Obiectivul specific la care contribuie realizarea serviciilor constă în modernizarea și adaptarea sistemului electronic Registrului
Național, pentru a răspunde actualelor nevoi ale beneficiarilor.Pornind de la Registrului Național, care există în prezent
în cadrul Ministerului Justiției și care îndeplinește următoarele funcții: de evidență centralizată a informațiilor referitoare
persoanele juridice fără ...
Obiectivul specific la care contribuie realizarea serviciilor constă în modernizarea și adaptarea sistemului electronic Registrului
Național, pentru a răspunde actualelor nevoi ale beneficiarilor.Pornind de la Registrului Național, care există în prezent
în cadrul Ministerului Justiției și care îndeplinește următoarele funcții: de evidență centralizată a informațiilor referitoare
persoanele juridice fără scop lucrativ instituite cf. OG 26/2000, diferențiate pe asociații/fundații/federații etc.; de verificare
a disponibilitatii denumirii persoanelor juridice fără scop lucrativ instituite cf. OG 26/2000; de evidență centralizată
a beneficiarilor reali ai persoanelor juridice fără scop lucrativ instituite cf. OG 26/2000; Se vor dezvolta instrumentele
electronice necesare pentru: - Digitalizarea serviciilor destinate persoanelor juridice fără scop lucrativ instituite cf.
OG 26/2000; - creșterea accesibilității serviciilor ca alternativă la serviciile de ghișeu;- căutarea, verificarea și rezervarea
on-line a disponibilității denumirii unei persoanele juridice fără scop lucrativ instituite cf. OG 26/2000; existența unor
criterii elaborate de căutare;- transmiterea on-line a rezervării denumirii la instanța competentă;- formularea on-line către
instanță a cererii de constituire a persoanei juridice; depunerea on-line a actelor necesare scanate, precum și pentru obținerea
on-line a hotărârii instanței; - asigurarea interoperabilității instituționale; - integrarea cu alte sisteme informatice.De
asemenea, proiectul are în vedere și crearea funcției de gestionare a Registrului Beneficiarilor reali care presupune: înregistrarea
informațiilor adecvate, corecte și actualizate cu privire la beneficiarii reali, înscrierea în registrul beneficiarilor reali
a mențiunilor cu privire la existența unei neconcordanțe, de soluționare a acestora în timp util și de radiere a mențiunilor
provizorii, accesul la registrul beneficiarilor reali în concordanță cu normele privind protecția datelor cu caracter personal,
prin implementarea unor tehnici de anonimizare în vederea respectării prevederilor GDPR.Scopul proiectului este digitalizarea
serviciilor publice oferite prin dezvoltarea și implementarea la nivelul Ministerului Justiției a unei platforme moderne de
administrare a Registrului Național.Rezultatul preconizat pentru acest proiect va facilita accesul persoanelor juridice fără
scop lucrativ instituite cf. OG 26/2000 la serviciile oferite de Ministerul Justiției şi instanțele de judecată și creşterea
celerităţii în furnizare, prin punerea la dispoziție, în format on-line, a serviciilor publice destinate acestora.Livrabilele
solicitate de către Autoritatea Contractantă de la Ofertant se regăsesc la punctul 11 din caietul de sarcini aferent prezentei
proceduri de atribuire.Ministerul Justiției, în calitate de autoritate contractanta, urmărește incheierea unui contract pe
12 luni pentru upgrade-ul tehnologic al Registrului Național și a registrelor asociate, potrivit legii, ceea ce presupune
dezvoltarea unui nou sistem informatic care să deservească în mod optim activitățile de constituire și gestionare a evidenței
organizațiilor fără scop lucrativ instituite cf. OG 26/2000, mai puțin serviciile descrise în capitolul dedicat garanției
și suportului.(punctul 3.4.5 din caietul de sarcini).