Regulamentul (UE) 2017/2226 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 noiembrie 2017 prevede instituirea Sistemului de intrare/ieşire (EES) pentru înregistrarea datelor de intrare şi de ieşire şi a datelor referitoare la refuzul intrării ale resortisanţilor ţărilor terţe care trec frontierele externe ale statelor membre. Acest sistem va permite înregistrarea şi stocarea datei, orei şi locului de intrare şi ieşire ş...
Regulamentul (UE) 2017/2226 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 noiembrie 2017 prevede instituirea Sistemului de intrare/ieşire (EES) pentru înregistrarea datelor de intrare şi de ieşire şi a datelor referitoare la refuzul intrării ale resortisanţilor ţărilor terţe care trec frontierele externe ale statelor membre. Acest sistem va permite înregistrarea şi stocarea datei, orei şi locului de intrare şi ieşire şi a refuzului intrării în ceea ce îi priveşte pe resortisanţii ţărilor terţe la frontierele externe, precum şi furnizarea accesului statelor membre la aceste informaţii.
Conform regulamentului, Sistemul de intrare/ieşire (EES) va fi alcătuit din următoarele componente: un sistem central, o interfaţă uniformă care urmează să fie utilizată la nivel naţional în fiecare stat membru, bazată pe specificaţii tehnice comune şi identică pentru toate statele membre, care permite conectarea sistemului central la infrastructurile naţionale de frontieră din statele membre, un canal securizat de comunicaţii între sistemul central al EES şi sistemul central al VIS şi o infrastructură de comunicaţii între sistemul central şi interfeţele uniforme de la nivel naţional.
Operaţionalizarea sistemului EES va fi derulată de către Agenţia Europeană pentru Gestionarea Operaţională a Sistemelor Informatice la Scară Largă în Spaţiul de Libertate, Securitate şi Justiţie.
Regulamentul 2017/2226 privind instituirea EES şi Decizia de punere în aplicare (UE) 2019/399 prevăd faptul că statele membre trebuie să asigure toate condiţiile privind colectarea la standardele de calitate impuse a datelor alfanumerice şi biometrice (imagine facială şi 4 amprente) aparţinând resortisanţilor ţărilor terţe care călătoresc pentru perioade de scurtă şedere, astfel încât să poată fi realizate activităţile de verificare, înregistrare şi identificare în sistemul central.
În contextul atribuţiilor rezultate ca urmare a regulamentelor menţionate, se impune dezvoltarea infrastructurii IT&C pentru accesarea din Punctele de Trecere a Frontierei a sistemului european de intrare/ieşire (EES). Astfel, proiectul vizează dotarea Punctelor de Trecere a Frontierei cu complete fixe de control EES în scopul gestionării datelor biometrice (înregistrare, verificare şi actualizare în sistemul de intrare/ieşire (EES).
Complete fixe de control trebuie să includă:
• soluţie de preluare a imaginii faciale live;
• cititor de documente de călătorie;
• cititor de 4 amprente simultane;
• unitate de procesare, display tastatura şi mouse;
• software de integrare în aplicaţia EES a P.F.R.
Dispozitivele de captură biometrică trebuie să permită captarea datelor biometrice cel putin la standardele şi pragurile de calitate specificate în actele de implementare la regulamentul EES.
Software-ul de integrare va fi layer-ul de legătură între SDK-urile dispozitivelor de captură şi aplicaţia EES a P.F.R. Acesta va adapta operaţiile specifice cu dispozitivele de captură într-o colecţie de operaţii unitare şi simplificate de genul: captează poză, captează amprente, citeşte MRZ, verifică Passive Authentication chip electronic document etc.
Software-ul de integrare va fi o componenta rezidentă în sistemul de operare şi va gestiona automat starea fiecărui dispozitiv de captură şi va expune o interfaţă de dezvoltare pentru a putea fi integrată într-o aplicaţie tip web disponibilă pe arhitectura linux, Apache2, php.
Codul sursă al software-ul de integrare va fi pus la dispoziţia beneficiarului şi toate drepturile de utilizare/modificare vor fi transferate către acesta, inclusiv furnizarea SDK-urilor complete pentru fiecare echipament de captură.
Până la data limită de transmitere a propunerilor, operatorii economici vor transmite, în scris, propuneri cu privire aspectele supuse consultării. De asemenea, orice operator economic interesat este invitat să participe, prin intermediul a maxim doi reprezentanţi, la o întâlnire cu reprezentanţii IGPF, în data fixată pentru consultare, respectiv 20.02.2020, pentru discuţii asupra propunerilor înaintate precum şi orice alte propuneri referitoare la procedura de achiziţie care face obiectul consultării. În cadrul întâlnirii va fi realizată o prezentare exhaustivă a proiectului ce urmează a fi implementat.