Necesitatea şi oportunitatea derulării procesului de consultare a pieţei:
Conform legislaţiei şi normelor tehnice aflate în vigoare, administratorul drumurilor este obligat să asigure starea de viabilitate pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă iar în susţinerea celor afirmate enumerăm următoarele în ceea ce priveste cadrul legislativ:
OG nr.43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificarile si completa...
Necesitatea şi oportunitatea derulării procesului de consultare a pieţei:
Conform legislaţiei şi normelor tehnice aflate în vigoare, administratorul drumurilor este obligat să asigure starea de viabilitate pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă iar în susţinerea celor afirmate enumerăm următoarele în ceea ce priveste cadrul legislativ:
OG nr.43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificarile si completarile ulterioare prevede:
- Art. 40. (1) Drumurile trebuie sa fie semnalizate si mentinute în stare tehnica corespunzatoare desfasurarii traficului în conditii de siguranta de catre administratorul drumului. În perioadele în care pe sectoarele de drum se desfasoara lucrari de întretinere, reparatii, modernizare, reabilitare sau consolidare, aceasta responsabilitate revine executantului lucrarii;
OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare prevede:
-Art.122. - Ministerul Transporturilor, are următoarele atribuţii:
ia măsuri pentru menţinerea permanentă în stare tehnică bună a drumurilor pe care le administrează;
ia măsuri pentru instalarea, aplicarea şi întreţinerea mijloacelor de semnalizare rutieră, precum şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei pe drumurile din administrarea sa, cu respectarea standardelor în vigoare;
Regulamentul de aplicare a OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin HG nr. 1391/2006 prevede:
-Art. 3. (1) Administratorul drumului public este obligat să asigure viabilitatea acestuia.
AND 593-2012 - Normativul pentru sistemele de protecţie pentru siguranţa circulaţiei pe drumuri, poduri şi autostrăzi:
-"Art. 33. Normativul nu este limitativ, prin acesta se precizează condiţiile minime obligatorii. Proiectantul sau administratorul drumului are posibilitatea de a prevedea parapete şi în alte situaţii decât cele menţionate în normativ, sporind siguranţa circulaţiei"
-"Art. 41. Separarea sensurilor de circulaţie a drumurilor cu patru benzi de circulaţie se va realiza cu separator fizic [...]"
"Din ANEXA 1 a Normativului AND 554-2002, Nomenclatorul privind lucrările şi serviciile aferente drumurilor publice regăsim:
ind. 107. Siguranţa rutieră, cuprinde :
107.2. Montarea pe drum a indicatoarelor rutiere, stâlpilor, consolelor, portalurilor, stâlpişorilor de dirijare, în funcţie de necesităţi şi materiale folosite, parapetelor, butonilor reflectorizanţi, plăcuţelor reflectorizante, etc. (buc.)"
STRATEGIA NAŢIONALĂ PENTRU SIGURANŢĂ RUTIERĂ 2021 – 2030 aprobată prin HOTĂRÂRE de Guvern nr. 682 din 25.05.2022 precum şi a Planului de acţiuni pentru implementarea acesteia şi a Programului prioritar pentru siguranţă rutieră 2022 – 2024 în cadrul jalonului cu nr.65 din PNRR
-"Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2021 - 2030 exprimă liniile strategice, directoare, pentru stabilirea politicii guvernamentale în ceea ce priveşte siguranţa rutieră şi căile de realizare şi îmbunătăţire a acesteia."
În cadrul Programului prioritar pentru siguranţă rutieră 2022 – 2024 regăsim următoarele măsuri de siguranţă rutieră necesar a fi implementate de administratorul rutier:
"Implementarea de solutii tehnice specifice de siguranta rutiera care vor fi stabilite in baza contractelor existente cu dispozitive de siguranta circulatiei si lansarea unor noi proiecte si achizitii care sa faciliteze implementarea masurilor. (parapete beton, ansamluri luminoase, parapete rulouri, insule de calmare trafic, pasarele pietonale)".