A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
Obiectul achiziţiei pentru care se realizează prezenta consultare de piaţă este prelungirea valabilităţii licenţelor aferente soluţiei Virtual Private Network (VPN) pentru 8000 utilizatori, inclusive servicii associate de support tehnic pentru 36 de luni.
Sistemul Informatic al MF este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specif...
A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
Obiectul achiziţiei pentru care se realizează prezenta consultare de piaţă este prelungirea valabilităţii licenţelor aferente soluţiei Virtual Private Network (VPN) pentru 8000 utilizatori, inclusive servicii associate de support tehnic pentru 36 de luni.
Sistemul Informatic al MF este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite şi numărul de utilizatori interni şi externi creşte permanent, crescând implicit şi volumul de muncă depusă, precum şi necesarul de resurse pentru dezvoltarea şi administrarea sistemului informatic. Actualmente Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor este cel mai mare furnizor de date din România pentru instituţiile publice şi instituţiile financiare din România şi din străinătate.
Din aceste motive, este necesar să fie asigurate continuitatea funcţionării, securitatea, integritatea şi disponibilitatea datelor/informaţiilor, ce fac obiectul tranzacţiilor economice.
Modernizarea serviciilor de comunicaţie din reţeaua internă (Intranet) apare ca o necesitate de bază, indispensabilă pentru buna funcţionare a serviciilor informatice suport pentru aplicaţiile informatice accesibile din portal în contextul mai larg al infrastructurii MF/ANAF.
În acest sens este necesar ca infrastructura de securitate IT să fie în permanenţă actualizată în funcţie de necesităţile de trafic, pentru a preîntâmpina atacuri cibernetice care ar putea afecta funcţionarea în parametri optimi a Sistemului Informatic al Ministerului Finanţelor.
Soluţia VPN are rolul de a securiza conexiunea între computerele utilizatorilor aflaţi la distanţă şi reţeaua MF-ANAF, prin diverse metode, cum ar fi, criptarea şi autentificarea, asigurând astfel un canal sigur de comunicaţie. În prezent, accesul la VPN pentru utilizatorii interni şi externi se realizează printr-o soluţie compusă din echipamente Cisco Firewpower şi Cisco ISE şi instalată în CPD Bucureşti, ale cărei licenţe şi servicii de garanţie şi suport expiră la data de 20.01.2025.
Ţinând cont atât de necesitatea de a accesa în general reţeaua MF-ANAF din afara sediilor, pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu (delegaţii, muncă de teren etc.), cât şi de legislaţia în vigoare care permite angajaţilor să îşi desfăşoare activitatea la distanţă, prin prezenta achiziţie se are în vedere prelungirea valabilităţii licenţelor soluţiei VPN inclusiv a serviciilor asociate de garanţie şi suport tehnic, pentru a putea permite utilizatorilor să se conecteze la reţeaua MF-ANAF într-un mod securizat şi controlat.