Prestarea de servicii sociale pentru un număr maxim de 157 de persoane adulte cu dizabilităţi pentru care s-a instituit o măsură de protecţie specială de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba.
Serviciul de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi – SIDPAD, potrivit Ordinului 82/2019, Anexa nr. 4 - este serviciul social prin care se acordă asistenţă şi sprijin pentru perso...
Prestarea de servicii sociale pentru un număr maxim de 157 de persoane adulte cu dizabilităţi pentru care s-a instituit o măsură de protecţie specială de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba.
Serviciul de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi – SIDPAD, potrivit Ordinului 82/2019, Anexa nr. 4 - este serviciul social prin care se acordă asistenţă şi sprijin pentru persoane adulte cu dizabilităţi, la domiciliu, pe perioadă determinată şi în baza evaluării şi identificării nevoii individuale, în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate şi prevenirii instituţionalizării.
Misiunea serviciului de îngrijiri la domiciliu persoane adulte cu dizabilităţi este de a acorda ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice: igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare, igiena eliminărilor, hrănire şi hidratare, transfer şi mobilizare, deplasarea în interior, comunicare, dar şi pentru ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice: prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, facilitarea deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor, activităţi de petrecere a timpului liber.
Beneficiarii sunt persoane adulte cu dizabilităţi, pentru care s-a instituit o măsură de protecţie specială de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba. Decizia admiterii beneficiarilor în SIDPAD se face prin hotărârea Comisiei de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap Alba în conformitate cu prevederile art. 17 din HG 430/2008. a) Admiterea beneficiarilor în cadrul Serviciului de îngrijire la domiciliu persoane adulte cu dizabilităţi se face conform Ordinului ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 82/2019 -Anexa 4 şi numai dacă sunt îndeplinite urm. conditii:
- sunt persoane adulte cu dizabilităţi pentru care certificatele/deciziile de încadrare în grad de handicap sunt în termen de valabilitate, cu domiciliul în jud. Alba şi pentru care s-a instituit o măsură de protecţie specială de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba;
- aceştia se află în îngrijirea familiilor/trăiesc independent.
b) Încetarea măsurii de protecţie se realizează la cererea beneficiarilor/reprezentantului legal, conform prevederilor legale.
Cele 157 de persoane adulte cu dizabilităţi sunt distribuite pe 14 loturi de Servicii sociale de îngrijiri la domiciliu persoane adulte cu dizabilităţi , astfel:
Lotul 1 -Alba Iulia –15 persoane
Lot 2- Zlatna –10 persoane
Lot 3- Blaj– 10 persoane
Lot 4- Teiuş – 20 persoane
Lot 5-Roşia de Secaş – 10 persoane
Lot 6-Valea Lungă – 10 persoane
Lot 7- Baia de Arieş – 10 persoane
Lot 8-Bistra –10 persoane
Lot 9-Cîmpeni –10 persoane
Lot 10-Izvoarele – 10 persoane
Lot 11-Aiud – 12 persoane
Lot 12-Războieni – 10 persoane
Lot 13-Silivaş – 10 persoane
Lot 14-Ocna Mureş – 10 persoane