Conform Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările
ulterioare, Ministerul Justiției elaborează politicile publice, strategiile și planurile de acțiune în domeniul justiției,
al prevenirii și combaterii corupției și formelor grave de criminalitate, inclusiv în concordanță cu obiectivele programului
de guvernare și negociază,...
Conform Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările
ulterioare, Ministerul Justiției elaborează politicile publice, strategiile și planurile de acțiune în domeniul justiției,
al prevenirii și combaterii corupției și formelor grave de criminalitate, inclusiv în concordanță cu obiectivele programului
de guvernare și negociază, implementează, monitorizează și evaluează programele internaționale de asistență tehnică și financiară
pentru prevenirea criminalității și a corupției, indiferent de instituția beneficiară sau care le implementează.În decursul
ultimilor ani, la nivelul sistemului judiciar s-a constatat nevoia implementării unui management strategic care să asigure
o viziune unitară și coerentă cu privire la administrarea justiției ca serviciu public. De asemenea s-a evidenţiat nevoia
de soluții care să permită creșterea performanțelor sistemului judiciar român, precum și un acces facil pentru justițiabili
la serviciile oferite de instanțe.Printre proiectele cu un impact major în ceea ce priveşte serviciile oferite publicului
larg, se remarcă sistemul Ecris 4 care susține activitățile specifice din cadrul sistemului judiciar oferind funcționalități
cheie precum: - susținerea fluxului dosarelor la nivelul instanțelor, respectiv: generarea numărului unic de dosar, emiterea
citațiilor în format tipizat, configurarea listelor de ședință, emiterea de comunicări în format tipizat și alte documente
necesare funcționării instanțelor, realizarea repartizării aleatorii a dosarelor pe complete de judecată, gestiunea ședințelor
de judecată și a sălilor, asigurarea accesului la diferite rapoarte locale (rapoarte standard și rapoarte ad-hoc), asigurarea
transferului datelor din dosare conform circuitului legal al dosarelor între instanțe, asigurarea registrului general al fiecărei
instanțe în formă electronică, precum și alte registre etc.;- colectarea datelor statistice și generarea anumitor rapoarte
statistice predefinite; - transferul electronic de date între diferite instituții (între instanțe, între parchete, între instanțe
și parchete).Toate aceste funcționalități ale actualului sistem Ecris 4 asigură date și informații esențiale procesului de
management strategic aferent viitorului sistem, Ecris 5, care va presupune pe lângă rescrierea acestei aplicaţii, utilizarea
de noi tehnologii, implementarea unor noi funcţionalităţi şi imbunătăţirea celor existente.Calendarul clarificărilor:Orice
operator economic interesat de procedura de achiziție publică are dreptul de a solicita clarificări sau informații suplimentare
cu privire la documentația de atribuire publicată în SEAP.Data limită de primire a solicitărilor de clarificări este: 20 zile
înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor în SEAP.Solicitările de clarificări vor fi transmise autorității contractante
prin intermediul portalului SEAP disponibil la adresa www.e-licitatie.ro, cu respectarea termenului limită menționat anterior.Potrivit
art. 161 din Legea nr.98/2016 cu modificările şi completările ulterioare, în măsura în care clarificările sunt solicitate
în timp util, răspunsul autorităţii contractante la aceste solicitări se va publica în SEAP în a 11 zi înainte de termenul
limită stabilit pentru depunerea ofertelor în SEAP.Răspunsurile la solicitările de clarificări vor fi publicate în SEAP de
autoritatea contractantă la aceeași secțiune, fără a dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările, într-o singură
etapă.