Prezenta achiziţie de produse se face în contextul implementării proiectului ,,Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi
echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar din Municipiul Săcele", cod F-PNRR-Dotari-2023-2181, finanţat
în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 15 – Educaţie.Proiectul vizează dotarea cu echipamente,
resurse şi programe digitale, m...
Prezenta achiziţie de produse se face în contextul implementării proiectului ,,Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi
echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar din Municipiul Săcele", cod F-PNRR-Dotari-2023-2181, finanţat
în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 15 – Educaţie.Proiectul vizează dotarea cu echipamente,
resurse şi programe digitale, mobilier și materiale didactice moderne și performante a unui număr total de 224 de spaţii (săli
de clasă / grupă, laboratoare de informatică, laboratoare de fizică, chimie, biologie şi multidisciplinare, cabinete şcolare,
cabinete de asistenţă psihopedagogică, săli de sport, ateliere de practică), din cadrul următoarelor 8 unităţi de învăţământ
preuniversitar din municipiul Săcele, judeţul Braşov: Grădiniţa cu Program Normal nr. 4 Săcele, Grădiniţa cu Program Prelungit
nr. 5 Săcele, Şcoala Gimnazială nr. 1 Săcele, Şcoala Gimnazială nr. 4 ,,Fraţii Popeea” Săcele, Şcoala Gimnazială nr. 5 Săcele,
Liceul Teoretic ,,George Moroianu” Săcele, Liceu Teoretic ,,Zajzoni Rab Istvan” Săcele şi Liceul Tehnologic ,,Victor Jinga”
Săcele.Obiectul contractului de achiziţie vizează furnizarea a diverse tipuri de produse, împărţite în 3 loturi (LOT 1: FURNIZARE
ECHIPAMENTE ŞI PROGRAME DIGITALE; LOT 2: FURNIZARE MOBILIER şi LOT 3: FURNIZARE MATERIALE ŞI ECHIPAMENTE DIDACTICE), precum
şi prestarea serviciilor aferente acestora, în conformitate cu: cerinţele şi specificaţiile documentaţiei de atribuire; ale
standardelor de echipare a şcolilor cu resurse digitale şi normativelor de dotare minimală (Ordinele ME nr. 4142/2022, 4143/2022,
4144/2022, 3497/2022, 6416/2022, 3677/2023 şi O MS nr. 1456/2020) şi cu cerinţele minime privind protecţia mediului, prevăzute
în Ordinul nr. 1068/1652/2018 pentru aprobarea Ghidului de achiziţii publice verzi..În conformitate cu art. 160 din Legea
98/2016, operatorii economici au dreptul de a solicita clarificări în legătură cu prezenta documentaţie de atribuire, prin
intermediul SEAP, până în a 15-a zi înainte de termenul limită de depunere a ofertelor, prin accesarea secţiunii ,,Solicitări
de clarificare / Întrebări”.În conformitate cu art. 161 din Legea 98/2016, în măsura în care solicitările de clarificări sau
de informaţii suplimentare au fost adresate în termenul prevăzut, autoritatea contractantă va publica răspunsurile, însoţite
de întrebările aferente, şi/sau informaţiile suplimentare, în SEAP, ataşate anunţului de participare în secţiunea ,,Lista
clarificări, notificări şi decizii’’, până în a 11-a zi înainte de termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor, luând
măsuri pentru a nu dezvălui identitatea ofertanţilor care au solicitat clarificările sau informaţiile suplimentare respective.Conform
art. 196, alin. (2) din Legea 98/2016, autoritatea contractantă va solicita ofertantului clasat pe primul loc, după aplicarea
criteriului de atribuire să prezinte documente justificative prin care să demonstreze îndeplinirea criteriilor de calificare
şi selecţie, în conformitate cu informaţiile cuprinse în DUAE. Conform art. 66, alin. (1) din HG 395/2016, în situaţia în
care ofertantul clasat pe primul loc nu demonstrează în mod corespunzător îndeplinirea integrală a tuturor criteriilor, autoritatea
contractantă solicită ofertantului clasat pe locul următor să depună toate documentele justificative, în scopul verificării
îndeplinirii criteriilor de calificare.În cazul în care documentele prezentate de către operatorii economici sunt incomplete
sau în cazul în care există neclarităţi, Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ofertanţilor clarificări, precizări,
completări ale documentelor, prin intermediul SEAP, în secţiunea „Solicitări de clarificare / Întrebări”. Autoritatea contractantă
nu are dreptul ca prin clarificările/completările solicitate să determine modificarea cerinţelor şi elementelor esenţiale
stabilite în documentaţia de atribuire.