Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intentionează să realizeze achiziția de material rulant nou (RE-R) și a serviciilor
de mentenanță și reparații RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite
în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările
ulterioare și cu prevederile...
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intentionează să realizeze achiziția de material rulant nou (RE-R) și a serviciilor
de mentenanță și reparații RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite
în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările
ulterioare și cu prevederile legislației din România.Achiziția va consta în:A) PRODUSE: 1) 62 rame electrice regionale
RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, conform cerințelor
minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS); 2) Alte dotări și accesorii conform cerințelor din CS.B) SERVICII: 1)
Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 15 ani. Servicii necesare funcționării respectivelor rame electrice, conform
cerințelor specificate în CS; 2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor
software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistență tehnică în perioada de garanție.Având în vedere prevederile
art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, actualizată, privind achizițiile publice, cu modificările și completările
ulterioare, a art. 72, alin(1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE și concluziile studiului de fezabilitate în contractul de
achiziție va fi prevăzută o CLAUZĂ de REVIZUIRE, astfel: • posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15
ani (mentenanță 15 ani + 15 ani), conform cerințelor din caietul de sarcini.Suplimentarea serviciilor de mentenanță (+15 ani)
va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.CLAUZA
SUSPENSIVĂ: Încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de încheierea contractului de finanțare sau de
alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiții de către autoritatea contractantă, semnarea contractului
făcându-se cu respectarea dispozițiilor Ordinului nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea,
ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare
și legale. În cazul în care contractul de finanțare nu va fi semnat, autoritatea contractantă va putea aproba pentru anul
semnării contractului, o sumă reprezentând contravaloarea produselor furnizate. Autoritatea contractantă precizează că va
încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate
prin semnarea contractului de finanțare sau prin alocarea de fonduri din bugetul de stat conform mențiunilor de mai sus. În
cazul în care, indiferent de motive, contractul de finanțare nu se va semna sau nu vor putea fi aprobate fonduri din bugetul
de stat conform mențiunilor din prezenta secțiune, autoritatea contractantă își rezervă dreptul de a aplica prevederile art.
212 alin (1) lit. c) din Legea 98/2016, actualizată. Ofertanții din cadrul acestei proceduri acceptă că AC și/sau finanțatorul
nu pot fi considerate răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura
acestuia și indiferent dacă autoritatea contractantă și/sau finanțatorul au fost notificate asupra existenței unui asemenea
prejudiciu. Ofertanții din cadrul acestei proceduri își asumă întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care
le-ar putea suferi în situația aplicării clauzei.Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări, înainte de data
limită de depunere a ofertelor: 20 zile.AC va răspunde la solicitările de clarificări, până cel mai târziu, în cea de-a 11-a
zi dinainte de data limită de depunere a ofertelor.