1. Mobilier şcolar pentru dotarea sălilor de clasă a Şcolii Gimnaziale Petofi Sandor şi a Liceului Tehnologic George Bariţiu,
În perioada recentă, pandemia provocată de SARS-CoV-2 a evidenţiat consecinţele digitalizării insuficiente asupra sectorului educaţional. Pentru a dezvolta competenţele digitale într-un mod eficace, este esenţială disponibilitatea resurselor şi necesită o formare corespunzătoare a person...
1. Mobilier şcolar pentru dotarea sălilor de clasă a Şcolii Gimnaziale Petofi Sandor şi a Liceului Tehnologic George Bariţiu,
În perioada recentă, pandemia provocată de SARS-CoV-2 a evidenţiat consecinţele digitalizării insuficiente asupra sectorului educaţional. Pentru a dezvolta competenţele digitale într-un mod eficace, este esenţială disponibilitatea resurselor şi necesită o formare corespunzătoare a personalului didactic, care să susţină modelul curricular în vigoare. Acest proces presupune, de asemenea, o dotare adecvată a instituţiilor de învăţământ. În anul 2020, pe fondul modificărilor legislative în cadrul Legii educaţiei naţionale, care au vizat numărul de ore pe ciclu de învăţământ, a fost iniţiată revizuirea planurilor-cadru pentru liceu. Aceasta a inclus considerarea necesităţii de a atinge obiectivele specifice disciplinei Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC) în planurile de învăţământ, cu scopul de a garanta un nivel adecvat de competenţă digitală la finalizarea învăţământului secundar superior. În lumina noilor norme aprobate referitoare la standardele minime şi optime pentru asigurarea calităţii activităţilor educaţionale desfăşurate în mediul virtual şi prin intermediul tehnologiilor digitale, se prevede echiparea şcolilor cu tehnologie digitală avansată pentru a facilita procesul de învăţare atât în format virtual, cât şi hibrid. Calitatea infrastructurii educaţionale, locaţia şi tipul acesteia influenţează nu doar accesul la educaţie, dar şi calitatea procesului educaţional, starea de bine şi sănătatea mintală a elevilor şi cadrelor didactice, precum şi capacitatea instituţiilor de învăţământ de a adopta metode pedagogice moderne.
În data de 19.12.2022, Ministerul Educaţiei, în calitate de coordonator de reforme şi/sau investiţii, responsabil pentru Componenta 15 Educaţie, a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a lansat apelul de proiecte pentru Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe, cu termen de depunere a proiectelor 19.03.2023.
În cadrul apelului, fiecare solicitant eligibil a avut ocazia depunerii unei singure aplicaţii prin care să obţină finanţare pentru dotarea unităţilor de învăţământ preuniversitar pe care le administrează, context în care, UAT Oraşul Livada a promovat la finanţare proiectul cu titlul "DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ŞI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN ORAŞUL LIVADA, JUDEŢUL SATU MARE".
Obiectivul general al proiectului este creşterea calităţii procesului educaţional în unităţile de învăţământ preuniversitar din ORAŞUL LIVADA prin modernizarea infrastructurii educaţionale adaptată nevoilor şi exigenţelor actuale, astfel încât să se asigure accesul la o educaţie incluzivă.
Unităţile de învăţământ din ORAŞUL LIVADA dispun doar parţial de tipul de dotări propuse a fi achiziţionate. In multe cazuri, acolo unde acestea există, se poate constata o uzură morală ridicată a acestor echipamente digitale. Achiziţia propusă vine să completeze şi/sau să înlocuiască dotările existente în prezent la nivelul unităţilor de învăţământ ce reprezintă beneficiarii finali ai investiţiei.
Achiziţia propusă vine să completeze şi/sau să înlocuiască dotările existente în prezent la nivelul unităţilor de învăţământ ce reprezintă beneficiarii finali ai investiţiei.
Finanţarea acestei achiziţii se va face din fonduri europene, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, contractul de finanţare NR. 2029DOT/2023..
2. Mobilier şcolar pentru dotarea laboratorului multidisciplinar, a sălilor de sport şi a cabinetelor şcolare din cadrul Şcolii Gimnaziale Petofi Sandor şi a Liceului Tehnologic George Bariţiu,
În perioada recentă, pandemia provocată de SARS-CoV-2 a evidenţiat consecinţele digitalizării insuficiente asupra sectorului educaţional. Pentru a dezvolta competenţele digitale într-un mod eficace, este esenţială disponibilitatea resurselor şi necesită o formare corespunzătoare a personalului didactic, care să susţină modelul curricular în vigoare. Acest proces presupune, de asemenea, o dotare adecvată a instituţiilor de învăţământ. În anul 2020, pe fondul modificărilor legislative în cadrul Legii educaţiei naţionale, care au vizat numărul de ore pe ciclu de învăţământ, a fost iniţiată revizuirea planurilor-cadru pentru liceu. Aceasta a inclus considerarea necesităţii de a atinge obiectivele specifice disciplinei Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC) în planurile de învăţământ, cu scopul de a garanta un nivel adecvat de competenţă digitală la finalizarea învăţământului secundar superior. În lumina noilor norme aprobate referitoare la standardele minime şi optime pentru asigurarea calităţii activităţilor educaţionale desfăşurate în mediul virtual şi prin intermediul tehnologiilor digitale, se prevede echiparea şcolilor cu tehnologie digitală avansată pentru a facilita procesul de învăţare atât în format virtual, cât şi hibrid. Calitatea infrastructurii educaţionale, locaţia şi tipul acesteia influenţează nu doar accesul la educaţie, dar şi calitatea procesului educaţional, starea de bine şi sănătatea mintală a elevilor şi cadrelor didactice, precum şi capacitatea instituţiilor de învăţământ de a adopta metode pedagogice moderne.
În data de 19.12.2022, Ministerul Educaţiei, în calitate de coordonator de reforme şi/sau investiţii, responsabil pentru Componenta 15 Educaţie, a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a lansat apelul de proiecte pentru Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe, cu termen de depunere a proiectelor 19.03.2023.
În cadrul apelului, fiecare solicitant eligibil a avut ocazia depunerii unei singure aplicaţii prin care să obţină finanţare pentru dotarea unităţilor de învăţământ preuniversitar pe care le administrează, context în care, UAT Oraşul Livada a promovat la finanţare proiectul cu titlul "DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ŞI ECHIPAMENTE DIGITALE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN ORAŞUL LIVADA, JUDEŢUL SATU MARE".
Obiectivul general al proiectului este creşterea calităţii procesului educaţional în unităţile de învăţământ preuniversitar din ORAŞUL LIVADA prin modernizarea infrastructurii educaţionale adaptată nevoilor şi exigenţelor actuale, astfel încât să se asigure accesul la o educaţie incluzivă.
Unităţile de învăţământ din ORAŞUL LIVADA dispun doar parţial de tipul de dotări propuse a fi achiziţionate. In multe cazuri, acolo unde acestea există, se poate constata o uzură morală ridicată a acestor echipamente digitale. Achiziţia propusă vine să completeze şi/sau să înlocuiască dotările existente în prezent la nivelul unităţilor de învăţământ ce reprezintă beneficiarii finali ai investiţiei.
Achiziţia propusă vine să completeze şi/sau să înlocuiască dotările existente în prezent la nivelul unităţilor de învăţământ ce reprezintă beneficiarii finali ai investiţiei.
Finanţarea acestei achiziţii se va face din fonduri europene, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, contractul de finanţare NR. 2029DOT/2023..