Se propune atribuirea unui contract Servicii de proiectare faza documentatii tehnice pentru autorizare lucrari, proiect tehnic si asistenta tehnica din partea proiectantului si executie de lucrari pentru obiectivul “MODERNIZARE DC 62 - DUPA DEAL SI DC 106 – GEOGEL", COMUNA PONOR, JUDETUL ALBA.
Serviciile de proiectare vor consta in: intocmire documentatii necesare pentru autorizarea lucrarilor, faza DTAC; proiect tehnic; de...
Se propune atribuirea unui contract Servicii de proiectare faza documentatii tehnice pentru autorizare lucrari, proiect tehnic si asistenta tehnica din partea proiectantului si executie de lucrari pentru obiectivul “MODERNIZARE DC 62 - DUPA DEAL SI DC 106 – GEOGEL", COMUNA PONOR, JUDETUL ALBA.
Serviciile de proiectare vor consta in: intocmire documentatii necesare pentru autorizarea lucrarilor, faza DTAC; proiect tehnic; detalii de executie; asistenta tehnica din partea proiectantului pe perioada executiei lucrarilor. Descrierea lucrarilor este disponibila in sectiunea Caietul de sarcini din cadrul prezentei documentatii de atribuire. Numarul de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor: 12 zile; Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 6 zile de data limita de depunere a ofertelor. Durata contractului si intervalele de timp cuprinse in documentatia de atribuire: - 2 luni pentru finalizarea serviciilor de proiectare tehnica; - 12 luni pentru finalizarea executiei lucrarilor. Numar zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor: 12 AUTORITATEA CONTRACTANTA VA RASPUNDE TUTUROR SOLICITARILOR DE CLARIFICARI CU 9 ZILE INAINTEA TERMENULUI LIMITA DE DEPUENRE A OFERTELOR.
Investiţia de faţă este parte integrantă din documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie a obiectivului: “MODERNIZARE DC 62 - DUPA DEAL SI DC 106 – GEOGEL", COMUNA PONOR, JUDETUL ALBA, in lungime totală de 7850 m
actualizata in anul 2022.
Drumurile comunale supuse prezentei documentaţii fac legătura satelor aparţinătoare comunei Ponor, respectiv Dupa Deal şi Geogel şi au o lungime totală de 7850,0 m, astfel:
- Drum comunal DC 62, L=4800 m;
- Drum comunal DC 106, L=3050 m;
Având în vedere că drumul comunal DC 106, cuprins intre km 0+000 – 1+350, pe o lungime de 1350 m a facut obiectul altei investiţii, lungimea drumului comunal DC 106 rămasă de modernizat va fi de 3050 m.
Drumurile comunale proiectate asigură conectivitatea comunei cu reţeaua judeţeană de drumuri, astfel drumul comunal DC 106 face legătura cu drumul judeţean DJ 107 I Aiud DN – 74 (Abrud), şi cu drumul judeţen DJ 750C Teius-Ramet- Ponor-Salciua, iar DC 62 asigura legătura cu drumul judeţean DJ 107 I Aiud DN – 74 (Abrud).
Drumurile comunale sunt de clasă tehnică V, cu o bandă de circulaţie şi au o structură rutieră nerigidă formată dintr-o pietruire superficială, în prezent acesta se prezintă într-o stare tehnică necorespunzătoare.
Din punct de vedere geometric, drumurile comunale au o platformă de 3,00 - 4,00 m, o parte carosabilă de circa 2,00 - 3,00 m. Pe aproximativ întreaga lungime a sectoarelor de drumuri, şanţurile existente sunt necorespunzătoare fiind necesar proiectarea de dispozitive noi de colectare a apelor de suprafaţă.
Datorită stării tehnice necorespunzătoare a drumurilor propuse spre modernizare, circulaţia se desfăşoară cu dificultate, în special pe timp defavorabil. În general structura rutieră prezintă o serie de degradări specifice drumurilor pietruite, fapt ce conferă îmbrăcămintei o viabilitate necorespunzătoare.Traseul drumurilor comunale se desfăşoară într-o zonă de munte, drept urmare acest drum prezintă în plan o complexitate ridicată, iar în profil longitudinal declivităţile sunt medii şi mari.
Se constată starea foarte degradată a infrastructurii rutiere a drumurilor comunale, care face ca pe timpul iernii, sau în situaţia unor precipitaţii mai ample,aceasta să devină impracticabilă, limitând sever accesul la multe dintre gospodăriile din zonă.
Necesitatea şi oportunitatea investiţiei derivă din cele menţionate, la acestea mai trebuie adăugat şi faptul că circulaţia se desfăşoară în condiţii grele iar în perioadele ploioase şi umede circulaţia este apropape imposibilă.
Suprafaţa terenului supusă lucrărilor de modernizare a drumurilor este de cca. 50.000 mp.