Comuna Brăduţ prin contractul de finanţare nr. C1920074X214271508409/27.07.2021 a obţinut finanţare nerambursabilă pentru proiectul: ECHIPAREA COMPARTIMENTULUI DE ÎNTREŢINERE ŞI DESZĂPEZIRE A DRUMURILOR COMUNALE, STRĂZILOR, DRUMURILOR FORESTIERE ŞI A TERENURILOR AFERENTE ACESTORA DIN CADRUL PRIMARIEI COMUNEI BRĂDUŢ PRIN ACHIZIŢIONAREA UNUI MINI BULDOEXCAVATOR.
Compartimentul a fost înfiinţat prin HOTĂRÂREA Consiliului Local...
Comuna Brăduţ prin contractul de finanţare nr. C1920074X214271508409/27.07.2021 a obţinut finanţare nerambursabilă pentru proiectul: ECHIPAREA COMPARTIMENTULUI DE ÎNTREŢINERE ŞI DESZĂPEZIRE A DRUMURILOR COMUNALE, STRĂZILOR, DRUMURILOR FORESTIERE ŞI A TERENURILOR AFERENTE ACESTORA DIN CADRUL PRIMARIEI COMUNEI BRĂDUŢ PRIN ACHIZIŢIONAREA UNUI MINI BULDOEXCAVATOR.
Compartimentul a fost înfiinţat prin HOTĂRÂREA Consiliului Local nr. 49/2013. Compartimentele nu au capacitate juridică administrativă distinctă şi de cea a autorităţilor în numele cărora acţionează. Conform acestei Hotărâri printre atribuţiile compartimentului găsim următoarele:
• pietruirea drumurilor forestiere
• curăţirea şanţurilor în vedere curgerii apei pluviale
• transportul nămolului şi a celoralte materiale rezultate în urma curăţirii şanţurilor
• curăţirea manuală şi cu utilaje specializate a drumurilor comunale, străzilor şi a drumurilor forestiere de zăpadă
• împrăstierea pe drumuri a materialelor antiderapanta
Sarcinile şi atribuţiile formulate mai sus sunt îndeplinite de 3 angajaţi de normă întreagă. Compartimentul este sprijinit de Consiliul Local Brăduţ care asigură funcţionarea acestuia prin alocarea fondurilor necesare pentru achiziţia echipamentelor, utilajelor şi altor dotări.
Necesitatea realizării unei astfel de investiţii apare ca răspuns la nevoile exprimate de cetăţeni din comuna Brăduţ, care câteodată se confruntă cu diferite probleme pe drumurile de interes local (agricole şi forestiere) ale comunei la care administraţia publică locală nu poate interveni cu profesionalism şi promptitudine din cauza lipsei dotărilor corespunzătoare. Odată cu acest fenomen, apare lipsa simţului de siguranţă şi sentimentul de neîncredere fată de serviciile publice de bază ale comunei care nu corespund cu nevoile şi aşteptările localnicilor, situaţie care se doreşte a fi rezolvată prin acest proiect de investiţie.
În momentul de faţă, utilajele şi echipamentele aflate în dotarea comunei nu sunt adecvate şi suficiente pentru curăţirea şi întreţinerea integrală a şanţurilor, aşadar prin noul utilaj se va pune accent important pe cele 192 de km de şanţuri care astfel vor fi întreţinute corespunzător.
Prin implementarea acestui proiect la nivelul comunei vor fi asigurate următoarele tipuri de activităţi de întreţinere şi de intervenţie in situaţii de urgenta:
• Întreţinerea străzilor înguste, a şanţurilor şi a trotuarelor.
• Curăţirea şanţurilor înguste, podeţelor şi a canalelor de scurgere în cazul unor inundaţii
• Îndepărtarea copacilor căzuţi sau a materialelor care ar putea bloca traficul pe drumurile publice;
• Evacuarea pământului si a pietrişului rezultat după ploi puternice;
• Executarea lucrărilor de degajare a apelor curgătoare de gheţuri sau acumulări de materiale solide purtate de curenţi, care ar putea periclita scurgerile sau scurgerea normală a apelor.
Prezenta achiziţie vizează achiziţionarea unui utilaj pentru dotarea corespunzătoare a COMPARTIMENTULUI DE ÎNTREŢINERE ŞI DESZĂPEZIRE A DRUMURILOR COMUNALE, STRĂZILOR, DRUMURILOR FORESTIERE ŞI A TERENURILOR AFERENTE ACESTORA DIN CADRUL PRIMARIEI COMUNEI BRĂDUŢ, JUDEŢUL COVASNA.
Lista bunurilor/utilajului ce se va achizitiona cu parametri lor tehnici minimali se regasesc in caietul de sarcini, parte a documentatiei de atribuire.
Caracteristicile tehnice minimale sunt descrise in cadrul caietului de sarcini, parte integranta din documentatia de atribuire.