• Elaborarea proiectului de politică publică
În cadrul acestei subactivităţi va fi realizat un document de propunere de politică publică în versiune preliminară care va valorifica rezultatele studiului privind turismul identitar în România, mai precis analizele, rapoartele şi recomandările realizate în etapa anterioară. Sumarizând informaţiile culese prin analiza ex-ante, dar fără a se limita la acestea, furnizorul de servi...
• Elaborarea proiectului de politică publică
În cadrul acestei subactivităţi va fi realizat un document de propunere de politică publică în versiune preliminară care va valorifica rezultatele studiului privind turismul identitar în România, mai precis analizele, rapoartele şi recomandările realizate în etapa anterioară. Sumarizând informaţiile culese prin analiza ex-ante, dar fără a se limita la acestea, furnizorul de servicii de expertiză în politici publice, în colaborare cu experţii Autorităţii contractante (SGG) şi ai Beneficiarului proiectului (MAT), vor formula, în mod adecvat, problema identificată, vor stabili obiectivele specifice ale politicii, vor identifica în mod adecvat beneficiarii şi vor prezenta variantele de soluţionare identificate. În textul propunerii de politică publică vor fi descrise acele tipuri de impact pe care le generează opţiunile definite anterior. Tipurile de impact vor fi inventariate în mod distinct, pentru fiecare opţiune în parte. În cadrul acestei activităţi se vor consulta factorii interesaţi cu privire la propunerea de politică publică din domeniul turismului identitar, astfel încât să fie asigurată o transparenţă cât mai mare asupra procesului de elaborare a politicii publice. În acest sens, pot fi organizate întâlniri de lucru în format fizic, sau online, prin intermediul platformelor de comunicare electronică, cu actori instituţionali relevanţi, pentru construirea viziunii documentului de politică publică (foresight in policy making).
Întregul demers de elaborare a propunerii de politică publică se va realiza cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 775 din 14 iulie 2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, Hotărârii Guvernului nr. 523 din 20 iulie 2016 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, Hotărârii Guvernului nr. 870/2006 privind aprobarea Strategiei pentru îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale. În acest demers se va avea în vedere posibilitatea de a analiza situaţia actuală privind abordarea egalităţii de gen şi a dezvoltării durabile în domeniul turismului.
• Organizarea unei sesiuni de consultare publică pentru identificarea variantei optime de politică publică.
În cadrul acestei subactivităţi se va organiza o sesiune de consultare publică pentru identificarea variantei optime de politică, dintre cele trei propuse, în concordanţă cu nevoile stakeholderilor din domeniul turismului identitar. Prestatorul de servicii va modera dezbaterea, în colaborare cu experţii Autorităţii Contractante şi ai Beneficiarului proiectului, şi va asigura prezentarea propunerii de politică publică elaborată.
La consultarea publică vor participa aproximativ 100 de persoane şi se va organiza fie la sediul autorităţii contractante, prin rezervarea unei săli de reuniuni adecvate întâlnirii, fie prin mai multe întâlniri restrânse ca număr de participanţi sau online prin intermediul platformelor de comunicare electronică.
La finalul consultărilor, Prestatorul are obligaţia de a prezenta un Raport privind consultarea publică a propunerii de politică publică din domeniul turismului identitar care va conţine informaţii cu privire la:
- Asociaţiile legal constituite consultate;
- Fundamentarea alegerii acestora;
- Recomandările propuse de organizaţiile neguvernamentale, recomandările relevante acceptate de iniţiator, precum şi cele neacceptate însoţite de o scurtă justificare a nepreluării lor.
Acest raport va fi anexat propunerii de politică publică ce va fi supusă aprobării în cadrul A.4.3.
Această etapă nu se va confunda şi nu va înlocui consultarea publică desfăşurată conform Legii 52/2003 privind transparenţa decizională, cu modificările şi completările ulterioare.
• Finalizarea şi înaintarea proiectului de politică publică spre aprobare
Propunerea de politică publică privind turismul identitar va fi finalizată prin revizuirea de către prestatorul selectat a variantei preliminare, inclusiv în urma feedback-ului şi a noilor coordonate şi variante identificate în cadrul sesiunii de consultare publică organizate anterior.
Prestatorul va finaliza analiza privind estimarea impactului socio-economic al soluţiilor oferite în proiectul de politică publică, viabilitatea măsurilor care derivă din propunerea de politică publică, evaluarea preliminară a impactului, efectele şi compatibilitatea cu alte documente de politică publică, cu legislaţia în vigoare şi cu propunerile de acte normative concentrate în reglementări unice din domeniul turismului elaborate de Beneficiarul proiectului în cadrul subactivităţii A.5.3.
Se va elabora un plan de acţiune al implementării propunerii de politică publică, având ca punct de referinţă opţiunea selectată în urma dezbaterii publice.
Documentul de propunere de politică publică elaborat va fi supus procedurii de transparenţă decizională conform Legii 52/2003 privind transparenţa decizională, cu modificările şi completările ulterioare, şi apoi înaintat pe circuitul de avizare, în vederea propunerii spre promovare la nivelul decizional adecvat, în scopul aprobării.
Prestatorul va sprijini autoritatea contractantă cu puncte de vedere asupra observaţiilor primite în procesul de transparenţă decizională, precum şi în cel de avizare/aprobare. Documentul de politică publică şi planul de acţiune sunt considerate finalizate după încheierea circuitului de avizare interministerială, fără a fi însă responsabil de adoptarea acestuia.
Suplimentar propunerii de politică publică şi planului de acţiune, Prestatorul va prezenta şi un Raport privind transparenţa decizională şi avizarea interministerială a propunerii de politică publică din domeniul turismului identitar, care va conţine informaţii cu privire la:
- Recomandările propuse de organizaţiile neguvernamentale, recomandările relevante acceptate de iniţiator, precum şi cele neacceptate însoţite de o scurtă justificare a nepreluării lor.
- Instituţiile avizatoare şi avizele primite, recomandările relevante acceptate de iniţiator, precum şi cele neacceptate însoţite de o scurtă justificare a nepreluării lor.
• Calendarul activităţilor
ACTIVITATEA / NUMĂR LUNI
A.4.1.Elaborarea proiectului de politică publică - Luna 1 si 2;
A.4.2. Organizarea unei sesiuni de consultare publică pentru identificarea variantei optime de politică publică - Luna 3;
A.4.3 Finalizarea şi înaintarea proiectului de politică publică spre aprobare - Luna 4 si 5.