar în cazul în care nu există nicio specificaţie/impunere cu privire la aceasta, personalizarea se va efectua conform indicaţiilor achizitorului.7.Realizare tricouri – 2030 bucati-polo, bumbac 100%, marime S, M, L si XL, mininm 140 gr/m2, imprimate conform Manualului de Identitate Vizuala a Proiectului
Tricourile vor fi livrate in numar egal : 1015 tricouri barbati si 1015 tricouri femei CONTINUARE LA CAP II.2.14 Informatii suplimentare.
1. LOT 1- Serviciile de informare şi publicitate aferente proiectului (Cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect, care rezultă din obligaţiile beneficiarului,
Servicii de informare si publicitate in cadrul proiectului: "Cresterea mobilitati urbane prin modernizarea si eficientizarea transportului public, reabilitare cai de rulare transport public, inclusiv piste biciclisti si realizare sistem inteligent de trafic management", cod SMIS: 128542. În cazul în care valoarea ofertată depăşeşte valoarea estimată prevăzută în bugetul proiectului, oferta va fi declarată inacceptabilă şi, ca urmare, respinsă.Caietul de sarcini face parte integrantă din Documentaţia de atribuire şi stă la baza elaborării ofertei, constituind ansamblul cerinţelor pe baza cărora se elaborează propunerea tehnică şi financiară de către fiecare ofertant.Cerinţele impuse prin prezentul Caiet de sarcini vor fi considerate ca fiind minimale. Neîndeplinirea de către oricare dintre ofertanţi a uneia, sau mai multor cerinţe, determină respingerea ofertei ca fiind neconformă.Serviciile de promovare şi publicitate pentru proiectul Creşterea mobilităţii urbane prin modernizarea şi eficientizarea transportului public, reabilitare căi de rulare transport public, inclusiv piste biciclişti si realizare sistem inteligent de trafic management", cod SMIS 128542, constau în:
LOT 1 Serviciile de informare şi publicitate aferente proiectului (Cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect, care rezultă din obligaţiile beneficiarului):1. Publicarea comunicate de presa - 3buc. În ceea ce priveşte anunţurile de presă/comunicatele de demarare şi finalizare a proiectelor, achizitorul prin contractantul de servicii este obligat să asigure o informare transparentă şi corectă a mass-media asupra proiectului finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. Astfel, la începutul şi la finalizarea proiectului, va trebui să publice un comunicat/anunţ de presă, într-o publicaţie generalist online, cu trimitere din homepage într-o altă pagină. Portalul selectat trebuie să aibă un conţinut de ştiri generaliste şi/sau economice, de interes pentru comunitate. Comunicatul/ anunţul de presă va rămâne postat minimum 3 zile. Acest portal va avea minimum 3.000 de vizitatori unici pe lună (se va lua în calcul luna dinaintea publicării anunţului/comunicatului ce are în vedere promovarea proiectului). Numărul de vizitatori unici poate fi identificat printr-una dintre modalităţile următoare:a) o declaraţie a reprezentantului legal al publicaţiei online cu privire la numărul vizitatorilor unici;b) situaţia care se generează prin activarea butonului TRAFIC RANKING (trafic.ro) din care reiese numărul de vizitatori unici; c) situaţii elaborate de instituţii specializate (SATI etc.) din care reiese numărul de vizitatori unici. Informaţiile şi elementele grafice obligatorii pentru comunicatul/anunţul de presă sunt:- sigla Uniunii Europene, inclusiv textul Fondul European de Dezvoltare Regională, sigla Guvernului României, sigla Programului Operaţional Regional 2014-2020 şi sloganul "Călătoria continuă" , - sigla Instrumentelor Structurale în România, - numele proiectului, - numele beneficiarului, - obiectivele proiectului (pe scurt), - valoarea totală a proiectului, inclusiv finanţarea nerambursabilă, .- data începerii şi finalizării proiectului şi codul MySMIS al acestuia, - în partea de jos: pagina de internet a programului - www.inforegio.ro, pagina de Facebook a programului (facebook.com/inforegio.ro), disclaimer-ul: "Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României" şi textul "Investim în viitorul tău! Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020". În plus, în partea de sus, se vor trece data şi titlul comunicatului/anunţului de presă, iar în partea de jos, datele de contact. Comunicatul/anunţul de presă dat publicităţii la finalizarea proiectului va conţine obligatoriu cel puţin următoarele informaţii: numele proiectului/investiţiei, beneficiarul, obiectivele şi rezultatele proiectului, valoarea proiectului, cu evidenţierea contribuţiei din FEDR, precum şi codul MySMIS al proiectului. De asemenea, acest material distribuit în mass media va conţine şi informaţii despre impactul investiţiei la nivelul localităţii/regiunii (ex. crearea de locuri de muncă, protecţia consumatorului, creşterea calităţii serviciilor publice etc).Contractantul va face dovada apariţiei anunţurilor/comunicatelor livrate către mass media online pe care le-au selectat conform cerinţelor, printr-un printscreen la pagina web a publicaţiei online unde s-a publicat, astfel încât să fie vizibil textul ştirii/anunţului, numele publicaţiei/publicaţiilor online şi data apariţiei.Totodata contractantul va face dovada AC, înainte de publicarea anunţurilor de presă, printr-unul dintre documentele menţiomate mai sus, că publicaţia generalistă online respectă cerinţa - Acest portal va avea minimum 3.000 de vizitatori unici pe lună (se va lua în calcul luna dinaintea publicării anunţului/comunicatului ce are în vedere promovarea proiectului). Prin aceasta se urmăreşte asigurarea respectării condiţiilor de eligibilitate a materialului publicitar-anunţ de presă.2.Realizare si amplasare (montare) panouri temporare – 5 buc.Pe durata perioadei de implementare, la locul implementării proiectului, care să furnizeze informaţii despre proiect (titlul proiectului, beneficiarul, finanţatorul - POR 2014-2020, data de începere a lucrărilor, respectiv data de finalizare a lucrărilor etc.). Panourile vor fi expuse pe toată perioada implementării proiectului şi încă maxim 3 luni după încheierea acestuia;Panourile temporare va avea dimensiunile: lungime 3m x inaltime 2m. Panourile trebuie confecţionate dintr-un material rezistent la intemperii. Dacă panourile se deteriorează din cauza unor factori externi (ex. condiţii meteo, vandalism), Contractantul va trebui să le refacă în maximum 10 zile lucrătoare, fără costuri suplimentare, respectând aceleaşi cerinţe cu privire la informaţiile obligatorii şi la inscripţionarea ambelor feţe ale panoului, asigurând totodată montajul acestuia.Panoul trebuie să includă obligatoriu următoarele informaţii:(a) logo-ul Uniunii Europene şi cuvintele: “Uniunea Europeană", fără abrevieri, însoţit de textul Fondul European de Dezvoltare Regională ; (b) logo-ul Guvernului României; (c) logo-ul Programului Operaţional Regional 2014-2020 şi sloganul "Călătoria continuă"; (d) logo-ul beneficiarului (e) logo-ul Instrumentelor Structurale; (f) numele proiectului; (g) numele beneficiarului; (h) obiectivul proiectului (dacă obiectivul proiectului are un text foarte lung, se va face un rezumat al acestuia care să aibă circa 80-100 de caractere); (i) valoarea totală a proiectului; (j) valoarea contribuţiei comunitare a proiectului; (k) termenul de finalizare, conform contractului de finanţare; (l) textul: “Investim în viitorul tău! Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020".Denumirea proiectului, obiectivul principal al acestuia, sigla UE împreună cu numele Fondului European de Dezvoltare Regională trebuie să ocupe cel puţin 25% din panoul respectiv.Se va avea în vedere inscripţionarea pe ambele feţe ale panoului.3.Realizare si amplasare plăci permanente – 5 buc După finalizarea perioadei de implementare, la locul implementării proiectului, care să furnizeze informaţii despre proiect (titlul proiectului, beneficiarul, finanţatorul - POR 2014-2020, etc.) Placa va fi amplasată la maxim 3 luni după finalizarea lucrărilor, panourile pentru afişare temporară vor fi înlocuite cu placi permanente explicative;Informaţiile care trebuie incluse obligatoriu pe o placă permanentă sunt: (a) logo-ul Uniunii Europene şi cuvintele: “Uniunea Europeană", fără abrevieri, însoţit de textul Fondul European de Dezvoltare Regională;
(b) logo-ul Guvernului României;(c) logo-ul Programului Operaţional Regional 2014-2020 şi sloganul "Călătoria continuă";(d) logo-ul Instrumentelor Structurale;(e) numele proiectului;(f) obiectivul proiectului (dacă obiectivul proiectului are un text foarte lung, se va face un rezumat al acestuia care să aibă circa 80-100 de caractere); (g) numele beneficiarului;(h) logo-ul beneficiarului;(i) textul “Investim în viitorul tău! Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Regional 2014-2020".(3) Denumirea proiectului, obiectivul principal al acestuia (sumar/pe scurt), sigla UE împreună cu numele Fondului European de Dezvoltare Regională trebuie să ocupe cel puţin 25% din panoul respectiv. Placa permanentă va avea o dimensiune minimă de 80 cm x 50 cm şi va fi instalată la locaţia proiectului sau la sediul achizitorului care a achiziţionat bunurile, într-un loc vizibil, respectiv intrarea principală în clădire. Plăcile permanente vor rămâne instalate la locul implementării proiectului pe o perioadă de 5 ani de la data închiderii oficiale a Programului Operaţional Regional 2014 – 2020, motiv pentru care panourile trebuie confecţionate dintr-un material rezistent la intemperii. Dacă panourile se deteriorează din cauza unor factori externi (ex. condiţii meteo, vandalism), Contractantul va trebui să le refacă în maximum 15 zile lucrătoare.Se va avea în vedere inscripţionarea pe ambele feţe ale plăcii permanente. 4.Realizare autocolante – 50 bucăţi (dimensiunea 300 x 300 mm); 500 bucăţi (dimensiunea 100 x 100 mm).Pentru informarea publicului cu privire la faptul că mjloacele fixe au fost achiziţionate în cadrul unui proiect cofinanţat de Uniunea Europeană, vor fi folosite autocolante. Autocolantele vor avea două dimensiuni minim acceptate, respectiv: (a) 300 x 300 mm, pentru autovehicule şi echipamente (ex. autoturisme, autovehicule speciale pentru intervenţii de urgenţă, autovehicule de transport, utilaje de mari dimensiuni, linii tehnologice, diferite tipuri de maşini şi echipamente pentru producţie etc.). Elementele obligatorii pentru aceste autocolante sunt: CONTINUARE LA CAP.II.2.14 Informatii suplimentare.