Achiziţia propusă vizează o dezvoltare a capacităţii Consiliului Concurenţei de adaptare a politicilor instituţionale la nevoile angajaţilor.
Diagnoza va oferi o imagine asupra situaţiei din organizaţie din următoarele perspective:
1. cultura ideala – etalonul pentru aşteptările comportamentale ale personalului;
2. factori cauzali – percepţiile angajaţilor despre practicile organizaţionale (influenţă, autonomie, implic...
Achiziţia propusă vizează o dezvoltare a capacităţii Consiliului Concurenţei de adaptare a politicilor instituţionale la nevoile angajaţilor.
Diagnoza va oferi o imagine asupra situaţiei din organizaţie din următoarele perspective:
1. cultura ideala – etalonul pentru aşteptările comportamentale ale personalului;
2. factori cauzali – percepţiile angajaţilor despre practicile organizaţionale (influenţă, autonomie, implicare, stabilire obiective, evaluare, comunicare, leadership etc);
3. cultura curentă – modul în care se comportă angajaţii pe baza percepţiilor lor despre practicile organizaţiei;
4. consecinţele culturii organizaţionale – climat (satisfacţie, siguranţă/stres, coordonare, motivaţie, lucru în echipă, adaptabilitate la mediul extern etc).
În cazul Consiliului Concurenţei, diagnoza organizaţională va fi realizată, cu scopul de a evalua:
• Cât de eficace sunt practicile organizaţionale din prezent şi ce impact au ele asupra culturii organizaţionale;
• Care este nivelul de angajament al personalului existent;
• Ce comportamente vor ajuta organizaţia să-şi atingă obiectivele;
• Ce impact are cultura curentă asupra capacităţii organizaţiei de a-si atinge obiectivele.
Folosirea instrumentelor de diagnoză organizaţională va permite investigarea climatului organizaţional cu instrumente ştiinţifice şi, pe baza rezultatelor, formularea de concluzii, respectiv de decizii de îmbunătăţire a climatului pe diverse dimensiuni. Totodată, aplicarea instrumentelor va surprinde status-quo-ul organizaţiei pe dimensiunile climat, cultură, norme şi valori organizaţionale, necesare pentru a personaliza programele de dezvoltare ale angajatorului şi angajaţilor deopotrivă, cu impact major în atingerea obiectivelor.
Livrabilul care va rezulta în urma acestor analize va avea rolul de a fundamenta strategia de dezvoltare a organizaţiei.
În baza direcţiilor desprinse din raportul de diagnoză organizaţională şi a studiului de angajament se vor defini scenarii de adaptare a politicilor organizaţionale în acord cu nevoile angajaţilor.
Această diagnoză reprezintă o condiţie esenţială în luarea unor decizii justificate şi fundamentate, în vederea îmbunătăţirii performanţei profesionale a personalului.