Achizitia de echipamente digitale în cadrul proiectului: "DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ŞI ECHIPAMENTE A LICEULUI TEHNOLOGIC "TRAIAN VUIA" TĂUŢII-MĂGHERĂUŞ", în condiţiile şi cantităţile prevăzute în cadrul Caietului de sarcini, parte a documentaţiei de atribuire.
În ceea ce priveşte unitatea de învăţământ din localitatea Tăuţii Măgherăuş - Liceul Tehnologic “TRAIAN VUIA" Tăuţii Măgherăuş, infrastructura educaţio...
Achizitia de echipamente digitale în cadrul proiectului: "DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ŞI ECHIPAMENTE A LICEULUI TEHNOLOGIC "TRAIAN VUIA" TĂUŢII-MĂGHERĂUŞ", în condiţiile şi cantităţile prevăzute în cadrul Caietului de sarcini, parte a documentaţiei de atribuire.
În ceea ce priveşte unitatea de învăţământ din localitatea Tăuţii Măgherăuş - Liceul Tehnologic “TRAIAN VUIA" Tăuţii Măgherăuş, infrastructura educaţională necesită îmbunătăţiri masive pentru a îndeplini exigenţele organizării unui proces educaţional modern şi incluziv. Prin implementarea proiectului şi prin finanţarea lui, se asigură o infrastructură adecvată şi suficientă, care să respecte cel puţin un set minimal de standarde/normative (ex: Ordin 4142/2022, Ordin 4143/2022, Ordin 4144/2022, Ordin 3677/2023, Ord. 6416/2022, Ord. 1456/2020, Ordin MDLPA nr. 1203/2022). Proiectul de dotare a infrastructurii educaţionale realizează un spaţiu de desfăşurare a educaţiei de la nivelul antepreşcolar până la cel gimnazial şi liceal, coerent, adaptat şi adecvat profilului divers al copiilor şi specificului etapelor de dezvoltare a acestora, pentru întreg sistemul de educaţie.
Având in vedere ca educaţia şi formarea au de jucat un rol vital în modelarea viitorului României si a teritoriului vizat, este imperativ necesar ca proiectul de Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ să se finanţeze astfel încât societatea şi economia să manifeste o mai mare coeziune, să fie mai incluzive, digitale, durabile, verzi şi reziliente, iar cetăţenii să se bucure de împlinire personală şi de bunăstare, să fie pregătiţi să se adapteze şi să funcţioneze pe o piaţă a muncii în schimbare şi să se implice într-o cetăţenie activă şi responsabilă.
Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ va avea ca rezultat un spaţiu în care cursanţii şi personalul didactic pot coopera şi comunica cu uşurinţă indiferent de discipline, apartenenţe culturale şi frontiere.
Prin asigurarea unei educaţii şi a unei formări de calitate şi incluzive pentru toţi, se vor reduce şi mai mult inegalităţile sociale, economice şi culturale. Cu toate acestea elevii din medii defavorizate, inclusiv din zone rurale şi izolate, sunt primii în rândul celor cu rezultate slabe, iar pandemia de COVID-19 a evidenţiat şi mai acut importanţa echităţii şi a incluziunii în educaţie şi formare. Pentru a asigura o educaţie cu adevărat incluzivă şi şanse egale pentru toţi elevii, la toate nivelurile şi pentru toate tipurile de educaţie şi formare, realizările şi rezultatele instruirii ar trebui disociate de statutul social, economic şi cultural, precum şi de alte circumstanţe personale. Educaţia şi îngrijirea timpurie de calitate joacă un rol deosebit de important şi ar trebui consolidate şi mai mult, ca bază a succesului educaţional viitor.
Sistemele de educaţie şi formare ar trebui să devină mai flexibile, mai reziliente, mai adaptate exigenţelor viitorului şi mai atractive, adresându-se unui grup mai divers de cursanţi şi oferind recunoaşterea şi validarea învăţării anterioare, oportunităţi de formare vizând perfecţionarea şi recalificarea, inclusiv la niveluri de calificare mai înalte şi pe tot parcursul vieţii profesionale.
Astfel este necesar să se continue dezvoltarea sistemului educaţional şi investiţiile în infrastructura acestuia pentru a se asigura parcurs atractiv şi de înaltă calitate pentru educaţia elevilor.
Fiind un element esenţial al învăţării pe tot parcursul vieţii şi un mijloc important de a creşte dezvoltarea personală, capacitatea de inserţie profesională, adaptabilitatea şi modernizarea spaţiului educativ, ar trebui extinsă în continuare pentru elevi, cadre didactice, formatorii de cadre didactice şi a personalului didactic, fiind un element cheie şi instrument de sporire a calităţii şi a incluziunii în educaţie. Este nevoie să se facă posibilă o schimbare profundă a comportamentului şi a competenţelor oamenilor, începând cu sistemele şi instituţiile de educaţie şi formare drept catalizatori. Instituţiile de educaţie şi formare trebuie să includă dimensiunea verde şi pe cea digitală în dezvoltarea lor organizaţională. În acest scop, sunt necesare investiţii în ecosistemele educaţiei digitale, nu numai pentru a integra o perspectivă a durabilităţii mediului şi a competenţelor digitale de bază şi avansate la toate nivelurile şi pentru toate tipurile de educaţie şi formare, ci şi pentru a garanta că infrastructurile de educaţie şi formare sunt pregătite în mod corespunzător pentru a face faţă acestor schimbări şi pentru a oferi educaţie şi formare în ceea ce le priveşte. Reorientarea instituţiilor de educaţie şi formare către o abordare care să îi implice pe toţi actorii de la nivelul şcolii şi crearea unor medii educaţionale incluzive, sănătoase şi durabile sunt esenţiale pentru realizarea schimbărilor necesare pentru tranziţia verde şi cea digitală.
Având în vedere cele detaliate mai sus se consideră imperios necesar realizarea proiectului "Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente a Liceului Tehnologic “TRAIAN VUIA" Tăuţii Măgherăuş".
Astfel, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 15 reprezintă o oportunitate pentru accesarea de fonduri ce vizează dotarea cu echipamente TIC, mobilier şi materiale educaţionale şi sportive.
Componenta C15 - Educaţie, abordează creşterea capacităţii de rezilienţă a sistemului educaţional prin modernizarea infrastructurii educaţionale şi a dotării aferente, în corelare cu nevoile prezente şi viitoare ale pieţei forţei de muncă, în vederea asigurării participării la un proces educaţional de calitate, modern şi incluziv.