Autoritatea contractantă urmăreşte să achiziţioneze dotările necesare desfăşuării în condiţii optime a activităţii Centrului Comunitar de Servicii Copii cu Dizabilităţi.
În prezent, Centrul Comunitar de Servicii pentru Copii cu Dizabilităţi este format din Centru de Zi de Recuperare şi Reabilitare Copii cu Dizabilităţi şi Centrul de Terapii Recuperatorii pentru Copii cu Tulburări de Dezvoltare, oferind servicii pentru un nu...
Autoritatea contractantă urmăreşte să achiziţioneze dotările necesare desfăşuării în condiţii optime a activităţii Centrului Comunitar de Servicii Copii cu Dizabilităţi.
În prezent, Centrul Comunitar de Servicii pentru Copii cu Dizabilităţi este format din Centru de Zi de Recuperare şi Reabilitare Copii cu Dizabilităţi şi Centrul de Terapii Recuperatorii pentru Copii cu Tulburări de Dezvoltare, oferind servicii pentru un număr de aproximativ 180 copii. În anul 2008, la nivelul Judeţului Vrancea erau 1468 de copii cu dizabilităţi încadraţi în grad de handicap, dintre care 93 cu autism. În anul 2015 numărul acestora a crescut la 160, dintre care 225 cu autism. În anul 2016, au fost încadraţi 1737 de copii cu dizabilităţi, din care 236 cu autism. Ultimul număr raportat a fost 1431 copii cu dizabilităţi încadraţi în grad de handicap, din care 331 cu autism.
Conform ultimelor sondaje realizate la nivelul judeţului Vrancea, numărul copiilor cu dizabilităţi se află în creştere iar spaţiile în care se oferă servicii specializate sunt insuficiente. Din acest motiv a apărut nevoia dezvoltării unui serviciu complex, adecvat nevoilor copiilor cu dizabilităţi, care să răspundă cerinţelor existente la nivelul judeţului.
Ordinul nr. 27/2019, prevede ca Centrele de zi să fie accesibile tuturor copiilor cu dizabilităţi, să existe o continuitate a serviciilor de recuperare, soluţia identificată fiind aceea de a acorda servicii de recuperare în sistem de cazare pe o perioadă de maxim două săptămâni. Asigurarea serviciului de cazare vine în complementaritatea furnizării serviciilor de recuperare şi reabilitare, în beneficiul beneficiarilor direcţi (copii cu dizabilităţi) cât şi a beneficiarilor indirecţi (aparţinătorii acestora).
Proiectantul împreună cu beneficiarul, au stabilit de comun acord spaţiile necesare pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute prin legislaţia în vigoare.
Prin realizarea investiţiei sunt prevăzute asigurarea următoarelor spaţii şi funcţiuni, fără a se limita însă la acestea:
• Zonă administrativă;
• Zone medicale specifice;
• Zonă Balneo-Fizio-Terapie;
• Bazin mare şi bazin hidromasaj – adaptate persoanelor cu dizabilităţi;
• Zonă masaj şi zonă kinetoterapie;
• Săli de electrostimulare şi parafină;
• Săli TEACCH
• Cabinete logopedie;
• Cabinete psihologie;
• Zonă dizabilităţi;
• Zonă multifuncţională şi art terapii;
• Zone comune;
• Spaţiu de joacă;
• Zone pentru desfăşurarea activităţilor sportive;
• Vestiare;
• Grupuri sanitare;
• Duşuri;
• Zone aşteptare;
• Spaţii întreţinere, spălătorie, călcătorie, depozitare materiale;
• Zonă de cazare la etajele 3 şi 4.
Toate zonele vor avea dotări specifice persoanelor cu dizabilităţi. De asemenea, clădirea va fi prevăzută cu lift, pentru asigurarea deplasării pe verticală a persoanelor cu dizabilităţi. Proiectul va fi conform normelor în vigoare pentru funcţiunile propuse, atât din punct de vedere funcţional cât şi din punct de vedere al dotărilor de instalaţii. Spaţiile vor fi dimensionate pentru numărul de utilizatori estimat, fiind dotate cu mobilier şi accesorii auxiliare necesare terapiilor, iar funcţiunile vor avea scheme de organizare specifică.
La momentul actual clădirea se află în reabilitare, nefiind amenajată şi nici dotată corespunzător, astfel încît pentru crearea unui cadru ce vine în întâmpinarea nevoilor utilizatorilor, din punct de vedere al funcţiunilor propuse, se urmăreşte dotarea cu mobilier specific a spatiilor clădirii.
Având în vedere aspectele menţionate mai sus cu privire la contextul şi scopul achiziţiei, precum şi la necesităţile obiective ale Autorităţii contractante, operatorul economic desemnat câştigător al procedurii de atribuire va trebui să asigure furnizarea bunurilor incluse în
Numarul de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor este de 20 zile. Autoritatea Contractanta va raspunde o singura data solicitarilor de clarificari in a 11-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor.