Obiectul contractului îl constituie prestarea de servicii de asistenţă tehnică pentru analiză sistem, instruire/formare, suport tehnic, monitorizare, pilotare şi validare a standardelor de evaluare, în cadrul cererii de finanţare ID 154514, aprobată prin contractul de finanţare nr. G2024-11162/17.06.2024 al proiectului "Reglementări noi pentru un curriculum relevant şi educaţie deschisă RECRED“, cod SMIS: 321024.
Obiectiv...
Obiectul contractului îl constituie prestarea de servicii de asistenţă tehnică pentru analiză sistem, instruire/formare, suport tehnic, monitorizare, pilotare şi validare a standardelor de evaluare, în cadrul cererii de finanţare ID 154514, aprobată prin contractul de finanţare nr. G2024-11162/17.06.2024 al proiectului "Reglementări noi pentru un curriculum relevant şi educaţie deschisă RECRED“, cod SMIS: 321024.
Obiectivul general al proiectului la care contribuie achiziţia serviciilor de asistenţă tehnică pentru analiză sistem, instruire/formare, suport tehnic, monitorizare, pilotare şi validare a standardelor de evaluare este Revizuirea curriculumului centrat pe competenţe în învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal şi eficientizarea implementării curriculum-ului naţional din învăţământul preuniversitar prin intervenţii sistemice de actualizări curriculare, abilitare curriculară a cadrelor didactice, dezvoltare de resurse educaţionale şi cercetare bazată pe dovezi, iar obiectiv specific 1 este Asigurarea unui cadru conceptual şi procedural în vederea realizării reformei curriculare destinate învăţământului preuniversitar.
Prin proiect se urmăreşte asigurarea unei evaluări unitare în sistemul de învăţământ preuniversitar la nivel naţional, prin crearea unui sistem naţional coerent şi fiabil de standarde de standarde de evaluare, în vederea promovarii unor servicii educaţionale de calitate, orientate pe nevoile elevilor, în contextul unei şcoli incluzive.
Scopul urmarit prin elaborarea standardelor naţionale de evaluare pentru sistemul de educaţie preuniversitar, inclusiv evaluarea digitală, vizează creşterea calităţii în educaţie, asigurarea aceluiaşi nivel de educaţie şi formare de bază pentru toţi, comparabilitatea nivelurilor de performanţă ale şcolilor din diferite medii educaţionale ale ţării, precum şi comparabilitatea cu rezultatele evaluărilor internaţionale de tipul PISA, PIRLS, TIMSS etc.