Amplasamentul proiectului este în România, Regiunea de dezvoltare: 7 CENTRU Judeţul Covasna, teritoriul administrativ al comunei Bixad, drumurile locale sunt aflate în administrarea comunei Bixad.
Comuna Bixad este situata in puctul cel mai nordic din judetul Covasna, pe valea Oltului, la 5,5 km de Tusnad Bai (judetul Harghita). Se află la 31 km faţă de Sfântu Gheorghe şi este traversat de soseaua E575 (DN 12) si de DN11C ...
Amplasamentul proiectului este în România, Regiunea de dezvoltare: 7 CENTRU Judeţul Covasna, teritoriul administrativ al comunei Bixad, drumurile locale sunt aflate în administrarea comunei Bixad.
Comuna Bixad este situata in puctul cel mai nordic din judetul Covasna, pe valea Oltului, la 5,5 km de Tusnad Bai (judetul Harghita). Se află la 31 km faţă de Sfântu Gheorghe şi este traversat de soseaua E575 (DN 12) si de DN11C care leagă regiunea cu municipiul Tîrgu Secuiesc, prin creasta Muntilor Bodoc (32 km). Comuna are in administrare satul Bixad.
Modernizarea străzilor se impune datorită stării rele a acestora şi a disconfortului creat participanţilor la trafic în vederea rezolvării următoarelor obiective :
- repunerea străzilor în funcţiune normală privind siguranţa circulaţiei pe drumurile publice;
- asigurarea accesului pentru activităţile care se desfăsoară în comună;
Partea carosabilă prezintă o serie de defecţiuni specifice drumurilor pietruite, de tipul gropilor, denivelărilor şi făgaşelor, fapt ce împiedică desfăşurarea normală a circulaţiei şi conduce la generarea de praf pe timp uscat, respectiv de noroi pe timp umed (adus pe partea carosabilă de pe acostamente, drumurile laterale, accese) .
Scurgerea apelor in general este deficitară. Datorita neîntreţinerii şanţurilor laterale, a făcut ca depunerile de material de pe acostament sa îngreuneze scurgerea apelor meteorice.
Apele pluviale nu sunt dirijate într-un sistem de colectare şi evacuare de pe platforma drumurilor, acestea antrenând materialele de pe suprafaţa drumurilor şi făcându-le impracticabile în special în perioadele ploioase, în timpul iernii şi în perioadele cu topiri de zapada.
Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, pentru eliminarea noroaielor pe timpul ploios dar şi a generării prafului, străzile necesită a fi modernizate. Se apreciază că modernizarea străzile este deosebit de importantă din punct de vedere social şi economic, iar realizarea lucrării va îmbunătăţi considerabil starea tehnică şi implicit confortul şi siguranţa circulaţiei. De asemenea, condiţiile de mediu se vor ameliora prin reducerea noxelor eliminate în atmosfera şi diminuarea zgomotului şi vibraţiilor produse de circulaţia rutieră. Cheltuielile de exploatare suportate de către participanţii la trafic, se vor diminua şi ele în mod semnificativ.
Lucrările de modernizare a străzilor se vor efectua pe traseul existent, evitându-se situaţiile când se impun exproprieri şi demolări de construcţii existente.
Viteza de proiectare considerată a fost de 25 km/h.
Lucrările vor consta în corectarea elementelor geometrice în plan, profil longitudinal şi transversal şi realizarea unui sistem rutier modern care să asigure desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă şi confort în orice perioada a anului.
Ofertele se vor elabora cu respectarea cerinţelor din documentaţia de atribuire (Proiect tehnic elaborat de SC Preduş Proiect SRL, caiete de sarcini, liste de cantităţi).
Nr. crt. Denumire stradă Lungime (m)
1 Mezo 68.57
2 Temeto 74.12
3 Gyar 158.11
4 Kodra 107
5 Liget 546.98
6.1 Borviz 369.18
6.2 Templom 96.58
8 Bugyogo 440.00
9.1 Felszeg 392.27
10 Motel 120.20
11.1 Kicsi 65.09
11.2 Gaspar 517.91
12 "A" 103.85
12.2 "B" 204.84
12.3 Acces "B" 87.11
12.4 "C" 104.06
12.5 "D" 266.73
12.6 "E" 444.07
13 Debreczi 78.36
TOTAL 4276.25
Intervenţii propuse:
Soluţia propusă pentru modernizarea structurii rutiere a străzilor este următoarea :
Pentru strazile Mezo,Gyar, A, B, Acces B, C, D, E, Templom, Felszeg, Motel:
- 6 cm BA16 rul 50/70;
- 20 cm piatră spartă;
- Minim 40cm fundaţie din materiale granulare recuperate din împietruirea existentă.
Pentru strazile Liget şi Gaspar:
- 4 cm BA16 rul 50/70;
- 6 cm BAD22,4 leg 50/70;
- 20 cm piatră spartă
- Minim 40cm fundaţie din materiale granulare recuperate din împietruirea existentă.
*In cazul in care materialele granulare recuperate nu sunt suficiente pentru realizarea fundaşiei, acestea se vor completa cu balast.
Pentru strazile Temeto,Kodra, Bugyogo, Borviz, Kicsi, Becsi:
- 6 cm BA16 rul 50/70;
- 20 cm piatră spartă;
- 30 cm balast;
- 10 cm nisip.
Accesele la proprietăţi se vor realiza cu următoarea structură rutieră:
- 6 cm BA16 rul 50/70;
- 15 cm piatră spartă;
- 20 cm balast;
Din punct de vedere al asigurării scurgerii apelor pluviale s-a prevăzut :
crearea de şanţuri sau rigole noi acolo unde acestea lipsesc;
prevederea de podeţe noi transversale străzii acolo unde este cazul ;
prevederea de podeţe la intrările în curţi şi la străzile laterale.
Lucrările proiectate pot fi executate în următoarea succesiune :
- semnalizarea lucrărilor şi delimitarea zonei de lucru;
- identificarea şi devierea eventualelor reţele de utilităţi din zona străzii;
săpătura până la cota necesară realizării fundaţiei structurii rutiere ;
- realizarea stratului de formă unde se impune acest lucru;
- realizarea stratului de fundaţie din balast;
- realizarea stratului de fundaţie din piatră spartă;
- execuţia şanţurilor şi a rigolelor şi realizarea podeţelor noi unde e necesar;
- realizarea straturilor din mixtură asfaltică;
- amenajarea acceselor către proprietăţi şi a intersecţiilor;
- lucrări de siguranţa circulaţiei, montarea de indicatoare de circulaţie şi executarea de marcaje rutiere;
ATENŢIE: LISTA CANTITĂŢILOR DE LUCRĂRI, PIESELE SCRISE ŞI DESENATE, CAIETELE DE SARCINI AFERENTE, STUDIILE DE SPECIALITATE ŞI AVIZELE SE REGĂSESC IN DOCUMENTAŢIA TEHNICĂ, PARTE A DOCUMENTAŢIEI DE ATRIBUIRE.