A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor (MF) este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite ...
A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor (MF) este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite şi numărul de utilizatori interni şi externi creşte permanent, crescând implicit şi volumul de muncă depusă, precum şi necesarul de resurse pentru dezvoltarea şi administrarea sistemului informatic. Actualmente sistemul informatic al Ministerului Finanţelor este cel mai mare furnizor de date din România pentru instituţiile publice şi instituţiile financiare din România şi din străinătate.
Din aceste motive este necesar să fie asigurate continuitatea funcţionării, securitatea, integritatea şi disponibilitatea datelor/informaţiilor ce fac obiectul tranzacţiilor economice precum şi comunicarea eficientă a actelor administrativ fiscale către contribuabili.
În acest sens Unitatea de Imprimare Rapidă Vâlcea a fost înfiinţată în anul 2009 prin Ordinul nr.1319/2009 emis de Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ca serviciu specializat în tipărirea centralizată a actelor administrativ–fiscale emise de organele fiscale teritoriale competente, precum şi în pregătirea şi predarea corespondenţei la oficiul poştal, în vederea expedierii documentelor către contribuabilii persoane fizice şi juridice.
În cadrul procesului de producţie, asociat fiecărui document transmis către contribuabil este generată în format electronic, prin scanare şi imaginea confirmării sau a returului (după caz) asociat respectivei trimiteri. Toate fişierele electronice (imaginile documentelor, confirmărilor şi retururilor) sunt stocate pe medii de salvare locale.
Precizăm că de la înfiinţare (09.2009) până în prezent la Unitatea de Imprimare Rapidă (UIR) s-au procesat şi arhivat electronic un număr de aproximativ 248.300.000 documente electronice reprezentând acte administrativ fiscale şi confirmări de primire / plicuri-retur asociate acestora.
Activitatea de producţie desfăşurată la Unitatea de Imprimare Rapidă este aprobată prin OPANAF 1359/2009 cu modificările şi completările ulterioare şi constă în procesarea masivă a datelor primite de la unităţile fiscale teritoriale, tipărirea, împlicuirea actelor administrative şi fiscale rezultate în urma procesării datelor şi comunicarea acestora către destinatari - contribuabili persoane juridice şi persoane fizice precum şi sedii centrale ale băncilor comerciale.
Activitatea de producţie a Unităţii de Imprimare Rapidă este integral automatizată şi informatizată, având la bază fluxuri de producţie interconectate şi bazate pe proceduri de lucru bine definite, fapt ce asigură, în principal:
standardizarea termenelor de emitere şi respectarea termenelor legale de comunicare;
adoptarea şi aplicarea unor proceduri de lucru unitare;
modernizarea actului de administrare fiscală;
creşterea veniturilor Bugetului general consolidat al statului;
scăderea arieratelor;
reducerea consumului de hârtie cu 50%;
prelucrarea şi stocarea (arhivarea) electronică a documentelor;
căutarea şi distribuţirea documentelor electronice către diverse entităţi din cadrul Ministerului Finanţelor, ANAF şi Ministerului Justiţiei.
Echipamentele şi pachetul software pentru aplicaţii tip ECM (Enterprise Content Management) utilizate în cadrul Unităţii de Imprimare Rapidă pentru prelucrare, distribuţie şi stocare de mare capacitate a documentelor electronice, prezintă o uzură fizică şi morală avansată ce impune:
înlocuirea platformei actuale pentru stocarea documentelor electronice (a se vedea cap.3.1 din caietul de sarcini anexat) cu echipamente noi, moderne, actualizate din punct de vedere tehnologic la nivelul anului 2023;
îmbunătăţirea sistemului ECM utilizat în cadrul Unităţii de Imprimare Rapidă (a se vedea cap.3.1 din caietul de sarcini anexat) cel puţin prin migrarea acestuia pe platforma nouă de stocare a documentelor electronice şi upgradarea sistemului ECM existent la ultima versiune sau înlocuirea acestuia cu un alt sistem ECM şi migrarea datelor existente pe noul sistem de stocare.
Având în vedere aceste considerente şi avansul tehnologic din ultima perioadă, Ministerul Finanţelor doreşte achiziţionarea unui sistem nou de prelucrare şi stocare a datelor de mare capacitate (ca soluţie de înlocuire a infrastructurii hardware existente la UIR), modernă din punct de vedere tehnologic şi continuarea / îmbunătăţirea funcţionării serviciilor ECM folosind noua structură.