A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
În calitate de Stat Membru al Uniunii Europene, România, la fel ca toate Statele Membre, are o serie de drepturi şi obligaţii inclusiv în domeniul TI, privind implementarea de sisteme informatice care să răspundă la o serie de solicitări intracomunitare, din diferite domenii de activitate, dar şi obligaţia întreţinerii şi alinierii permanente la noile
...
A se vedea în primul rând caietul de sarcini anexat prezentului anunţ.
În calitate de Stat Membru al Uniunii Europene, România, la fel ca toate Statele Membre, are o serie de drepturi şi obligaţii inclusiv în domeniul TI, privind implementarea de sisteme informatice care să răspundă la o serie de solicitări intracomunitare, din diferite domenii de activitate, dar şi obligaţia întreţinerii şi alinierii permanente la noile
solicitări de schimbare stabilite la nivel intracomunitar. Astfel, una din cerinţe constă în realizarea şi întreţinerea permanentă a tuturor sistemelor informatice dezvoltate conform specificaţiilor tehnice şi funcţionale intracomunitare, sistemelor informatice implementate şi utilizate de către toate Statele Membre ale Uniunii Europene, inclusiv cele două sisteme ce fac obiectul prezentului caiet de sarcini, respectiv:
I. CESOP
II. SME
I. CESOP (Central Electronic System of Payment information - Sistemului electronic central de informaţii de plată)
Sistemul electronic colectează informaţiile despre plăţile efectuate prin intermediul furnizorilor de servicii de plată pentru tranzacţiile transfrontaliere. La 18 februarie 2020, Consiliul European a adoptat un pachet legislativ privind colectarea datelor de plată pentru a îmbunătăţi lupta împotriva fraudei în materie de TVA în comerţul electronic.
În cadrul acestui pachet, furnizorii de servicii de plată în UE vor trebui să monitorizeze beneficiarii plăţilor transfrontaliere şi să transmită informaţii despre cei care primesc mai mult de 25 de plăţi transfrontaliere pe trimestru către administraţiile Statelor Membre. Aceste informaţii vor fi apoi centralizate într-o bază de date europeană - Sistemul
Electronic Central de informaţii de Plată (CESOP) - unde vor fi stocate, agregate şi verificate cu alte baze de date europene. Toate informaţiile din CESOP vor fi apoi puse la dispoziţia experţilor antifraudă din Statele Membre UE prin intermediul unei reţele numite Eurofisc.
II. SME (Special Scheme for Small Enterprises - Schema specială de TVA pentru întreprinderi mici) –
Regimul special a fost instituit în scopul monitorizării acordării de scutiri de la plata TVA pentru întreprinderi care nu sunt stabilite în Statele Membre unde se datorează TVA. Directiva 2006/112/CE a Consiliului permite statelor membre să continue să aplice regimurile lor speciale pentru întreprinderile mici. Totuşi, aceste dispoziţii sunt depăşite şi nu reduc sarcina de conformare a întreprinderilor mici, deoarece au fost concepute pentru un sistem comun de taxă pe valoarea adăugată (TVA) bazat pe impozitarea în statul membru de origine. Regimul special pentru întreprinderile mici permite în prezent acordarea unei scutiri doar întreprinderilor stabilite în statul membru în care se datorează TVA. Obiectivul principal al proiectului SME este de a defini şi de a implementa procesele transfrontaliere necesare, împreună cu informaţiile aferente care trebuie schimbate între statele membre pentru a permite aplicarea corectă şi monitorizarea regimului special de TVA pentru întreprinderi. Schimbul de informaţii între statele membre se va face în mod uniform, pe baza regulamentului de punere în aplicare adoptat