Autoritatea contractanta are dreptul de a modifica cantitatile de meniuri (numarul de meniuri zilnice), in raport cu numarul beneficiarilor prezenti, fara modificarea tarifului (pretului) unitar pentru prestarea de servicii la destinatia finala, in limita fondurilor bugetare alocate.
Avand in vedere ca autoritatea contractanta va achizitiona doar necesarul zilnic in functie de prezenta zilnica la cursuri a elevilor, autori...
Autoritatea contractanta are dreptul de a modifica cantitatile de meniuri (numarul de meniuri zilnice), in raport cu numarul beneficiarilor prezenti, fara modificarea tarifului (pretului) unitar pentru prestarea de servicii la destinatia finala, in limita fondurilor bugetare alocate.
Avand in vedere ca autoritatea contractanta va achizitiona doar necesarul zilnic in functie de prezenta zilnica la cursuri a elevilor, autoritatea contractanta nu este obligata sa achizitioneze zilnic cantitatea maxima estimata. Astfel, valoarea contractului ce va rezulta la finalizarea serviciilor va fi data de cantitatile efectiv livrate pe parcusul derularii contractului.
Unitatea de învăţământ va ţine evidenţa cantităţii de produse consumate, menţionând categoriile de beneficiari, tipul de produs, cantitatea per porţie, numărul de porţii şi numărul de zile de şcoală, precum şi evidenţa numărului de copii.
Furnizorul/Prestatorul autorizat/înregistrat vor păstra şi vor prezenta organismelor de control competente documentele comerciale şi tehnice privind produsele alimentare distribuite, precum şi documentele care să ateste calitatea şi siguranţa acestora, după caz; unităţile de învăţământ au obligaţia de a păstra avizele de expediţie aferente fiecărei distribuţii.
Pentru grupele speciale de consumatori - copii cu diabet, intoleranţă la lactoză, gluten sau alte probleme de natură medicală - se va asigura regimul alimentar prescris de medicul specialist.
Tipul de hrană de regim şi cantitatea necesară se prevăd în anexa la contractul de furnizare. Informatii privind numarul elevilor ce se incadreaza in aceasta situatie vor fi centralizate si comunicate furnizorului/prestatorului, la data semnarii contractului de achizitie publica.
Produsele alimentare vor fi transportate de la furnizor către unităţile şcolare, respectiv elev sau preşcolar, după caz, numai cu mijloace auto speciale, autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare.
Persoanele angajate în producerea, manipularea şi distribuţia produselor alimentare sunt obligate să deţină certificat de absolvire a unui curs de Noţiuni fundamentale de igienă sau echivalent, conform Ordinului ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.225/5.031/2003 privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea şi certificarea instruirii profesionale a personalului privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă, cu modificările şi completările ulterioare, şi fişă de aptitudini specifice activităţii desfăşurate sau echivalent, conform Hotărârii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
!!! Având în vedere obligativitatea unităţii de învăţământ de a păstra 48 de ore probe din pachetul alimentar servit preşcolarilor şi elevilor, operatorul economie are obligaţia ca fiecare livrare să fie însoţită de o probă gratuită a pachetului alimentar.
Pentru ca o oferta sa fie admisibila, valoarea de achizitie a materiei prime trebuie sa reprezinte cel puţin 40% din suma disponibilă per beneficiar (deci minim 40% din suma de 13,76 lei fara TVA, si nu din pretul ofertat/pachet alimentar).
CLAUZA DE REVIZUIRE CANTITATIVA A CONTRACTULUI DE ACHIZITIE PUBLICA.
Estimând că programul "Masa Sanatoasa", aprobat prin HG 177 din 28. Februarie 2024 cu modificarile si completarile ulterioare, va continua şi în anul 2025, autoritatea contractantă Primăria Ozun, îşi rezervă dreptul de suplimentare a cantitatilor achizitionate in cadrul contractului de achizitie publica si prelungirea corespunzatoare a duratei acestuia.
Astfel, in situatia prelungirii programului Masa Sanatoasa si pentru anul 2025, autoritatea contractanta va solicita prelungirea valabilitatii contractului incapand cu data de 01.01.2025 pana la data de 20.06.2025 (reprezentand 107 zile de scoala, exclusiv vacante si zile libere), si suplimentarea cantitativa cu un numar de 39055 portii (reprezentand 1 portie/elev x 365 elevi x 107 zile).
In mod indirect, urmare a suplimentarii cantitative a contractului, pretul acestuia va fi modificat in mod corespunzator, tinand cont de numarul de pachete alimentare suplimentare si tariful unitar ofertat de catre prestator, conform propunerii financiare.
Tariful unitar ofertat ramane nemodificat si in cazul in care contractul de prestari servicii isi prelungeste durata.
In drept, dispozitiile art. 221 din Legea nr. 98/2016, alin. (1), lit. a), conform carora "contractele de achiziţie publică/Acordurile cadru pot fi modificate fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, în următoarele situaţii:
a) atunci când modificările, indiferent de valoarea acestora, au fost prevăzute în documentele achiziţiei iniţiale sub forma unor clauze de revizuire clare, precise şi fără echivoc, care pot include clauze de revizuire a preţului.
(...) "
Prezenta clauza de revizuire intemeiata pe prevederile art. 221, alin 1, lit a) din Legea 98/2016 isi va produce efectele in conditiile in care programul national "Masa Sanatoasa" va fi aprobat.
In acest caz se va incheia un act aditional cu activarea prezentei clauze de revizuire.