În urma studiului de fezabilitate a fost identificată soluţia optimă de modernizare, soluţie care a făcut obiectul proiectului tehnic:
-Instalarea de echipamente moderne de dirijare a circulaţiei care permit semnalizarea trecerilor de pietoni şi partajarea optimă a trecerii de pietoni versus flux de autovehicule dar şi prioritizarea transportului în comun prin dirijarea circulaţiei;
-Instalarea de sisteme de iluminat asim...
În urma studiului de fezabilitate a fost identificată soluţia optimă de modernizare, soluţie care a făcut obiectul proiectului tehnic:
-Instalarea de echipamente moderne de dirijare a circulaţiei care permit semnalizarea trecerilor de pietoni şi partajarea optimă a trecerii de pietoni versus flux de autovehicule dar şi prioritizarea transportului în comun prin dirijarea circulaţiei;
-Instalarea de sisteme de iluminat asimetric la trecerile de pietoni;
-Realizarea reţelei de comunicaţii aferente sistemului (atât reţeaua fixă cât şi cea radio care asigură comunicaţia cu vehicole de transport public);
-Realizarea canalizaţiei electrice în carosabil, trotuar şi spaţiu verde pe cât posibil;
-Realizarea de camere de tragere;
-Schimbarea cablurilor de legătură a semafoarelor, dacă este necesar;
-Înlocuirea tuturor semafoarelor existente de tip vechi cu semafoare noi în locaţiile unde se modernizează, care folosesc tehnologia de tip LED, acestea având o vizibilitate mult îmbunătăţită, costuri de întreţinere mai mici şi o durată mult mai mare de viaţă decât semafoarele convenţionale cu bec cu incandescenţă(se vor refolosi semafoarele cu LED existente care sunt în stare bună de funcţionare);
- Instalarea de semafoare noi în locaţiile noi propuse, care folosesc tehnologia tip LED, acestea având o vizibilitate foarte bună, costuri de întreţinere mai mici şi o durată mult mai mare de viaţă decât semafoarele convenţionale (cu bec cu incandescenţă);
-Plantarea de stâlpi de semaforizare şi refacerea marcajelor orizontale şi verticale;
-Montarea de detectori de trafic(bucle inductive în asfalt sau bucle virtuale pe stâlpi-echipamente cu analiza video), care să permită identificarea în mod real şi instantaneu a numărului de vehicule care intră sau ies din intersecţie. Aceste date vor permite adaptarea timpilor de semaforizare al automatelor de semaforizare la condiţiile reale de trafic şi optimizarea fluxurilor de trafic pe axele incluse în sistem;
-Instalarea de elemente specifice pentru uzul pietonilor: semafor verde clipitor, semafor galben-intermitent, butoane pentru pietoni, dispozitive acustice de avertizare pentru persoanele nevăzătoare;
-Instalarea de camere videode moonitorizare a taficului şi siguranţă rutieră;
-Instalarea de camere inteligente;
-Implementarea infrastructurii centrale, respectiv centrul de date şi centrul de comandă şi monitorizare, la o locaţie comună, unde se vor centraliza şi procesa toate datele din sistem.
Valoarea totală estimată a achiziţiei este de: 3.022,020,85 lei fără TVA care este formată din:
4 Cheltuieli pentru investiţia de bază
4.1 Construcţii şi instalaţii 837.853,22 lei
4.2 Montaj utilaje, echipamente tehnologice şi uncţionale 584.835,50 lei
4.3 Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj 1.445.472,13 lei
4.6 Active necorporale 133.860,00
5. Alte cheltuieli
5.1 Organizare de santier 20.000,00 lei