A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor (MF) este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite...
A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor (MF) este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite şi numărul de utilizatori interni şi externi creşte permanent, crescând implicit şi volumul de muncă depusă, precum şi necesarul de resurse pentru dezvoltarea şi administrarea sistemului informatic. Actualmente Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor este cel mai mare furnizor de date din România pentru instituţiile publice şi instituţiile financiare din România şi din străinătate.
Din aceste motive, este necesar să fie asigurate continuitatea funcţionării, securitatea, integritatea, şi disponibilitatea datelor / informaţiilor ce fac obiectul tranzacţiilor economice precum şi comunicarea eficientă a actelor administrativ fiscale către contribuabili.
În acest sens Unitatea de Imprimare Rapidă Vâlcea a fost înfiinţată în anul 2009 prin Ordinul nr. 1319/2009 emis de Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ca serviciu specializat în tipărirea centralizată a actelor administrativ- fiscale emise de organele fiscale teritoriale competente, precum şi în pregătirea şi predarea corespondenţei la oficiul poştal, în vederea expedierii documentelor către contribuabilii persoane fizice şi juridice.
Activitatea de producţie desfăşurată la Unitatea de Imprimare Rapidă este aprobată prin OPANAF 1359/2009 cu modificările şi completările ulterioare şi constă în procesarea masivă a datelor primite de la unităţile fiscale teritoriale, tipărirea, împlicuirea actelor administrative şi fiscale rezultate în urma procesării datelor şi comunicarea acestora către destinatari - contribuabili persoane juridice şi persoane fizice precum şi sedii centrale ale băncilor comerciale.
Activitatea de producţie a Unităţii de Imprimare Rapidă este integral automatizată şi informatizată, având la bază fluxuri de producţie interconectate şi bazate pe proceduri de lucru bine definite, fapt ce asigură, în principal:
standardizarea termenelor de emitere şi respectarea termenelor legale de comunicare:
adoptarea şi aplicarea unor proceduri de lucru unitare;
modernizarea actului de administrare fiscală;
creşterea veniturilor Bugetului general consolidat al statului;
scăderea arieratelor;
reducerea consumului hârtie.
Echipamentele de imprimare utilizate în cadrul Unităţii de Imprimare Rapidă prezintă o uzură fizică şi morală avansată ce impune înlocuirea acestora cu echipamente noi, moderne care să permită continuarea furnizării serviciilor menţionate în caietul de sarcini în condiţii de eficienţă maximă.