Feedback
I.D.: 37493781

Achiziţionarea de aplicaţii de facturare electronică în domeniul achiziţiilor publice sau de licenţe pentru utilizarea aplicaţiilor de facturare electronică în domeniul achiziţiilor publice 48310000-4 ; 48311000-1; 48444100-3

Data publicarii
26.07.19 Exista 1.000.100 licitatii active asemanatoare. Inregistrati-va pentru a avea acces la acestea.
Coduri CPV
48310000-4 48311000-1 48444100-3
Termenul limita pentru depunere:
02.08.19
 
 
Documente participare:
  1. 11-MC1007024.zip
Locul realizarii:
Bucureşti
  • Descarca
  • Tipareste
  • Observatii
    Adaugati favorite, invitatii si note. Aceste functii sunt disponibile doar pentru utilizatorii logati in platforma. Logati-va sau inregistrati-va la o Testare Gratuita pentru a avea acces.
  • Trimite
Descriere:
Abordarea implementării AADR va aborda scenariul de tipul „end-to-end” modular, aşa încât elementul facturare, ca parte a unui proces de achiziţie publică, va fi derulat printr-o terţă aplicaţie ce va fi interconectată cu aplicaţia SEAP. Facturarea electronică este o etapă a fazei post-atribuire din procesul de achiziţie publică, urmând a fi realizată o interconectare între un modul nou-creat în SEAP (post-atribuire, resp...
Abordarea implementării AADR va aborda scenariul de tipul „end-to-end” modular, aşa încât elementul facturare, ca parte a unui proces de achiziţie publică, va fi derulat printr-o terţă aplicaţie ce va fi interconectată cu aplicaţia SEAP. Facturarea electronică este o etapă a fazei post-atribuire din procesul de achiziţie publică, urmând a fi realizată o interconectare între un modul nou-creat în SEAP (post-atribuire, respectiv după publicarea anunţului de atribuire) în cadrul procedurii, atât pentru operatorii economici, cât şi pentru autorităţile contractante. Din punct de vedere al canalelor de infrastructură (modalităţi de transmitere şi recepţie ale facturilor electronice), AADR consideră că modelul cel mai eficient din punct de vedere costuri şi funcţionalităţi este modelul „trei colţuri”. Acesta presupune conectarea emitenţilor (operatori economici) şi receptorilor (autorităţi contractante) prin intermediul unei platforme unice a unui furnizor de servicii sau hub unic. Avantajul acestui model este uniformizarea transmiterii facturilor (interoperabilitate) şi cheltuieli mai scăzute pentru părţi, fiind şi un ajutor acordat autoriăţilor contractante mai mici care nu au posibilităţi de achiziţionare a unor astfel de platforme sau de servicii ale unor provideri de astfel de servicii. Un posibil dezavantaj pe care îl identificăm în cazul acestui model poate fi contractarea unor servicii suplimentare pentru emitenţi (vor avea servicii suprapuse pentru facturarea către autorităţi contractante cu cele pentru clienţii lor privaţi, furnizori sau cumpărători) sau modificarea propriilor aplicaţii contabile astfel acestea să corespundă şi standardului de facturare electronică în domeniul achiziţiilor publice. Din punct de vedere sistemic, AADR consideră că sistemul centralizat, sistem în care facturile electronice emise în conformitate cu Directiva 55/2014 sunt recepţionate printr-un singur portal, este cea mai bună abordare, având în vedere următoarele beneficii:  Abordare unitară – toate autorităţile contractante beneficiază de acelaşi nivel al serviciilor, indiferent de tipul sau mărimea sa  Validarea automată a structurii de date ale facturii – scăderea semnificativă a riscului de neconformitate, autorităţilor rămându-le doar verificarea îndeplinirii cerinţelor de contractare sau regulilor de business  Acces predictibil pentru furnizori Scurtă descriere tehnică şi prezentare practică Facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice trebuie să respecte un standard european. Comitetul European pentru Standardizare SEN a publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în data de 17 octombrie 2017, referinţele Standardului: EN 16931-1 Semantic data model of the core elements of an electronic invoice; CEN/TS 16931-2 List of syntaxes that comply with EN 16931-1; CEN/TS 16931-3-1 Methodology for syntax bindings of the core elements of an electronic Invoice; CEN/TS 16931-3-2 Syntax binding for ISO/IEC 19845 (UBL2.1) invoice and credit note; CEN/TS 16931-3-3 Syntax binding for UN/CEFACT XML Cross Industry Invoice D16B; CEN/TS 16931-3-4 Syntax binding for UN/EDIFACT D16B; CEN/TR 16931-4 Guidelines on interoperability of electronic invoices at the transmission level; CEN/TR 16931-5 Guidelines on the use of sector or country extensions in conjunction with EN 16931-1, methodology to be applied in the real environment; CEN/TR 16931-6 Result of the test of EN 16931-1 with respect to its practical application for an end user; O viziune practică a facturării electronice presupune:  Crearea unei facturi de către operatorul economic în propria aplicaţie de gestionare;  Factura trebuie să respecte standardul european;  Această factură trebuie primită şi procesată de către autoritatea contractantă. Astfel, AADR va crea în SEAP un modul în cadrul unei proceduri de achiziţie „închisă” (finalizată prin publicarea unui anunţ de atribuire), în care un operator economic va putea încărca o factură electronică creată într-o aplicaţie proprie. În momentul încărcării facturii electronice în SEAP, aplicaţia terţă o va valida semnatic (respectarea standardului european) şi o va expune în SEAP în două formate: unul citibil de către un utilizator uman (de ex. un fişier .pdf) şi celălalt în formatul electronic în care a fost creat. Deci, aplicaţia terţă trebuie să permită validarea unei facturi electronice şi exportul acesteia într-un format grafic interpretabil de utilizator. Operatorul economic va avea astfel posibilitatea de a vizualiza/salva cele două fişiere. Fişierele vor fi salvate (stocate) de către aplicaţia SEAP. În momentul expunerii celor două fişiere, SEAP va transmite autorităţii contractante o notificare (în cadrul aplicaţiei şi prin email) cu privire la existenţa facturii în cadrul procedurii respective. După ce va accesa SEAP, autoritatea contractantă va putea vizualiza/descărca cele două fişiere, urmând a le interpreta şi valida/respinge din punct de vedere business, respectiv dacă datele de facturare sunt corecte (sume, elementele de identificare ale părţilor/contractului, datele de emitere/plată, etc). În ceea ce priveşte transpunerea Directivei 55/2014, menţionăm că proiectul de lege privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice a fost aprobat de către Guvernul României şi înregistrat la Senat sub nr. B341/2019, urmând a fi aprobat de către Parlament în perioada imediat următoare.
Inregistrati-va acum pentru un test gratuit de 7 zile
si veti putea vizualiza aceasta licitatie si multe altele asemanatoare!
 

De ce licitatie-publica.ro?

  • Oportunitati de afaceri selectionate
    individual

  • Anunturi scanate si actualizate
    din peste 3200 surse publice si private

  • Manager de cont personal - chiar si
    in timpul testarii gratuite

  • Transmiterea zilnica a anunturilor noi

Contul meu