Pistele pentru biciclişti se doresc a fi realizate pe amplasamentrul unor drumuri de pamant. Aceste drumuri de pamant au limitele cadastrale foarte apropiate, avand o latime de 2,50 m -3,50 m.
Şanturile pentru colectarea şi evacuarea apelor de suprafata de pe aceste drumuri sunt necorespunzatoare, nu au continuitate sau lipsesc.
Singurul podet existent - de la inceputul pistei 1 - trebuie inlocuit din cauza gabaritului.
P...
Pistele pentru biciclişti se doresc a fi realizate pe amplasamentrul unor drumuri de pamant. Aceste drumuri de pamant au limitele cadastrale foarte apropiate, avand o latime de 2,50 m -3,50 m.
Şanturile pentru colectarea şi evacuarea apelor de suprafata de pe aceste drumuri sunt necorespunzatoare, nu au continuitate sau lipsesc.
Singurul podet existent - de la inceputul pistei 1 - trebuie inlocuit din cauza gabaritului.
Pistele din documentatie se incadreaza la lucrari de infrastructura pentru biciclete şi reprezintă trasee rezervate bicicliştilor .
Pistele au doua sensuri cu cate o banda pe sens, de 1,00 m latime.
Benzile de sens opus sunt separate de un spatiu de siguranta de , 0,75 m lăţime, iar lateral fiecare bandă are un spaţiu de siguranţă de 0,5 m lăţime.
Elementele geometrice ale traseului se vor adopta pentru viteza de proiectare de 25 Km/h. Pistele au doua sensuri şi cate o banda pe sens de 1,00 m la.time.
Lucrarile se vor face etapizat :
Etapa 1 - consta in lucrari de terasamente , suprastructura, santuri trapezoidale neprotejate si marcaje si indicatoare rutiere.
Etapa 2 - in aceasta etapa se vor face doar lucrarile de rigole carosabile si santuri pereate
Clasificarea ca piste de biciclete, conform STAS 10144/2-91;
Lungimea totala a pistelor de biciclisti din comuna Saniobjud.Bihor,este de 2x2612,25m, avand urmatoarele caracteristici tehnice:
pista 1
• lungime pista: 2 x 644, 72 m
• latime pista: 1,00 m
• suprafata pista: 1259,26 mp
• lungime spatiu de siguranta exterior (0,50 m): 1257,25 m
• suprafata spatiu de siguranta exterior: 628,63 mp
• lungime spatiu de siguranta interior (0,75 m): 627,80 m
• suprafata spatiu de siguranta interior : 4 70,85 mp
• drumuri laterale: 2 buc
• suprafata totala: 1259,26 mp+ 1257,25 mp+ 470,85 mp= 2987,36 mp
• amenajare şanturi: şant cu secţune neprotejata L= 238,51 m, şant cu secţune pereata L= 707,30 m
• podete transversale: Podet tubular transversal riflat DN 500 L= 9,00 m km 0+010,34.
pista 2
• lungime pista: 2 x 642,04 m
• latime pista: 1,00 m
• suprafata pista: 1261,55mp
• lungime spatiu de siguranta exterior (0,50 m): 1264,32 m
• suprafata spatiu de siguranta exterior : 632, 16 mp
• lungime spatiu de siguranta interior (0,75 m): 632, 16 m
• suprafata spatiu de siguranta interior: 474,12 mp
• drumuri laterale: 2 buc
• suprafata totala: 1261,55 mp+ 632,16 mp+ 474,12 mp= 2367,83 mp
• amenajare şanturi: şant cu secţune neprotejata L= 172,98 m, şant cu sectiune pereata L= 425,13 m
podete transversale: Podet tubular transversal riflat DN 500 L= 7,50 m km 0+007,77, Podet tubular transversal riflat DN 500 L= 5,50 m km 0+ 134,89.
pista 3
• lungime pista: 2 x 671,22 m
• latime pista: 1,00 m
• suprafata pista: 1307,83 mp
• lungime spatiu de siguranta exterior (0,50 m): 1307,83 m
• suprafata spatiu de siguranta exterior : 653,92 mp
• lungime spatiu de siguranta interior (0,75 m): 654,31 m
• suprafata spatiu de siguranta interior: 490,73 mp
• drumuri laterale: 2 buc
• suprafata totala: 1307,73 mp+ 653,92 mp+ 490,73 mp= 2452,38 mp
• amenajare şanturi: şant cu sectiune neprotejata L= 478,71 m, şant cu secţune pereata L= 615,86 m
• podete transversale: Podet tubular transversal riflat DN 500 L= 5,35 m km 0+431,09, Podet tubular transversal riflat DN 500 L= 6,00 m km 0+671,22.
pista 4
• lungime pista: 2 x 262, 14 m
• latime pista: 1,00 m
• suprafata pista: 504,80 mp
• lungime spatiu de siguranta exterior (0,50 m): 504,45 m
• suprafata spatiu de siguranta exterior: 252,23 mp
• lungime spatiu de siguranta interior (0,75 m): 253,23 m
• suprafata spatiu de siguranta interior: 189,92 mp
• drumuri laterale: 0 buc
• suprafata totala: 504,80 mp+ 252,23 mp+ 189,92 mp= 946,95 mp
• amenajare şanturi: şant cu secţune pereata L= 262, 14 m
• podete transversale: Podet tubular transversal riflat DN 500 L= 5,50 m km 0+071,26 ,: Podet tubular transversal riflat DN 500 L= 6,00 m km 0+252,81.
pista 5
• lungime pista: 2 x 392, 13 m
• latime pista: 1,00 m
• suprafata pista: 768,88 mp
• lungime spatiu de siguranta exterior ( 0,50 m): 766,78 m
• suprafata spatiu de siguranta exterior : 383,39 mp
• lungime spatiu de siguranta interior ( 0,75 m): 385,77 m
• suprafata spatiu de siguranta interior : 289,33 mp
• drumuri laterale: 0 buc
• suprafata totala: 768,88 mp+ 383,39 mp+ 289,33 mp= 1441,60 mp
• amenajare şanturi: şant cu secţune neprotejata L= 251,52 m, şant cu secţune pereata
L- 215,05 m
• podete transversale: 0 buc.
Panta transversală la îmbracaminti asfaltice este de 2,50% pentru piste şi spatiul de siguranta interior, iar pentru spaţiul de siguranta exterior de 4.00%.Structura rutiera propusa este urmatoarea:
pentru pistele pentru biciclete:
- strat de uzură din beton asfaltic tip BA8 rul 50 /70 de 4 cm;
- strat de bază din piatră spartă de 12 cm;
- strat de fundaţie din balast de 20 cm;
- strat de formă din deşeuri de carieră de 15 cm;
pentru spatiul de sisuranta interior:
- tratament bituminos dublu de suprafata
- strat de piatra sparta de 10 cm;
- strat de fundatie din balast de 24 cm;
- strat de forma din deşeuri de cariara de 15 cm;
pentru spatiul de sisuranta exterior:
- strat de piatra sparta de 10 cm;
- strat de fundaµe din balast de 26 cm;
- strat de forma din deşeuri de cariara de 15 cm ;
La intersecţia pistelor pentru biciclete - intersectia pistelor 1,2, şi 3 şi intersecţia pistelor 3, 4 şi 5, se renunta la spatiul de siguranta interior, folosindu-se acelaşi sistem rutier ca şi la pistele pentru biciclete.
Scurgerea apelor din şanturi se face fie pe taluz, fie prin podetele tubulare riflate DN 500 de la:
• km 0+0 10 ,34 al pistei 1;
• km 0+007, 77 şi de la km 0+ 134, 89 al pistei 2;
• km 0+431, 09 al pistei 3;
• km 0+077,26 al pistei 4.
Amenajarile cu drumurile de pamant laterale sunt prevazute cu o pana lungime de 10 m şi o laţime de 3, 50 m, din balast şi cu semnalizarea rutiera corespunzatoare.
D.p.d.v al semnalizarii rutier, la capatul spre aceste piste destinate exclusiv bicicletelor sunt montate indicatoarele ,,Pista pentru biciclete şi mopede" fig. D8, ,,Biciclişti" fig. A24, şi ,, Accesul interzis autovehiculelor şi vehiculelor cu tracţiune animala" fig. CI5.
Pe sectoarele unde apar rampe - pante cu inclinare de min. 7% acestea sunt semnalizate cu indicatoarele, ,, Coborare periculoasa" fig. A7 şi ,,Urcare cu inclinare mare" fig. AB.
Reglementarea prioritatii intre biciclişti la intersectii se face prin montate indicatoarele ,,Oprire" fig. B2.
Toate indicatoarele sunt prevazute cu folie reflectorizanta de tip CI (minim).
Marcajele rutiere trebuie sa respecte conditiile prevazute in SR 1848-7-2015.
Se va folosi un marcaj neted, de tip I, cu vopsea de marcaj monocomponenta, cu solvent organic care formeaza pelicula prin uscare la aer si cu microbile de sticla inglobate.
Conform H.G. 766/1997, lucrarile se incadreaza in categoria de importanta ,,C" - normala. ( vezi anexa).
Pistele din documentatie se incadreaza la lucrari de infrastructura pentru biciclete şi reprezinta trasee rezervate bicicliştilor .