Conform Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Justiţiei elaborează politicile publice, strategiile şi planurile de acţiune în domeniul justiţiei, al prevenirii şi combaterii corupţiei şi formelor grave de criminalitate, inclusiv în concordanţă cu obiectivele programului de guvernare şi negociază, implementează, mo...
Conform Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Justiţiei elaborează politicile publice, strategiile şi planurile de acţiune în domeniul justiţiei, al prevenirii şi combaterii corupţiei şi formelor grave de criminalitate, inclusiv în concordanţă cu obiectivele programului de guvernare şi negociază, implementează, monitorizează şi evaluează programele internaţionale de asistenţă tehnică şi financiară pentru prevenirea criminalităţii şi a corupţiei, indiferent de instituţia beneficiară sau care le implementează.
În decursul ultimilor ani, la nivelul sistemului judiciar s-a constatat nevoia implementării unui management strategic care să asigure o viziune unitară şi coerentă cu privire la administrarea justiţiei ca serviciu public. De asemenea s-a evidenţiat nevoia de soluţii care să permită creşterea performanţelor sistemului judiciar român, precum şi un acces facil pentru justiţiabili la serviciile oferite de instanţe.
Printre proiectele cu un impact major în ceea ce priveşte serviciile oferite publicului larg, se remarcă sistemul Ecris 4 care susţine activităţile specifice din cadrul sistemului judiciar oferind funcţionalităţi cheie precum:
- susţinerea fluxului dosarelor la nivelul instanţelor, respectiv: generarea numărului unic de dosar, emiterea citaţiilor în format tipizat, configurarea listelor de şedinţă, emiterea de comunicări în format tipizat şi alte documente necesare funcţionării instanţelor, realizarea repartizării aleatorii a dosarelor pe complete de judecată, gestiunea şedinţelor de judecată şi a sălilor, asigurarea accesului la diferite rapoarte locale (rapoarte standard şi rapoarte ad-hoc), asigurarea transferului datelor din dosare conform circuitului legal al dosarelor între instanţe, asigurarea registrului general al fiecărei instanţe în formă electronică, precum şi alte registre etc.;
- colectarea datelor statistice şi generarea anumitor rapoarte statistice predefinite;
- transferul electronic de date între diferite instituţii (între instanţe, între parchete, între instanţe şi parchete).
Toate aceste funcţionalităţi ale actualului sistem Ecris 4 asigură date şi informaţii esenţiale procesului de management strategic aferent viitorului sistem, Ecris 5, care va presupune pe lângă rescrierea acestei aplicaţii, utilizarea de noi tehnologii, implementarea unor noi funcţionalităţi şi imbunătăţirea celor existente.
Calendarul clarificărilor:
Orice operator economic interesat de procedura de achiziţie publică are dreptul de a solicita clarificări sau informaţii suplimentare cu privire la documentaţia de atribuire publicată în SEAP.
Data limită de primire a solicitărilor de clarificări este: 20 zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor în SEAP.
Solicitările de clarificări vor fi transmise autorităţii contractante prin intermediul portalului SEAP disponibil la adresa www.e-licitatie.ro, cu respectarea termenului limită menţionat anterior.
Potrivit art. 161 din Legea nr.98/2016 cu modificările şi completările ulterioare, în măsura în care clarificările sunt solicitate în timp util, răspunsul autorităţii contractante la aceste solicitări se va publica în SEAP în a 11 zi înainte de termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor în SEAP.
Răspunsurile la solicitările de clarificări vor fi publicate în SEAP de autoritatea contractantă la aceeaşi secţiune, fără a dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările, într-o singură etapă.