Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intentionează să realizeze achiziţia de material rulant nou (RE-R) şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare şi cu prevederile legislaţiei din R...
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intentionează să realizeze achiziţia de material rulant nou (RE-R) şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare şi cu prevederile legislaţiei din România.
Achiziţia va consta în:
A) PRODUSE:
1) 62 rame electrice regionale RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane şi regionale, conform cerinţelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS);
2) Alte dotări şi accesorii conform cerinţelor din CS.
B) SERVICII:
1) Mentenanţă şi reparaţii pentru o perioadă de 15 ani. Servicii necesare funcţionării respectivelor rame electrice, conform cerinţelor specificate în CS;
2) Instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi a aplicaţiilor software;
3) Transportul, asigurarea, punerea în funcţiune, asistenţă tehnică în perioada de garanţie.
Având în vedere prevederile art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, actualizată, privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, a art. 72, alin(1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE şi concluziile studiului de fezabilitate în contractul de achiziţie va fi prevăzută o CLAUZĂ de REVIZUIRE, astfel:
• posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani (mentenanţă 15 ani + 15 ani), conform cerinţelor din caietul de sarcini.
Suplimentarea serviciilor de mentenanţă (+15 ani) va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiţionale la contractul de achiziţie.
CLAUZA SUSPENSIVĂ:
Încheierea contractului de achiziţie publică este condiţionată de încheierea contractului de finanţare sau de alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiţii de către autoritatea contractantă, semnarea contractului făcându-se cu respectarea dispoziţiilor Ordinului nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.
În cazul în care contractul de finanţare nu va fi semnat, autoritatea contractantă va putea aproba pentru anul semnării contractului, o sumă reprezentând contravaloarea produselor furnizate. Autoritatea contractantă precizează că va încheia contractul cu ofertantul declarat câştigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziţiei vor fi asigurate prin semnarea contractului de finanţare sau prin alocarea de fonduri din bugetul de stat conform menţiunilor de mai sus. În cazul în care, indiferent de motive, contractul de finanţare nu se va semna sau nu vor putea fi aprobate fonduri din bugetul de stat conform menţiunilor din prezenta secţiune, autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) din Legea 98/2016, actualizată.
Ofertanţii din cadrul acestei proceduri acceptă că AC şi/sau finanţatorul nu pot fi considerate răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia şi indiferent dacă autoritatea contractantă şi/sau finanţatorul au fost notificate asupra existenţei unui asemenea prejudiciu.
Ofertanţii din cadrul acestei proceduri îşi asumă întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situaţia aplicării clauzei.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări, înainte de data limită de depunere a ofertelor: 20 zile.
AC va răspunde la solicitările de clarificări, până cel mai târziu, în cea de-a 11-a zi dinainte de data limită de depunere a ofertelor.